Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Náhrada za Humvee bude hybrid s dieselem Subaru

Jan Mička Jan Mička 6. 1. 2014 • 19:59
22
11
Zobrazit náhledy (22)
Hummer Hummer Hummer Hummer Hummer Hummer Hummer Hummer Hummer Hummer Hummer Hummer Hummer Hummer Hummer Hummer Hummer
Možná náhrada za americké armádní Humvee má kořeny v Japonsku. Prototyp hybridu s naftovým motorem se již testuje.

Americký armádní HMMWV (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle, jméno Humvee se dostalo do povědomí později) je považován za fenomén minulého století. Vůz vznikl na základě požadavku americké armády o náhradu za již dosluhující Jeep Willys, v jejich službách je od roku 1985. Přestože za svou dosavadní existenci nesčetněkrát prokázal kvality nejen v bojových oblastech, je potřeba jít s dobou. Pravděpodobná náhrada za Humvee se již testuje a světe div se, jedná se o hybrid.

Zcela nový armádní vůz je vyvíjen na základě požadavku amerického ministerstva obrany. Jedním z hlavních cílů je zapojení moderní techniky, která má učinit přítrž nedostatkům současných armádních Humvee. Výsledkem je zcela nové vozidlo ULV (Ultra Light Vehicle), jehož pohon tvoří turbodiesel Subaru a dva elektromotory.

Nenechte se zmást, volba hybridního pohonu si neklade za cíl snížení spotřeby paliva a produkce emisí CO2 v bojových oblastech. Hlavní výhodou je prodloužený dojezd, tichý chod v situacích, které to vyžadují, a hlavně odpadá povinnost použití hnací hřídele. Problémem je však hmotnost – oproti armádním Humvee má totiž ULV vážit až o 1,5 tuny více. Nový vůz ale nabídne více výkonu.

Základem pohonu je naftový čtyřválcový boxer o výkonu 175 koní a točivém momentu 260 N.m. Hybridní systém doplňují dva elektromotory Remy a lithium-železo-fosfátové akumulátory o kapacitě 14,2 kWh. Maximální výkon by se mohl pohybovat okolo 180 kW, jízdní dosah překračuje vzdálenost 540 kilometrů. Díky silným akumulátorům vůz ujede až 34 kilometrů čistě na elektřinu, což se hodí v situacích, kdy je potřeba přeprava v naprosté tichosti. Méně mechanických dílů na podvozku zase znamená vyšší ochranu v případě výbuchu pod vozidlem.

Testování vozu má být ukončeno někdy v průběhu letošního vozu. Podle dostupných informací bude vyrobeno 5000 kusů, každý s cenovkou okolo 250.000 dolarů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Pokiaľ viem, prototypy testujú 3 výrobcovia
| 7. 1. 2014
Predpokladate spatne. Ano stavi se male overovaci serie tri modelu pouzitelnych jako pripadna nahrada za HUMMWV (nikoliv Hummer) od tri vyrobcu, ale tim spravnost vasich informaci take konci. Je tezke jakkoliv odhadnout jak cele vyberove rizeni na JLTV skonci, muze se jeste spousta veci zmenit, je mozne ze nakonec nebude nakoupeno vubec nic, protoze nejsou penize, nicmene v aktualni situaci se nepocita s pouzitim hybridniho pohonu, prestoze nekteri z ucastniku vyberoveho rizeni jeho pouziti variantne umoznuji. V kazdem pripade se testuji verze s diesel motory a v pozadavcich na pohon je bezny diesel.
Pokiaľ viem, prototypy testujú 3 výrobcovia
| 6. 1. 2014
Americká armáda si pri obnove svojej techniky väčšinou vyberá z viacerých dodávateľov. A pokiaľ viem, náhradu za Hummer testujú a pochopiteľne armádnu zákazku chcú získať 3 výrobcovia. A všetci traja výrobcovia používajú hybridnú technológiu - predpokladám, že táto podmienka bola v špecifikáciách vyhlásenej súťaže.
Ledaže by už bol známy výherca zakázky na nástupcu Hummera. V takom prípade by ale bolo vhodné túto skutočnosť v článku uviesť.
spotreba
| 6. 1. 2014
Tak jako tak to zlevní provoz daného vozidla. Navíc jich je hodně a dost toho najezdí. V první řadě záleží, kde jednotky jsou. Velká letecká základna je jinak zásobovaná než předsunutá pěchoty. Nejdražší je doprava vrtulníkem.
spotreba
| 6. 1. 2014
Jenze HMMWV je technologie z osmdesatych let, to je prave klasicka ukazka zelenoelektricke demagogie. Dneska samozrejme by podobne vozidlo bylo mnohem uspornejsi i kdyby bylo vybaveno klasickym pohonem a pak je ta uspora uplne nekde jinde. Nemluve o faktu, ze on ani ten hybrid nepojede v terenu s ctyrmi tunami hmotnosti za pet litru jako Prius matky vezouci dite na fotbal.
Faktem je, ze v ramci JLTV vyberoveho rizeni se nepocita s hybridnim pohonem, protoze ho armada nepozaduje.
Spotrebu u letadel jsem pocital podle nasazovane F-35 u ktere se pocita s nasazenim z prifrontovych letist, to same se tyka treba vrtulniku, ktere odjinud pri nasazeni ani neletaji.
spotreba
| 6. 1. 2014
jenze tech HMMWV je tam treba 500 kdesto tezke techniky v radech desitek kusu, u letadel to asi resit nemusej, bud startuji a pristavaji na lodich, nebo maji expedici paliva moznou primo ze vzduchu, vseobecne velke zakladny kam spadaj letiste problem nebudou, problem expedice je v boji a u mensich zakladen

jen pro predstavu, plne obrneny HMMVW s lehkou vezi si bere v prumeru pri nasazeni okolo 40-45 litru nafty (nejpouzivanejsi verze M1114), nejlehci verze M998 o cca 10 litru mene a verze pro tezke zbrane a naklady M1097 pak o 10 vic (delal jsem par verzi pro jednu firmu co jim dela nejaky tabulky a podobny nesmysly a dodali nam k tomu docela podrobny popisy) takze zivit takovou flotilu HMMWV kde je treba tretina nasazenych porad v provozu asi nebude zrovna levna zalezitost :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku