Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný VW Passat vstupuje na český trh. Jeho ceny jsme srovnali s největšími rivaly

David Bureš
Diskuze (66)

Passat bude i po faceliftu bojovat o zákazníky s Insignií, Mondeem nebo Superbem. Jak si oproti nim cenově stojí?

Volkswagen Passat dorazil na český trh v modernizovaném provedení. Přestože zájem o střední třídu obecně klesá, stále Passat také u nás patří mezi vůbec nejžádanější modely tohoto segmentu. Když tak inovovaný Passat odhalil české ceny, rozhodli jsme je srovnat s hlavní konkurencí.

 

Pro cenové srovnání jsme si vybrali úhlavní rivaly v podobě Fordu Mondeo, Opelu Insignia, Mazdy 6 a Škody Superb. Srovnávali jsme přitom dvě verze.

Benzinový základ proti konkurenci

Pro první srovnání jsme vybrali základní variantu v podobě Passatu Limuzína s benzinovým čtyřválcem 1.5 TSI Evo (110 kW) pod kapotou, v kombinaci s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

 

Taková kombinace vyjde na 750.900 korun, což je v rámci třídy spíše vyšší částka. Vždyť Opel Insignia s motorem 1.5 Turbo (103 kW) stojí 690.990 korun, Škoda Superb se stejnou patnáctistovkou jako Passat dokonce 689.900 korun.

 

Passat ale boduje více než slušnou základní výbavou. Kromě ve třídě obvyklých prvků jako elektricky ovládaná okna nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním má už diodové světlomety, adaptivní tempomat, parkovací čidla nebo rovnou třízónovou automatickou klimatizaci, stejně jako rezervní kolo.

 

Naopak takový Superb sice má v základu zadní parkovací senzory, přední mlhovky nebo LED světlomety, musíte si ale u něj připlácet za multifunkční volant. Insignia má zase ve standardu jen manuální klimatizaci, postrádá dokonce i dešťový a světelný senzor.

Zajímavou nabídkou je naopak Ford Mondeo ve verzi Business Edition, v níž s motorem 1.5 EcoBoost (121 kW) stojí 739.900 korun. Má totiž vlastně vše potřebné, co byste od manažerského vozidla očekávali – navigaci, tempomat, vyhřívané čelního sklo i vyhřívání předních sedadel. Standardně má ale jen halogenová světla a postrádá dešťový a světelný senzor. Samostatně ho pořídíte za 5.200 korun, případně v rámci sady LED s adaptivními diodovými světlomety, elektricky otevíraným víkem kufru a bezklíčovým vstupem za 42.000 korun.

Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy základních verzí
*V rámci sady LED
**V rámci sady Technology
***V rámci Zimní sady
Vůz Volkswagen Passat Limuzína Ford Mondeo Mazda 6 Opel Insignia Grand Sport Škoda Superb
Motor 1.5 TSI Evo (110 kW) 1.5 EcoBoost (121 kW) 2.0 Skyactiv-G (107 kW) 1.5 Turbo (103 kW) 1.5 TSI (110 kW)
Převodovka 6M 6M 6M 6M 6M
Výbava Business Business Edition Challenge Edition Ambition
Základní cena [Kč] 750.900 739.900 731.900 690.990 689.900
Airbagy 7 7 6 6 7
Bezklíčový vstup [Kč] 13.300 42.000* - 2.600 6.000
Dešťový/světelný senzor [Kč] S/S 42.000* S/S 6.000 S/S
Elektrické otevírání víka kufru [Kč] 12.100 42.000* - - 13.600
Head-up displej [Kč] 14.100 - S - -
Hlídání mrtvého úhlu [Kč] 24.500 31.000** S 30.000 11.000
Klimatizace 3zónová automatická 2zónová automatická 2zónová automatická manuální 2zónová automatická
Kola 16" litá 16" litá 17" litá 17" litá 16" litá
Masážní funkce sedadla řidiče [Kč] S - - - -
Metalický lak [Kč] 18.200 16.900 14.900 17.000 17.500
Mlhovky vpředu [Kč] 5.500 S S 5.000 S
Multifunkční volant [Kč] S S S S 5.000
Navigace  [Kč] 39.000 S S 15.000 11.000
Tempomat adaptivní S adaptivní S S
Panoramatické střešní okno [Kč] 30.800 25.500 - - 24.700
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč] S/S S/S -/8.500 16.000 8.400/S
Rádio 6,5" displej 8" displej 8" displej 7" displej 8" displej
Rezervní kolo S 1.500 9.141 2.600 2.100
Světlomety LED halogenové LED halogenové LED
Vyhřívání čelního skla [Kč] 9.400 S - 17.000*** 5.900
Vyhřívání předních sedadel [Kč] 8.100 S - 17.000*** 7.400

Naftový Variant proti konkurenci

V druhém srovnání jsme se už trochu rozšoupli, kombinace kombi karoserie s turbodieselem, automatem a pohonem všech kol je nicméně v daném segmentu notně populární, byť už se pohybujeme kolem milionové hranice.

 

I v tomto případě je Passat tím dražším z mainstremových modelů střední třídy. Passat Variant s 2.0 TDI (140 kW), sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a čtyřkolkou přijde minimálně na 1.109.900 korun.

 

Naopak takový Superb s tou samou kombinací se vejde do milionu, byť těsně, ve stupni Style stojí 994.900 korun. Levnější než Passat jsou i Ford Mondeo Kombi, Mazda 6 Wagon a Opel Insignia ST, které se pohybují lehce nad milionem.

Passat Variant je sice za uvedenou cenu slušně vybaven, disponuje třízónovou automatickou klimatizací, navigací, adaptivním tempomatem, diodovými světlomety, masážní funkcí u sedadla řidiče nebo hned devíti airbagy (včetně kolenního a zadních bočních), za ventilovaná přední sedadla, hlídání mrtvého úhlu nebo elektrické otevírání víka kufru se ale i u něj musí připlácet jako u konkurence.

 

Mazda 6 Wagon s motorem 2.2 Skyactiv-D (136 kW), šestistupňovým automatem a pohonem všech kol ve verzi Revolution Top za 1.020.400 korun sice zaujme vyhříváním předních i zadních sedadel, head-up displejem nebo hlídáním mrtvého úhlu, takové vyhřívání čelního skla nebo adaptivní podvozek ale pro tento kombík nepořídíte. Panoramatické střešní okno je zase pro Mazdu dostupné až v nejvyšším stupni výbavy.

 

U další konkurence se pak mnohá příplatková výbava váže na jiné prvky. U Superbu tak ventilovaná přední sedadla dostanete jen v kombinaci s koženým čalouněním, a to za 58.000 korun. U Mondea zase můžete vyhřívaná zadní sedadla pořídit buď v kombinaci s vyhřívaným volantem (za 11.400 Kč) nebo v rámci sady Sady Winter + kůže/komfort za 83.000 korun, kdy vedle vyhřívaného volantu dostanete i čalounění z perforované kůže, ventilovaná a masážní přední sedadla s 11 pneumatickými polštáři a elektrickým ovládáním, včetně paměti. Podobně je na tom i Insignia, u níž se ventilovaná přední sedadla, včetně vyhřívání a masážní funkce v kombinaci s vyhřívanými zadními sedadly dodávají ke koženému čalounění Siena za 90.000 korun.

Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy porovnatelných verzí
*V rámci sady Ultimate
**V rámci sady Winter + kůže/komfort
***V rámci sady LED
****V rámci koženého perforovaného čalounění Siena
*****V rámci sady Sady Park & Go Light
******S koženým čalouněním
Vůz Volkswagen Passat Variant Ford Mondeo Kombi Mazda 6 Wagon Opel Insignia Sports Tourer Škoda Superb
Motor 2.0 TDI 4Motion (140 kW) 2.0 EcoBlue AWD 2.2 Skyactiv-D AWD (136 kW) 2.0 CDTI Bi-Turbo 4x4 (154 kW) 2.0 TDI 4x4 (140 kW)
Převodovka 7DS 8A 6A 8A 7DS
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4 4x4
Výbava Elegance Titanium Revolution Top Innovation Style
Základní cena [Kč] 1.109.900 1.011.900 1.020.400 1.004.990 994.900
Adaptivní podvozek [Kč] 30.200 53.000* - 26.000 25.700
Airbagy 9 7 6 6 7
Bezklíčový vstup [Kč] 13.300 S S 2.600 S
Dešťový/světelný senzor [Kč] S/S S/S S/S S/S S/S
Elektrické otevírání víka kufru [Kč] 12.100 30.000*** - 15.000 13.600
Head-up displej [Kč] 14.100 - S 25.000 -
Hlídání mrtvého úhlu [Kč] 24.500 53.000* S 30.000***** 11.000
Klimatizace 3zónová automatická 2zónová automatická 2zónová automatická 2zónová automatická 2zónová automatická
Kola 17" litá 17" litá 19" litá 17" litá 17" litá
Masážní funkce sedadla řidiče [Kč] S 83.000** - 90.000**** 3.700
Metalický lak [Kč] 18.200 16.900 14.900 17.000 17.500
Mlhovky vpředu [Kč] S S S 5.000 S
Multifunkční volant [Kč] S S S S S
Navigace  [Kč] S S S 15.000 S
Tempomat adaptivní S adaptivní S adaptivní
Panoramatické střešní okno [Kč] 30.800 32.500 - 41.000 24.700
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč] S/S S/S S/S 30.000***** S/S
Rádio 8" displej 8" displej 8" displej 7" displej 8" displej
Rezervní kolo S 1.500 9.141 2.600 2.100
Světlomety LED halogenové LED halogenové LED
Ventilovaná přední sedadla [Kč] 37.600 83.000** S 90.000**** 58.000******
Vyhřívání čelního skla [Kč] 9.400 S - 7.000 5.900
Vyhřívání předních/zadních sedadel [Kč] S/7.000 S/83.000** S/S 90.000**** S/6.300
David Bureš
Diskuze (66)

Doporučujeme

Vyplňte si to samy a neotravujte kravinama
Nechápu jak někdo může dát k takovým štítům Superba 🙄😔je to vážně smutný že málo kdo umí udělal test, porovnání aby s toho člověk něco měl a nejenom přečíst čísla a písmenka z tabulek od výrobce😕
21. 7. 2019 13:59
Re: Další ACZ vtip?
Co je na Octavii mezitřídního? Vždyť je velikostně totožná s Astrou, Civicem, Meganem, atd. V ředě parametrů dokonce zaostává (rozvor a rozchod, délka, objem kufru). Hold je to trend - zvyšování velikostí v nižší střední třídě. Rozdělení do tříd je čistě na dovozci. Proto například všechny předchozí BMW 3 a MB C jsou ve střední třídě, i když spíš pasovali o třídu níž.
Avatar - skejpa
21. 7. 2019 01:24
Re: skoda
Taky mi přijde Auto.cz prokoncernový ale tady se jich prostě musím zastat. Camry nemá na TOP 5 v ČR, takže v tom srovnání postrádá smysl. Navíc ani neumí nabídnout to, co srovnávali (kombik 4x4 s naftou a automatem). Co je na tom tak těžkého pochopit ? To tě Toyota platí nebo proč tě to tak žere ?
20. 7. 2019 16:34
Re: Porovanie dobre
Ten motor je fakt dobry, len mi k nemu trochu chyba manual. Automat sice radi dobre (a vraj je spolahlivy), ale k sportovemu zvezeniu mi skratka manual pasuje viac.
Avatar - Hammunasakra
20. 7. 2019 10:01
Re: Další ACZ vtip?
Vypovídá to o tom = o čem je první příspěvek

A že všude jinde = viz odkazy = ať na českejch webech o autech nebo zahraničních = no viz ten úvodní příspěvek diskuze