Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faceliftovaný Seat Ateca přijíždí s bohatou nadílkou nové techniky

Ondřej Mára
Diskuze (25)

Seat Ateca pro modelový rok 2020 přijíždí s ještě emocionálnějším exteriérem, modernizovaným interiérem a bohatou nadílkou nové techniky.

Nejprodávanější SUV španělské značky Seat, kompaktní Ateca, se po čtyřech letech na trhu dočkává decentní úpravy exteriéru, interiéru, technologií i nabídky pohonných jednotek. Novinkou je také zcela nový stupeň výbavy Xperience, který by měl přinášet porci terénního charakteru.

Jednou z nejvýraznějších novinek exteriéru nové Atecy jsou upravené přední světlomety s LED technologií, jejichž design se inspiroval modelem Leon. Na nové světlomety pak navazuje i upravená maska chladiče a nový nárazník. Zadní světlomety jsou standardně vybaveny technologií LED, ve verzích FR a Experience ovšem nabídnou i dynamické blinkry.

K dalším novinkám v zadní části patří stylový nápis Ateca, umístěný uprostřed dolní části víka zavazadlového prostoru, a přepracovaný zadní nárazník. Kombinace nových nárazníků vpředu a vzadu přitom způsobila nárůst celkové délky vozu o 18 mm (na konečných 4.381 mm), zatímco výška a šířka zůstává stejná.

Faceliftovaný Seat Ateca dále nabídne rozšířený výběr až z 13 designů disků litých kol, jejichž průměr sahá od 17 po 19 palců. Barevná paleta nabízí 10 odstínů karoserie, včetně nového laku Camouflage zelená.

Specialitou modernizovaného Seatu Ateca je nová výbava s označením Xperience, která kompaktnímu SUV přidává porci terénního charakteru. Ten je umocněn například černými nárazníky vpředu a vzadu, bočními prahy a lemování kol. Ozdobné lišty na bocích, přídi a zádi pak mají povrchovou úpravu se vzhledem hliníku.

V interiéru nabídne Ateca nový digitální přístrojový štít Seat Digital Cockpit s 10.25“ displejem, který nabídne vylepšené uživatelské rozhraní. Kompletně digitalizovaný interiér současně nabídne i vylepšený infotainment s úhlopříčkou 8,25 nebo 9,2 palce.

Video se připravuje ...

V oblasti konektivity by měla nová Ateca potěšit zákazníky například podporou hlasového ovládání, bezdrátovým Apple Car Play, podporou Android Auto, on-line navigací nebo on-line konektivitou prostřednictvím zabudované eSim karty.

Prostřednictvím nové aplikace SEAT Connect pak bude možné na dálku zkontrolovat, kde je vůz zaparkované, zamknout či odemknout dveře, získat přístup k datům (například o zbývajícím dojezdu), atd. K nabíjení chytrých zařízení pak poslouží až 4 podsvícené SUB-C porty, případně volitelná bezdrátová nabíječka.

Ateca rovněž nabídne nové materiály výplně dveří s naznačeným prošíváním a odolnější čalounění. Řidiče pak jistě potěší nový volant, který nabídne příjemnější držení a funkci vyhřívání. Řidič si navíc může elektricky nastavit sedadlo až v osmi směrech. Polohu sedadla i zrcátek pak lze uložit do paměti.

O vyhřívání čelního skla se stará „neviditelná“ úprava čelního skla Climacoat, což je technologie, která by neměla nijak obtěžovat výhled z vozu a přitom je schopná okno rozmrazit již během 2 až 3 minut. Design interiéru by měly dále umocnit rámečky výdechů ventilace s matnou povrchovou úpravou nebo systém vícebarevného dekoračního osvětlení.

Vyšší bezpečnost posádky by pak měly zajišťovat nové asistenční systémy, jako přednárazový asistent (Pre-Crash Assist),  prediktivní adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), asistent pro částečně automatizovanou jízdu (Travel Assist), asistent pro stav nouze (Emergency Assist), asistent pro změnu jízdního pruhu (Side Assist) nebo asistent pro  vyparkování (Exit Assist).

Nová Ateca bude dostupná se třemi zážehovými a jedním vznětovým motorem. Základem mezi benzínovými motory bude 1.0 litrové TSI o výkonu 81 kW (110 k), které lze kombinovat pouze s mechanickou převodovkou. Výkonnější 1.5 litrové TSI 110 kW (150 k) bude dostupné i s DSG a na vrcholu bude stát 2.0 litrové TSI 140 kW (190 k) s DSG a pohonem všech kol 4Drive.

Vznětové motory 1.6 TDI byly nahrazeny motory 2.0 TDI, které nabídnou lepší výkonnostní parametry i výrazné snížení emisí. Základ bude tvořit motor 2.0 TDI 85 kW (115 k) v kombinaci s šestistupňovým manuálem. Výkonnější 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) pak bude dostupné s manuálem, automatem DSG i v kombinaci s DSG a pohonem všech kol 4Drive.

Ondřej Mára
Diskuze (25)

Doporučujeme

16. 6. 2020 09:50
Re: Palec nahoru!
Ale vždyť ono v případě té ručky vůbec nemusí jít jen o to utrhávání zadku. Já mám prostě pořádnou páku mezi sedačkami hrozně rád (zejména když má kůží čalouněnou rukojeť) a rád ji svou pravou rukou mechanicky ovládám i při běžném používání (po zaparkování a poté před odjezdem zase povoluji). Je to prostě otázka jisté tradiční řidičské kultury, rituálu a požitku z ovládání svého stroje! :-) :yes: :yes: :yes: Tlačítek a elektrických sračiček je snad i tak v moderních autech až moc, ne? ;-\ Čili čím více zůstane v autě ovládací mechaniky, tím větší zážitek z jeho obsluhy! :-) :yes: :yes: :yes:
15. 6. 2020 23:17
Re: Palec nahoru!
no, nemám nič proti nadšeným vodičom, ale "brať za ručnú v každej ostrejšej zákrute" , to je dosť silný úlet a rozhodne nepatrí do bežnej premávky :no:
Už si to niekedy skúsil aspoň na skúšobnom polygóne - napr. v rámci nejakej "školy šmyku" ?
Takmer každý recenzent nad tým vyplakáva, aká hrozná strata pre nadšených šoférov to je, ale v reále ju vie správne počas šmyku použiť tak max. jeden zo 100 recenzentov :no:
15. 6. 2020 22:26
Re: Facelift
V tomto prípade je Ateca ten originál. Karoq začal vznikať trochu neskôr.
15. 6. 2020 21:34
Re: Palec nahoru!
ale konecne ma ovladanie tempomatu na volante :yes:
15. 6. 2020 21:26
Re: Facelift
Taky se mi líbí víc Ateca než Karoq.