Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Aston Martinu DB9 použije místo dvanáctiválce osmiválec

David Bureš
Diskuze (2)
Osmiválcový nástupce elegantního kupé použije motory od divize AMG. Počítá se i s radikálnější změnou vzhledu.

Automobilka Aston Martin po loňském oznámení nového vlastníka a plánů na spolupráci s AMG pracuje na největší modelové ofenzivě ve své historii. Tu povede nástupce modelu DB9, který má být představen v druhé polovině roku 2016.

Základem automobilu bude nová modulární platforma, která se bude podobně jako ta současná skládat z poměrně malých hliníkových komponentů. Díky tomu ji bude možné použít pro více modelů. Už dnešní platformu VH používají všechny modely Aston Martinu. Při vývoji platformy se konstruktéři zaměřují na redukci její hmotnosti.

Pod kapotou nástupce DB9 nebude vrnět 5,9litrový atmosférický dvanáctiválec jako u současného modelu, ale čtyřlitrový osmiválec s dvojitým přeplňováním. Dnešní jednotku vyrábí Ford, nový osmiválec bude pocházet od AMG, bude totiž součástí spolupráce Aston Martinu s touto sportovní divizí Mercedes-Benzu.

AMG nenavrhne motor na míru pro Aston Martin, ale upraví již hotovou jednotku tak, aby vyhovovala požadavkům britské značky – co se týče třeba zvuku. Konstrukce výchozího osmiválce se tedy nezmění, počítá se ale třeba s jiným plnicím tlakem turbodmychadla a odlišnou řídicí jednotkou. Potvrzeno to zatím není, dá se však předpokládat, že použitý motor v nástupce DB9 bude čtyřlitrový osmiválec twin-turbo ze sporťáku Mercedes-AMG GT.

Osmiválec má díky dvěma turbodmychadlům nabídnout vyšší točivý moment než dnešní dvanáctiválec. Motor bude spolupracovat s devítistupňovou automatickou převodovkou, která bude velkým skokem vpřed, dnešní DB9 používá automat se šesti stupni.

Vedle moderní techniky se počítá také se změnou tvarů. Šéfdesignér značky Marek Reichman prozradil Autocaru, že auto bude mít blíže k revoluci než evoluci. „Bude to nepochybně Aston a DB, ale bude vypadat svěže a moderně,“ říká Reichman.

V současnosti zatím není jasné, jak se nástupce DB bude jmenovat. Chronologicky by se mělo jednat o model DB10, třeba označení DB8 ale bylo přeskočeno, čímž chtěla automobilka zvýraznit rozdíly proti předchozímu modelu. S ohledem na radikálnější odlišení nástupce DB9 by mohlo být použito třeba označení DB11. Vyloučeno ale není ani zachování současného jména.

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - Egi
11. 8. 2014 20:40
Re: NJ KDO MÁ FURT VYMĚŇOVAT TY SVÍČKY ŽE
No a právě proto bych si koupil astona, protože za chvíli bude ta tvoje Tesla stejně originální jak Octavia. Já mám rád originalitu.
11. 8. 2014 12:06
NJ KDO MÁ FURT VYMĚŇOVAT TY SVÍČKY ŽE
jj vyměňovat svíčky je přežitek [odkaz]

PS: KONTROLNÍ OTÁZKA SOUDRUIDI:

Víte vy vůbec kolik Astonů prdí v ČR ?? Tak já vám to povím . [odkaz] = 2hý, ten první užjenakaši >:D >:D

Zato zdarma dobíjejících [odkaz] TESLA MODEL S [odkaz] dělá parádu v ČR : 07/2014 = 45ks

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]