Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lamborghini Temerario
Lamborghini Temerario
Lamborghini Temerario
Lamborghini Temerario
43
Fotogalerie

Na slovíčko se šéfem Lamborghini o novém temerariu i elektrifikaci

Exkluzivně vám přinášíme rozhovor se Stephanem Winkelmannem, generálním ředitelem automobilky Lamborghini. Zeptali jsme se jej na pět otázek o novém supersportu Temerario i elektrifikaci ve spojení s minulostí značky.

Italské Lamborghini konečně oficiálně představilo nový supersport Temerario, elektrifikovaného nástupce desetiválcových modelů Gallardo a Huracán. Během příprav slavnostního debutu jsem dostal exkluzivní příležitost zúčasnit se krátkého online rozhovoru se Stephanem Winkelmannem, aktuálním šéfem automobilky Lamborghini. Stihl jsem se jej zeptat na pět otázek.

A kdo je Stephan Winkelmann? Generálním ředitelem Lamborghini se poprvé stal už v roce 2005 a vedl automobilku v letech, kdy vyráběla modely Murciélago, Gallardo, Aventador a Huracán a pracovala na vývoji super-SUV Urus. Během tohoto období se prodeje značky zvedly o 300 procent, a to zejména díky politice speciálních edic. Po několikaleté pauze, kdy vedl divizi Audi Sport a exkluzivní značku Bugatti, se do Lamborghini v roce 2020 vrátil, aby pokračoval ve svých původních úspěších.

Už dříve jste oznámili, že následovník huracánu, nové temerario, bude disponovat elektrifikací. Je to stejná technika hybridního pohonu, jakou už má dvanáctiválcové Revuelto?

V technice obou modelů jsou velké odlišnosti i důležitá podobnost. Revuelto kombinuje atmosférický motor V12 s dvouspojkovou převodovkou s integrovaným elektromotorem, nové temerario má přeplňovanou V8 se dvěma turbodmychadly a elektromotorem umístěným mezi spalovacím motorem a dvouspojkovou převodovkou. Nejvýraznější podobností obou vozů je elektrický pohon předních kol se dvěma elektromotory pro pohon všech kol a vektorování točivého momentu. Novinka je kompletně novým modelem.

Proč atmosférický desetiválec huracánu v novém nástupci nahrazuje přeplňovaný osmiválec?

Během vývoje nového vozu pro nás byl rozhodující ideální poměr mezi hmotností, výkonem, jízdním projevem i emisemi, a proto jsme se rozhodli pro dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec s elektrifikací. Nový pohon musel dosahovat co nejvyššího měrného výkonu i točivého momentu a současně nabízet odezvu klasického vysokootáčkového atmosférického motoru. Architektura motoru V8 tak nabízí nejlepší rovnováhu mezi dynamikou i jízdními zážitky, spojujícími zvuk a záběr, a zároveň odpovídá naší strategii HPEV (High Performance Electrified Vehicle), kterou zahájilo revuelto.

Dovolte mi zeptat se na otázku týkající se výroby. Uvádíte, že nový supersport budete kompletně vyrábět v Sant’Agatě, včetně nového osmiválce. Rád bych se zeptal, jaká je očekávaná roční produkce – bude větší než u huracánu, nebo bude přibližně stejná?

Očekáváme, že během prvního roku se kapacita produkce vyrovná huracánu. Současně si však myslíme, že v dalších letech se nám povede objem každoročně vyráběných aut ještě zvýšit. Pro začátek zatím očekáváme výrobu 2.500 aut ročně.

Video placeholder
Lamborghini Temerario • Lamborghini

Poprvé představujete základní supersport s hybridním pohonem. Dovolte mi se zeptat, jaká máte obchodní očekávání. Věříte, že bude nový elektrifikovaný model ještě úspěšnější než populární Huracán?

Věřím, že ano. Už máme zpětnou vazbu od zákazníků hybridních modelů Urus SE a Revuelto. Ještě před koncem loňského roku jsme nové temerario odhalili všem našim oficiálním prodejcům, což pro nás byla první reakce lidí mimo automobilku. Denně se setkávají s našimi zákazníky a pravidelně řídí naše vozy a všichni nám ukázali pozitivní reakce. Díky tomu věříme, že nový supersport bude ještě úspěšnější než předcházející huracán.

Dříve jste říkal, že se Lamborghini nebude otáčet do minulosti. Nemyslíte si však, že nová elektrická éra by mohla být atraktivní pro oživení slavných modelů značky? Třeba s luxusním elektrickým GT inspirovaným historickou espadou jako konkurentem pro Rolls-Royce Spectre?

Oživení historických aut v nové éře jsme zatím udělali jednou jedinkrát s novodobým Lamborghini Countach. Sice to byl opravdu úspěšný pokus, ale osobně jsem proti tomu. Myslím si, že bychom se vždy měli dívat do budoucnosti, protože chceme být uznávaní jako někdo, kdo se neustále vyvíjí dál. Máme tradici, ale nežijeme v minulosti, žijeme v současnosti. Neustále bychom měli přinášet něco nového. 

S vizí luxusního GT na elektřinu už trochu pracujeme, jehož předzvěstí je koncept Lanzador. K modelu Countach jsme se výjimečně vrátili hlavně z toho důvodu, že položil základy designu moderních supersportů Lamborghini se svou charakteristickou siluetou.