Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mopar ’12 300: Ostřejší Chrysler 300 na oslavu 75. výročí

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 1. 2. 2012 • 19:54
12
9
Zobrazit náhledy (12)
Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C
Pro letošní Chicago Auto Show si divize Mopar připravila čtveřici speciálně upravených modelů, kterými oslavuje 75 let od vzniku svého jména. Prvním z nich je Mopar ’12 300.

Mopar (Motor and Parts) se poprvé objevuje v roce 1937 jako ochranná známka pro nemrznoucí kapaliny. Nejvíce se tato divize proslavila v šedesátých letech v éře muscle cars, kdy se podílela na vzniku ostrých modelů značek Chrysler, Dodge a Plymouth. Samozřejmostí byla již tehdy bohatá nabídka příslušenství a dílů pro zvýšení výkonu sériových modelů.

V současnosti Mopar nabízí doplňky nejen pro modely značek Chrysler a Dodge ale i pro zástupce značek Jeep, Ram a Fiat. Letošní únorová Chicago Auto Show se stane jedním z míst, kde hodlá Mopar oslavit své výročí prostřednictvím speciálně upravených modelů.

Prvním z nich bude Mopar ’12 300 navazující na úspěšné limitované edice modelů Dodge Challenger a Dodge Charger z let 2010 a 2011.

Mopar ’12 300 vychází z Chrysleru 300S a stejně jako tento sportovně laděný sedan má tmavě zabarvené přední světlomety a mřížku masky chladiče v černém chromu. K úpravám exteriéru patří lesklý černý lak karoserie doplněný o modré linky a 20-palcová litá kola v černé barvě s modrou linkou na ráfku. Na předních blatnících a zádi jsou loga připomínající 75. výročí.

V interiéru je samozřejmostí černá kůže Katzkin s modrými doplňky. Části palubní desky, středové konzoly i výplní dveří jsou v klavírní černi. Přístrojový štít a část středového tunelu jsou obloženy matným černým karbonem. Přední sportovní sedadla jsou stavitelná ve dvanácti směrech. Vyhřívání je součástí předních i zadních sedadel. K exkluzivitě výročního modelu mají přispět i kryty prahů s nápisem Mopar '12 Limited Edition.

Stejně jako Chrysler 300S je i speciál od Moparu vybaven infotainmentovým a multimediálním systémem, ovládaným přes dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 8,4palců. Ten doplňuje audio systém Alpine s devíti reproduktory, subwooferem, 12-kanálovým zesilovačem a výkonem 506 Wattů.

Pod kapotou Mopar ’12 300 se žádné změny neodehrávají a atmosférický vidlicový osmiválec HEMI nabízí stejně jako v Chrysleru 300S výkon 270 kW. S tímto motorem spolupracuje pětistupňová automatická převodovka W5A580 s možností manuálního řazení. Stálý převod se změnil z 3,06:1 na 3,91:1 a právě díky němu má velký černý sedan akcelerovat z 0 na 96 km/h za méně než 5,0 s.

Zatímco motor je beze změn, tak v případě podvozku použila divize Mopar odpružení, které je tužší o 42 % vpředu a o 23 % vzadu ve srovnání se standardními Chryslery 300. Brzdový systém má vpředu dvoupístkové a vzadu jednopístkové třmeny. Pro lepší přilnavost jsou použity pneumatiky Goodyear Eagle F1 o rozměrech 245/45 R20.

Mopar ’12 300 nezůstane pouze výstavním exponátem, ale v Bramptonu v Ontariu bude vyrobena limitovaná série 500 vozů. Základní cena je stanovena na 49.700 amerických dolarů (zhruba 970.000,- Kč). Budoucí majitelé dostanou k vozu sadu se značkovým přívěškem na klíče, certifikát se sériovým číslem vozu, skicu podepsanou designérem a brožuru k vozu.

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
2. 2. 2012 09:10
Re: Nádhera
A) to nekrachlo, neplet si ochranu před věřiteli před krachem
B) přišla krize a prodeje spadly všem
C) výrobní náklady, které díky špatně postaveným smlouvám s odbory UAW byly vyšší než u japosnkých, korejských a evropských značek vyrábějících v USA
D) zaměření na pickupy a SUV, což bylo špatné rozhodnutí managementu
E) zpackané modely pod vedením Daimleru, jako byl Sebring 06-10, Pacifica, Crossfire....
1. 2. 2012 21:18
Re: Nádhera
jenže vono to dřív fakt plečky byly....
Nebo proč to krachlo? protože dělali až příliš dobrý auta? ;-)
Avatar - Barrichello
1. 2. 2012 15:52
Re: Nádhera
To víš, když to byl chrysler samostný nebo pod mercedesem, byly to emeérický pelčky, když je to pod fiaatem, sou to čup káry.

Toč se toč, korouhvičko - kam vítr, tam plášt >:D Jako bys ho neznal.
Přitom valná většina toho co Chrysler od toho předání fiatu vyrábí je původní produkce vyvinutá za DaimlerChrysler popř. dotažená pak Cerberusem.

Jediná novinka je tedka ten Dart, který ještě není v prodeji...
1. 2. 2012 15:02
Re: Nádhera
>:D nemožem z teba ,pani na Dart mu radšej nešahajte,NEMA TO RAD...inak teraz ked je Lancia vlastne Chrysler treba si davať na teba pozor aj pod chryslerom čo? 8-s
Avatar - Barrichello
1. 2. 2012 13:17
Re: Nádhera
HAAHA. Dart je designový paskvil, nicméně rozhodující slovo má zákazník, tak uvidíme
Články odjinud