Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Peugeot 5008 je tu. Většinu novinek 3008 přebírá i sedmimístné SUV

David Bureš
Diskuze (18)

Krátce po faceliftu Peugeotu 3008 přijíždí i jeho modernizovaný větší bratr, model 5008. Dočkal se takřka shodných úprav jako menší sourozenec.

Peugeot 5008 debutoval ve své druhé generaci na podzim roku 2016, jen krátce po uvedení technicky spřízněného modelu 3008. A tak když byl menší sourozenec nedávno modernizován, očekával se v brzké době i facelift 5008. Nyní se modernizovaný Peugeot 5008 představuje oficiálně. Přebírá přitom inovace představené už na vylepšené 3008.

Hlavní designérskou změnou je příď. Ta se po vzoru 3008 dočkala tzv. bezrámové masky, která opticky postupně přechází v přepracované hlavní světlomety. Ty se mimochodem dočkaly prodloužených klů ve stylu dalších současných modelů Peugeot. Verze GT se pak odlišuje specifickou maskou na větší odlišení od ostatních derivátů.

Lehce pozměněna byla ale také záď, koncová světla jsou zatmavená, což s tmavým pruhem přes víko zavazadelníku opticky rozšiřuje záď. Všechna světla mimochodem mohou být Full-LED s tím, že v takovém případě diody využívá i couvací světlo. Z vozu mimochodem zmizely přední mlhovky, jejich funkci přebírá speciální „mlhový“ režim Full-LED světlometů.

Uvnitř se pak objevuje nový 10" dotykový displej multimediálního systému na vrchu středového panelu, který pod ním nadále doplňují „klavírová“ tlačítka. Peugeot vyzdvihuje i 12,3" digitální přístrojový štít s technologií „Normally Black“ s vysokovýkonným načítáním pro lepší čitelnost a výraznější kontrast. Celek pak doplňují i nové barevné kombinace interiéru.

Stejně jako u 3008 je novinkou ve výbavě noční vidění. To detekuje chodce nebo zvěř až na vzdálenost 250 metrů a upozorní na ně na přístrojovém štítu. Peugeot vyzdvihuje rovněž adaptivní tempomat s funkcí stop & go při vozy s osmistupňovou automatickou převodovkou, rozšířeného rozpoznávání dopravních značek nebo novou generaci automatického brzdění detekujícího chodce i cyklisty a fungujícího i v noci.

Co se pak týče nabídky motorů, má 5008 dobrou zprávu pro milovníky nafty. Jestliže menší 3008 se zbavila turbodieselu 2.0 BlueHDi (130 kW), v nabídce 5008 zůstává. Ani zbytek portfolia se nemění. Nadále tak pokračují rovněž benzinový tříválec 1.2 PureTech (96 kW), čtyřválec 1.6 PureTech (133 kW) a vznětový čtyřválec 1.5 BlueHDi (96 kW). Plug-in hybridní verze na rozdíl od 3008 pro 5008 dostupné nejsou.

Stejně jako modernizovaná 3008 se i facelift Peugeotu 5008 na evropských trzích objeví před koncem roku. O výrobu se postarají francouzské závody v Rennes a Sochaux.

David Bureš
Diskuze (18)

Doporučujeme

4. 9. 2020 16:42
Re: Za mna fajn
Mne parkuje pred barakom a na strednom sedadle vzadu mam i-size autosedacku, tak nieco malo o tom viem ;)
4. 9. 2020 12:10
Re: Za mna fajn
posledne co som v showroome videl tak mali len krajne sedacky tak neviem, top tether maju vsak vsetky urcite
Avatar - xxc
3. 9. 2020 21:38
Re: Pěttisícvosum
tiez sa nahrieva tak, ze prejdem 2 dediny, kym na to mozem slapnut? fakt idealny motor :-)
Avatar - xxc
3. 9. 2020 21:35
Re: Za mna fajn
Zeby podla toho obrazku pridali aj jeden dopredu? Presne take auto som hladal, aby sa dali umiestnit variabilne autosedacky :-)
3. 9. 2020 18:54
Re: Za mna fajn
WTF? Vsak to auto 3 isofixy vzadu ma.