Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejdostupnější Tesla poprvé z rukou grafika. Jak se vám líbí?

Ondřej Mára
Diskuze (35)

Dosud jediná zveřejněná skica inspirovala designéra k vytvoření první grafiky nejdostupnějšího modelu Tesla.

Automobilka Tesla dokázala v minulosti překonat řadu výzev a problémů, včetně těch existenčních. Ostatně k jejímu pádu už prý nechybělo mnoho. Nyní je ale všemi považována za vzor v oblasti elektrifikace a její hodnota dalece převyšuje konkurenci. Přesto ještě pár věcí vyřešit nedokázala.

Nekonečným problémem Tesly jsou například termíny, kdy neustále přesouvá zahájení výroby nových modelů, nebo například ceny, které ovšem trápí prakticky všechny výrobce elektromobilů.

Mnozí si ale nejspíš ještě pamatují, že Tesla chtěla udělat dostupný elektromobil již z Modelu 3, což se ale úplně nepovedlo. Na americkém trhu se sice po určitou dobu vyskytovala překvapivě levná verze, automobilka na ní však krvácela a nakonec musela Model 3 zdražovat. V poslední době hned několikrát.

V budoucnosti by ale Tesla měla nabídnout skutečně dostupný elektrický hatchback, o kterém se začalo poprvé mluvit v minulém roce. Původně měl být určen pouze pro Čínu, nedávno se však objevily zvěsti, podle kterých by mohla být výrobou malého elektromobilu pověřena i Gigafactory v Berlíně.

K nejdostupnějšímu modelu značky přitom nemáme téměř žádné podklady, tedy s výjimkou jedné skici, která byla zveřejněna již v minulém roce. A právě ta posloužila kolegům z Kolesa.ru k vytvoření zajímavého grafického návrhu nejmenší a nejdostupnější Tesly.

Příď kompaktního hatchbacku se ve velkém inspirovala od Modelu 3 a Y, což je dobře patrné při pohledu na světla i nárazník. Boky jsou vyvedeny jednoduše, pouze s dvojicí decentních linek. Grafik přitom nevynechal ani detaily, jako jsou trojúhelníkové boční blinkry nebo zapuštěné kliky dveří.

K zádi nám Tesla bohužel neposkytla žádné detaily, přesto si grafik poradil a propůjčil vozu moderně tvarované zadní svítilny, které se ve velkém zakusují do pátých dveří. Opticky je pak propojuje drobná linka, do které je zasazené logo automobilky.

Jde pouze o první grafický návrh, který byl inspirován pouze jednou skicou, takže ho nemusíme brát zas tak vážně. Ostatně všichni si nejspíš pamatujeme, jak dopadly všechny grafiky ve srovnání s Teslou Cybertruck.

Podobně decentní design nejdostupnější Tesly by však mohl přitáhnout konzervativnější zájemce, které by měla zaujmout slibovaná cena od 25.000 dolarů, tedy cca 538.000 Kč.

Ondřej Mára
Diskuze (35)

Doporučujeme

8. 11. 2023 10:53
Re: Bateriové elektromobily
Naprostý souhlas. Evropská podpora elektromobility měla především směřovat do vědy a vývoje lepších a levnějších baterií. Ono se to nakonec povede, ale pár let promrhali.
8. 11. 2023 10:45
Re: Hlavně....
Touhle filozofií, že EV je auto především do města, se výrobci řídí dosud, a proto prodeje EV stagnují a VW omezuje jejich výrobu. Už by se měli konečně vzpamatovat. Každý, i ten malý EV do města se občas potřebuje dostat stranou civilizace, nebo do jiného velkého města, aniž by tam musel hledat nabíječku a mohl se po vlastní ose vrátit domů. Na to potřebuje reálný dojezd alespoň 400 km. Až budou tohle výrobci reflektovat, začnou EV skutečně spalováky nahrazovat.
20. 9. 2021 23:17
Re: Zatial
Kde by byli? Vždyť je to nad slunce jasné. Zbankrotovali by. Nemůžeš přeci nasadit drahou technologii v low-endu. Potřebuješ nejdříve, aby se ta technologie zaplatila a zlevnila. Takže logicky se muselo začít s drahým Roadsterem a Modelem S/X, kde se zaplatí vývoj a kde jsou lidi, kteří jsou ochotni vysolit nesmyslné peníze za něco, co má mnoho dětských chyb, ale je to cool (takoví lidi v low-endu nejsou). Začít v low-endu, tak to nemůže mít ty vlastnosti jako dnes a už vůbec ne za ty peníze.

Podívej se, kde byly EV do té doby. Elektrický Peugeot 106, základní BMW 3, Mercedes 190, VW Golf 1,2,... Kdo si koupí elektrického Golfa II, který ujede pár desítek kilometrů za dvojnásobnou cenu GTI?
20. 9. 2021 22:17
Re: Bateriové elektromobily
Hmmm, tvrdit co bude a nebude za sto let.

WAAAAAAU

Tvá myšlenka je kompletně zcestná, jelikož porovnáváš s účinností OZE...

Renewable energy, on the other hand, typically emits less CO2 than fossil fuels. In fact, renewables like solar and wind power—apart from construction and maintenance—don’t emit any CO2 at all. With renewable energy, you can breathe easier, stay cooler, and create a more comfortable world for generations to come. :yes:

https://amigoenergy.com/…vs-fossil-fuels/

Škoda že neumíš anglicky.
20. 9. 2021 21:05
Re: Předělat na spalovací motor!
https://europe.autonews.com/…alling-uk-demand