Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na příští Renault Mégane RS si počkáme, bude mít pět dveří

David Bureš
Diskuze (18)
Současné generaci Mégane RS se zatím prodejně daří, a tak Renault s jeho nástupcem příliš nespěchá.

Renault na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem prezentuje novou generaci kompaktního modelu Mégane, který se na českém trhu začne prodávat v březnu 2016. Na příchod ostré varianty od Renaultsportu si ale ještě počkáme, nový Mégane RS přijde na trh nejdříve v roce 2017.

Současné provedení Mégane RS zůstane ve výrobě do konce roku 2016, prozradil šéf divize Renaultsport Regis Fricotte. Ten rovněž sdělil, že nástupce nepřijde hned po konci současného provedení. „Bude zde patrně mezera, neřeknu ale, jak dlouhá,“ uvedl Fricotte.

Renault s novinkou nemusí až tak spěchat, konkurence se sice rozšiřuje – novinkou je třeba Honda Civic Type-R – prodeje Mégane jsou ale stále slušné. Loni dokonce počet prodaných exemplářů vzrostl. Fricotte také tvrdí, že Mégane RS je nadále měřítkem ve své třídě, alespoň podle mnohých recenzí.

Nový Mégane RS už nebude třídveřovým hatchbackem jako dosud, takové karosářské verze se totiž čtvrtá generace Méganu nedočká. Důvod je ryze ekonomický – prodejně se třídveřovým hatchbackům tolik nedaří, a tak se jejich vývoj a výroba nevyplatí. Podle šéfa Renaultsportu to ale není problém, protože i pětidveřové auto může být velice sportovní.

V tuto chvíli není jasné, jaký motor nový Mégane RS použije. Možností je zachování vylepšeného dvoulitru ze současné generace, spekuluje se ale také o použití přeplňované šestnáctistovky. Hybridem ale příští Mégane RS určitě nebude.

Výkon se patrně přiblíží hodnotě 224 kW. Renaultsport nehodlá bojovat o titul nejvýkonnějšího hot hatche na trhu, místo toho chce nabídnout ideální kombinaci vysokého výkonu, nízkých emisí a skvělého podvozku.

Otázka visí také nad převodovkou. Fricotte uvedl, že definitivní rozhodnutí ještě nepadlo. Je tak možné, že nové Mégane RS bude nabídnuto s dvouspojkovou i manuální převodovkou. Možností je i příchod řiditelné zadní nápravy, naopak s pohonem všech kol nepočítejme.

David Bureš
Diskuze (18)
22. 9. 2015 14:29
Špička
Stávající Megane RS je ve své třídě v mnoha ohledech dodnes nejlepší - hlavně pokud jde o subjektivně vnímanou sportovnost a čitelnost, takže Renault vůbec nepotřebuje honem rychle na trh uvést novou generaci.

Naopak potřebuje věnovat ladění nástupce dostatek času a energie tak, aby tento nástupce dostál pověsti Renaultsportu. Držím palce, ať se to podaří, autosvět by byl bez Meganu RS horším místem. :yes:
22. 9. 2015 14:25
Re: na Kráľa hothachov si ešte počkame ale...
Navíc je s předokolkou větší pr*el :-)

Pro mě 4x4 do hothatche spíš nepatří. Drahé, těžké, nudné. Přecijen hothatch má být silniční auto, žádná šotolina.

Jízda ve sněhu je irelevantní, brzdit bude 4x4 stejně (spatně) jako 4x2, takže o sportovní jízdě při zhoršené adhezi nemůže být řeč. Samozřejmě v takových podmínkách auto 4x4 bude bezpečnější, ale o to méně přesvědčivé a horší pak bude na suchu.
22. 9. 2015 14:19
Re: Hlavně ať to má manuál!
Já pravděpodobně ano :-)
22. 9. 2015 13:35
Re: Hlavně ať to má manuál!
Pravděpodobně ne, ale to je snad irelevantní! :-) Snad i tak mám právo zde vyjádřit na toto auto názor. :-!
22. 9. 2015 10:22
Re: na Kráľa hothachov si ešte počkame ale...
Však to já nikde nepopírám. Platforma 4x4 má především výhodu v rom, že jejich výkon (pokud bude poptávka) můžeš navyšovat o desítky i stovku koní nahoru, čím si mohou vytvořit svoji vlastní "ligu" a trhnout se od v dnešní době už podobně výkonných předokolek, jejichž výkon už moc posouvat nejde.