Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nadšenec přestavěl rallyeovou Imprezu na silniční auto. Jak se vám líbí?

Jan Zajíc
Diskuze (48)

Subaru Impreza patří mezi nejslavnější auta světové rallye. I proto má dodnes spoustu fanoušků.

Od roku 1993 do roku 2008, kdy Subaru svět WRC opustilo, Impreza dokázala ze 193 závodů vyhrát 46 a 122x se dostat na bednu. Za úspěchy kromě týmu samotné automobilky a nadaných továrních jezdců však stojí také britská společnost Prodrive, která pro Subaru rallyeové speciály stavěla.

Právě jeden takový si pořídil jistý nadšenec z Japonska. A nejen to, pustil se do úprav, aby auto mohl homologovat pro provoz na běžných komunikacích.

Jeho Imprezu Subaru nejprve používalo jako testovací stroj, ale později okusila i ostré "erzety" v šampionátu WRC - ovšem v barvách jiných týmů. Zajímavé také je, že vůz několikrát měnil pozici řízení. Aktuálně je řízení vpravo.

Současný vlastník auto dostal bez pohonného ústrojí, což vyřešil instalací motoru z verze S204 STi, který dává 239 kW. Místo závodní sekvenční převodovky Impreza dostala klasicky šestistupňový manuál.

Přesto se majitel snažil zachovat co nejvíc komponentů od Prodrive. Zavěšení, brzdy, kola, sedadla, to všechno pochází ze světa rallye. Novější motor si ovšem vyžádal novou elektroniku a třeba i klasický přístrojový panel. 

Zajímavé je rozhodně zadní křídlo, které údajně pochází ze soutěžáku, který řídil známý jezdec Richard Burns.

Jestli vás závodní Impreza přestavěná na silniční auto zaujala, určitě se podívejte i na níže přiložené video.

Jan Zajíc
Diskuze (48)

Doporučujeme

Avatar - Beefcake
16. 3. 2020 23:49
Re: To jsem zvědavý,....
Vie sa, ze isto bude.
Avatar - kari.laz
16. 3. 2020 12:27
Re: To jsem zvědavý,....
Ano, ale nic se o tom pomalu ještě neví. Ani jeho dostupnost. Takže vycházím z aktuální nabídky.
16. 3. 2020 11:55
Re: To jsem zvědavý,....
Tak to jsi asi jeden z mála dřívějších Foresteristů (co mi tedy říkel jeden z prodejců Subaru)! ;-\
16. 3. 2020 11:54
Re: Subaru
zadání znělo jasně. využíváš potenciál auta? to asi nedělá nikdo. je to takový obecný blábol. kdo využívá plný potenciál auta? na rovinkách, v zatáčkách, nikde to nikdo nedělá. plný potenciál auta se využívá s plynem na podlaze, s ručičkou v červeném.
16. 3. 2020 11:52
Re: To jsem zvědavý,....
To bude naprosto strašná, řidičsky degradující automobilová doba, které se ale naštěstí určitě nedožiju. :-)