Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 3008 prošel faceliftem. Má nový i-Cockpit a bohatší výbavu. Přišel však o 2.0 BlueHDi

David Bureš David Bureš 1. 9. 2020 • 06:36
34
82
Zobrazit náhledy (34)
Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot 3008

Modernizovaný Peugeot 3008 poznáte podle nové přídě ve stylu aktuálních modelů značky. Výbavu rozšířilo třeba noční vidění.

Peugeot 3008 druhé generace se francouzskému výrobci evidentně povedl. Získal titul evropské Auto roku 2017 a od začátku prodeje má na svém kontě už více než 800.000 prodaných kusů. Po čtyřech letech však přece jen nastává čas faceliftu, který se nyní představuje světu. A jak je u francouzských značek zvykem, dočkalo se auto zásadních změn.

Design modernizované 3008 totiž poznáte už na první pohled. Žádné jemné retuše, ale zcela nová příď navazující na aktuální modely značky. Už v základu diodové světlomety (za příplatek full LED) se tak dočkaly protažených klů, především je ale doplňuje specifická bezrámová maska s výrazným logem Peugeotu. Ten opticky postupně přechází v hlavní světlomety.

Horní hranu přídě navíc nově zdobí číslovka 3008 jako odkaz na dávné modely značky ve stylu aktuální 208 nebo 508. Zajímavostí jsou pak chybějící přední mlhovky, jejichž funkci přebírají full LED světla, respektive jejich speciální mód do mlhy, spuštěný při sepnutí zadních mlhovek.

Důležitou proměnou prošel také interiér. Sama automobilka dokonce hovoří o novém i-Cockpitu, hlavní změnou je nicméně zvětšený centrální displej na vrchu středového panelu. Místo osmipalcové obrazovky je dotykový displej nově desetipalcový.

Rozšířila se pak výbava auta. Už v základu se 3008 nově dočká přepínače jízdních režimů. Hlavní novinkou je ale noční vidění převzaté z 508, které za snížené viditelnosti detekuje chodce a zvířata, a to až na vzdálenost 250 metrů. Rozpoznávání dopravních značek navíc nově rozpozná i stopku, jednosměrku nebo zákaz předjíždění.

Nabídka konvenčních motorů čítá dva zážehové a jeden turbodiesel, podle očekávání z ní tak vypadl vrcholný turbodiesel v podobě 2.0 BlueHDi (130 kW). Nadále však pokračuje benzinový tříválec 1.2 PureTech (96 kW), stejně jako čtyřválec 1.6 PureTech (133 kW) a turbodiesel 1.5 BlueHDi (96 kW).

K dispozici samozřejmě zůstávají i dva letos uvedené plug-in hybridy. Buď je tu Hybrid s pohonem jedné nápravy kombinující 1.6 PureTech (132 kW) s elektromotorem (80 kW) o celkovém výkonu 165 kW, nebo Hybrid4 se čtyřkolkou, využívající posílený 1.6 PureTech se 147 kW a dva elektromotory – přední s 81 kW a zadní s 83 kW. Výsledkem je v tomto případě kombinovaný výkon 220 kW.

Peugeot 3008 se v modernizované podobě začne prodávat na konci letošního roku. O jeho výrobu se nadále bude starat továrna ve francouzském Sochaux.

Související články

Témata
Avatar - Mokrous
1. 9. 2020 21:41
Re: Jak může v gazíku přežít benzín
Z toho moc moudrej nejsem... Neodpověděl jsi na mé dotazy, ohledně původu a servisu vozu a jen mi radíš, abych si našel běžnou součástku za 2 tisícovky. Slovy klasika (Hele vole, kde mám káru?) "A dál?" To jako značkovej servis neumí vyměnit tuhle součástku? Nebo jak to mám chápat?
Avatar - xxc
1. 9. 2020 19:46
Re: Jak může v gazíku přežít benzín
staci si vyhladat na internete regulator tlaku paliva a najhorsie na tom je, ze to nevedia ani servisy riesit
Avatar - Mokrous
1. 9. 2020 19:39
Re: Jak může v gazíku přežít benzín
Co to plácáš? Já jen napsal svoje zkušenosti a obavy z motoru 1,6 THP a popřál ti bezproblémový provoz. Projel jsem si mnoho verzí a modelů od Peugeotu a dalších značek a zvolil jsem si podle svého citu a rozumu. A to, že lidi jsou tupé masy až na pár výjimek je holý fakt. Nikde jsem netvrdil, že jsi to ty. Ale potrefená husa se vždy ozve. Asi jsem ti šlápl na kuří oko, když jsem napsal, že THP byl průser a neznám jediné konkrétní info o konstrukční nápravě. Tím ovšem netvrdím, že je průser stále. Jen toliko, že já mu prostě nevěřím a taky to, že s naftou se mi jelo líp. A navíc ty řešíš 3008 a já 508 SW. Mě 3008 nesedlo vůbec ničím a přesto jsem ho šel projet. Zcela bez předsudků. Takže se hoď do klidu, já tvoji garáž nehaním. To je zcela a jen tvoje věc s čím jezdíš. Nechápu proč každej druhej komentář na každý diskuzi kdekoli je brán jako osobní útok.
Avatar - Blue Sun
1. 9. 2020 19:34
Re: Jak může v gazíku přežít benzín
Spíš pět procent, pokud je pravda, co píše Reco. V GT verzích ta marže bude vysoká, ale u běžných výbav je rozdíl od základu minimální.
A navíc, pokud odhlédneme od české kotliny do zemí s podporou "nové mobility", pak vyjde výhodněji hybrid. A kvůli tomu, že naše země zatím žádnou podporu nemá, se fakt PSA tím motorem zabývat nebude.
Avatar - _Karel_
1. 9. 2020 19:33
Re: Jak může v gazíku přežít benzín
? Ne, není mi jasné, že např. HDI do 3008 a 5008 se stejným výkonem mají odlišnosti.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud