Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je vzácná Tatra 613 Speciál. Sloužila prý jako vládní automobil

Martin Tolar Martin Tolar 24. 4. 2019
15
3
Zobrazit náhledy (15)
Tatra 613 Speciál Tatra 613 Speciál Tatra 613 Speciál Tatra 613 Speciál Tatra 613 Speciál Tatra 613 Speciál Tatra 613 Speciál Tatra 613 Speciál Tatra 613 Speciál Tatra 613 Speciál

Víte, že je prý Tatra 613 jednoválec? Válí se v ní totiž vždy jen jeden. A ten jeden můžete být teď vy, protože jedna hodně zajímavá Tatra 613 je nyní na prodej.

Není to totiž obyčejná verze, ale rovnou provedení 613 Speciál, které sloužilo jako vládní automobil. Tato varianta byla opravdu jen pro ty "nejrovnější z rovných".

Konkrétní kousek pochází z roku 1987 a má najeto přes 35 tisíc kilometrů. Stále je v původním stavu a neprošel nikdy renovací. Vládní limuzína jezdí pochopitelně na benzin, jak se sluší a patří. Její vzadu umístěný osmiválec o objemu 3,5 litru pohání zadní kola výkonem 167 koní. Tatra váží přes 1,8 tuny a maximální rychlost je 190 km/h. Z bezpečnostních důvodů se do speciálů montovalo zdvojené zapalování.

Rozvor je u Speciálu prodloužen o 150 milimetrů, i tak je ale zadní lavice pouze dvoumístná. Zato má polohovatelná opěradla. A některé kusy byly vybaveny minibarem, v nabízeném exempláři ho nevidíme.

Zvenčí Speciál ještě odlišují nárazníky, jiná maska a dvojice velkých hranatých světel Bosch s integrovanými mlhovkami, které jsou shodné s Mercedesem W116 a dodávaly se i se stěrači. Ze stejného auta pocházela i zpětná zrcátka. Výbava zahrnovala kvalitní zahraniční audiosystém, klimatizace, centrální zamykání, elektrická okna a nezávislé topení.

Pokud se vám tahle vzácná verze vážně líbí, vyjde vás na necelý milion korun. V letech 1979 až 1991 vzniklo přitom zřejmě jen 135 Speciálů a do dnešních dnů se jich dochovalo maximálně kolem 30. 

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - LEGOPARK
Kto s tym jazdil
LEGOPARK
| 25. 4. 2019
Potvrdzujem, ze slo o vladne vozidlo. Podla SPZ s nim jazdil podpredseda vlady CSSR. AA 33-33 zas patrilo Petrovi Colotkovi.
Avatar - Barrichello
Re: Klasika
Barrichello
| 25. 4. 2019
je to veterán, jako daily driver si to nikdo nekoupí.

Na svojí dobu slušná a netradiční limuzína s dobrou výbavou a výkonem. Lepší z východního bloku už byla jen GAZ M-14 Čajka a ZIL 41047
Klasika
ACE_
| 25. 4. 2019
Ale dneska už bych s ní jezdit nechtěl.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku