Máte rozbité auto? Postavte si z něj motorku!
Příběh, který v první polovině devadesátých let dvacátého století zažil francouzský dobrodruh, patří mezi ty, které jsou jen těžko uvěřitelné, ale přesto jsou skutečností.
V roce 1993 se Emile Leray v Citroënu 2 CV vydal na cestu napříč Afrikou, ale jeho plány zkřížily zátarasy a boje v oblasti, kterou chtěl projet. Vydal se proto trochu jinou cestou, která jej ovšem měla vrátit do jeho původního směru.
Citroën 2 CV je sice automobilem, který si toho i mimo zpevněné vozovky nechá hodně líbit, ale při srážce se skálou, která se mu postavila do cesty, si údajně utrhl přední nápravu a poškození bylo tak rozsáhlé, že vůz již nebylo možné zprovoznit.
Bývalý elektrikář si naštěstí nevyrazil do africké divočiny bez řádné výbavy a ve svém voze měl zásoby jídla a vody na deset dní i sadu nářadí. Po zvážení své situace, v níž nemohl počítat s pomocí jiného motoristy, protože ti se v dané oblasti nepohybovali, se rozhodl, že využije zbytků svého 2 CV ke stavbě vozidla, na němž se vrátí do civilizace.
Se svou sadou nářadí, v níž měl i pilku na železo se pustil do demontáže nešťastného vozu, z nějž nejprve odstranil karoserii, kterou využíval podobně jako stan. Z rámu vozu, částí náprav a vzduchem chlazeného plochého dvouválce pak sestavil stroj, který lze především díky počtu kol nazvat motocyklem.
Stavba trvala 12 dní a 43letý dobrodruh se během nich vedle samotné konstrukce své zvláštní motorky musel vypořádat i s nepříznivými pouštními podmínkami, extrémními teplotami, omezenými zásobami a samotou.
Jeho dílo, s nímž se mohl odvážit jet maximálně rychlostí okolo 20 km/h, mu nakonec zachránilo život a jedno dni jízdy se setkal se marockými policisty. Ti jej údajně doprovodili do nejbližší vesnice, kde dostal pokutu, protože stroj na kterém jel, neodpovídal vozu, s nímž do Maroka dorazil a měl k němu doklady.