Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Seat Ateca odhaluje české ceny. Pod 600.000 Kč už se nedostanete

David Bureš
Diskuze (30)

Ateca se v rámci faceliftu vzhledově přiblížila většímu Tarracu. Základem je nadále benzinový tříválec 1.0 TSI, který nově pořídíte za ceny od 609.900 korun.

Seat Ateca zahajoval v roce 2016 expanzi španělské značky na poli SUV. Po čtyřech letech výroby však výrobce usoudil, že je čas na modernizaci. Ta se letos opravdu představila, přičemž jen pár týdnů po svém odhalení prozrazuje i české ceny.

Začínají na částce 609.900 korun za benzinový tříválec 1.0 TSI o výkonu 85 kW kombinovaný s šestistupňovým manuálem. To znamená, že vůz mírně podražil, dosud byl s tímto motorem dostupný za ceny od 589.900 korun.

Vyšší cenovku nicméně vysvětluje použití full-LED světlometů už v základu. Standardně je modernizovaná Ateca vybavena také systémem e-call, diodovými mlhovkami nebo větším displejem multimediálního systému s úhlopříčkou 8,25".

Jinak se základní prvky nemění. Nadále je tu sedm airbagů včetně kolenního řidiče, dojezdová rezerva, kožený multifunkční volant, zadní parkovací senzory, dvouzónová automatická převodovka, tempomat nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Nadstavbou nad základním stupněm Style jsou pak varianty Xperience a FR. Oba shodně přidávají kus výbavy navíc, v níž nechybí navigace ovládaná prostřednictvím 9,2" dotykové obrazovky, přepínač jízdních režimů, polokožená sportovní přední sedadla s vyhříváním, vyhřívaný volant, zadní parkovací kamera, ambientní osvětlení, progresivní řízení nebo třeba bezklíčový vstup.

Video se připravuje ...

Sportovně laděná verze FR je už tradiční součástí nabídky, s benzinovým čtyřválcem 1.5 TSI (110 kW), pohonem přední nápravy a převodovkou DSG stojí 769.900 korun. Výbavu doplňuje o sportovní šmrnc díky zadnímu střešnímu spoileru, lakovaným sportovním nárazníkům v barvě karoserie, s chromovanými imitacemi koncovek výfuku vzadu, nebo hliníkovým pedálům.

Xperience naopak patří mezi novinky faceliftu. Stojí stejně jako FR, místo sportovní vizáže však zdůrazňuje terénní charakter SUV. Proto využívá černých ochranných lemů blatníků a spodní části karoserie nebo robustních vložek nárazníků. Nechybí ani chromované detaily, jako třeba podélné střešní nosiče.   

Ateca v rámci modernizace vylepšila také svojí příplatkovou výbavu. Nový digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25" vyjde na 10.900 korun, vyhřívané čelní sklo Climacoat schopné odrážet sluneční paprsky na 9.500 korun. Balíček asistenčních systémů Safe Driving XL+ s nově nabízeným pomocníkem pro částečně automatizovanou jízdu (Travel Assist), hlídáním mrtvého úhlu nebo asistentem pro vyparkování pak pro stupně FR a Xperience stojí 23.500 korun.

Seat Ateca v rámci faceliftu upravila svoji příď po vzoru Tarraca, záď zase ozdobil nápis Ateca v hravém fontu jako u nového Leonu. Uvnitř se kromě větší obrazovky infotainmentu objevují odlišné materiály výplně dveří s naznačeným prošíváním, odolnější čalounění nebo jiný volant.

Seat Ateca (2020): České ceny modernizované verze
Motor 1.0 TSI 1.5 TSI 1.5 TSI 2.0 TSI 4WD 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 4WD
Pohon 4x2 4x2 4x2 4x4 4x2 4x2 4x4
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Výkon [kW] 85 110 110 140 110 110 110
Převodovka 6M 6M 7DS 7DS 6M 7DS 7DS
Komb. spotřeba paliva [l/100 km] 5,4 5,7 5,6 6,7 4,6 4,8 5,2
Cena Style [Kč] 609.900 659.900 - - 729.900 - -
Cena Xperience [Kč] - 724.900 769.900 869.900 794.900 839.900 889.900
Cena FR [Kč] - 724.900 769.900 869.900 794.900 839.900 889.900
David Bureš
Diskuze (30)

Doporučujeme

11. 8. 2020 17:33
Re: Re: Uhh
Ovšem Karoqa v obdobné konfiguraci máte jen s 2.0 TSI (Sportline). Další věc, může mít Tuscon zadní boční airbagy?
3. 8. 2020 08:12
Re: Super modernizace,
Ovladače sice zůstaly, ale Seat tradičně nechává velké jednolité plochy, které vypadají strašně levně - nahoře i schránka před spolujezdcem, výplně dveří, horní plast dveří. Co to je za úchylku? To jim tam neumí nějaká CADmonkey udělat prolis?
2. 8. 2020 15:22
Což takhle
Tak si představ, že jsou tady lidé, které prodej a servis aut živí. Myslíš, že chtějí číst nějaké zprávy o tom, že klasická auta se téměř neprodávají a ještě k tomu (dle statistiky jakési) zlevňují, byť je to o desetiny procent? Nebo že se nějaká Tesla dosahuje už 4 kvartály ziskového hospodaření, zatímco ostatní klasické automobilky se pod tíhou nákladů vydaných na "výzkum a vývoj" propadají do ztráty? A ke všemu automobilový web píše skoro jen o EV a doplňuje reklamou na kvalitní gurmánské zážitky ;-)
Avatar - JGucci
2. 8. 2020 15:10
Re: Uhh
Ač jsem zarytý fanoušek Škodovky, tak jsem tento týden nabídce na Tucsona neodolal a koupil jsem si 1.6 T-gdi 4x4 v automatu. U Karoqa bych za podobnou konfiguraci dal o 250 tis víc!!! Takže "sorry jako", ale to už Škoda přehání...
Avatar - xxc
2. 8. 2020 11:32
Re: Zase zdražení?
Môže to kľudne tak byť. Zato mi ten dement nemusí nadávať. Ale akčná nabidka tiež trošku zľavní.