Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model S už se ke klasickému volantu nevrátí, potvrdil Musk

Ondřej Mára
Diskuze (78)

Jedna z nejvýraznějších novinek modernizované Tesly Model S vyvolává poněkud rozpačité reakce, automobilka už se ale ke klasickému volant nevrátí.

Omlazená Tesla Model S byla vyhlíženou novinkou především kvůli dlouho slibovanému sportovnímu modelu Plaid, který měl posunout dynamiku vozu opět na zcela novou úroveň. Kromě toho však automobilka během modernizace představila i několik dalších zajímavostí, včetně upraveného interiéru se zcela novým volantem.

Ten už totiž není kulatý a chybí mu horní část, takže spíš připomíná knipl z letadla. Tesla navíc odstranila volič převodovky, takže režim D či R se volí přes obrazovku, a zbavila se také páček za volantem. Například směrovky i světla se tak nově ovládají přes dotyková tlačítka na rameni volantu.

Už na první pohled šlo o dosti kontroverzní řešení, které vyvolávalo řadu otázek. První recenze ze zámoří pak sice chválily techniku nového modelu Plaid, volant ovšem schytával spíše kritiku. A to z mnoha důvodů.

Například Marques Brownlee, známý influencer, si v novém videu o Tesla Model S Plaid také stěžoval na volant. Nešlo přitom o jeho tvar, jako spíš o jeho dotykové ovládací prvky, na které se špatně přivyká. Na jeho kritiku pak prostřednictvím Twitteru zareagoval i Elon Musk, který některé chyby přiznal a přislíbil nápravu během budoucích aktualizací.

Na příspěvek Muska však reagoval uživatel @fredsterrrr, který se Muska zeptal, zda neexistuje šance dostat nový Model S s klasickým volantem. Muskova odpověď pak zněla jednoduše „Ne“. Model S tak zůstane věrný svému netradičnímu volantu, ačkoliv se v minulosti objevily fotky, podle kterých ho Tesla během vývoje faceliftu zvažovala. Minimálně pro nižší verze.

Tato možnost ale byla nakonec nejspíš definitivně smetena ze stolu a nyní nezbývá než čekat, zda se nový volant nezačne postupně objevovat i v dalších modelech kalifornské automobilky.

Ondřej Mára
Diskuze (78)

Doporučujeme

Avatar - Ondore
29. 7. 2021 14:42
Re: Brutalni komenty "odborniku" z ringu
Ad PPS "Zkuste si prelozit par prvnich vet toho videa." - dobrý point, vo veľkom sa tu hejtuje Tesla, ktorú šoféruje týpek, ktorý je podľa mňa nebezpečný v akomkoľvek aute. Ale vo videu samotnom je kopec miest, ktoré hejteri "nevidia", napr. otázka na majiteľa (t.j. toho, čo kameroval, nie tej lamy za volantom), či by chcel radšej klasický volant, alebo Yoke. Svet div sa, na cruising, takové to běžné ježdení si vybral ... a veď pozrite si celé video sami, všakže :-) :D

PS: Už som tu postoval video, ako sa BMW vysporiadalo s volantom budúcnosti, ak sa to dostane do sériovej podoby, čo spravíme? A nemusí ísť len o autonómne autá, vybavujem si jednu štúdiu riadenia v Mercedesi, žiadny volant, len vo dverách si mal joystick, ruka krásne položená na opierke a všetko si šoféroval cez knipel. Ako som to hľadal, tak mi vyhodilo niečo podobné v stredovom tuneli, je to dokonca minuloročný model, takže to nie sú pokusy z pätdesiatych rokov, viď dole.

BMW: https://www.youtube.com/watch?…
Mercedes: https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Ondore
28. 7. 2021 22:30
Re: Nepáči
Nedivím sa, že tu bolo x štúdií, ako zmeniť volant, sám som ich pár videl. A nedivím sa ani, že to automobilky do série nedali, stačí pozrieť tunajšiu diskusiu, pomaly všetci vedia, že to nie je dobré... Tesla rozhodne nie je prvá a ani posledná, ktorá použila iný tvar ako kruh. Načo sa potom automobilky vôbec namáhajú? Všetci vedia, že koleso bola revolúcia, dodnes je to jediná možná cesta, tak načo robia veci ako je toto?: https://www.youtube.com/watch?…

Žeby vývojári zistili, že ideálna ergonómia nemusí byť kruh? Chceme alebo nie, väčšina sa nerozhoduje racionálne, väčšina si skrátka povie, že "toto neforemné čudo je zlé". Prečo? Lebo 100 rokov krútili kolesom, tak boh dá, že to ďalších 100 rokov inak nebude, howgh!

Predpokladáš, že tu o 30 rokov nebudeš? Tak budeš zrejme o kúsok starší ako ja a mal by som si z Teba prestať robiť prĐel. Chcel som ešte vyriešiť globálne otepľovanie a kopec ďalších vecí, ale už budem slušný, patrí sa k starešinovi, peace :-)
28. 7. 2021 15:37
Re: Nepáči
Budeš se divit, ale i způsob řízení auta řešily minulé generace. Mrkni na auta z 19. století, ta tehdy používala něco jako řídítka z bicyklu. Nakonec se vývoj ustálil na kulatém volantu a pokud pomineme závodní auta (kde to má jistou logiku), vydrželo to až do té doby, než přišel pan Musk.
O thoriu pro pohon aut jsem v životě neslyšel, takže to zřejmě bude něco jako ta koule místo pneumatiky od Goodyearu, o které jsem taky předtím nikdy neslyšel. Dokud neuvidíme funkční prototyp, proč se tím zabývat?
Co se týče lidstva, 10 miliard nebude nás, ale jich. Ať si jedí, co chtějí, třeba i hmyz :-) Ale určitě se najdou takoví, co si o sobě budou myslet, že mají právo nakazovat 10 miliardám lidí z různých koutů světa, jak mají žít a co mají jíst.
28. 7. 2021 07:41
Re: Jméno
Evidentně jsou jeblý oba :-[]
27. 7. 2021 23:58
Brutalni komenty "odborniku" z ringu
Jako reakci jsem si vypujcil slova Ondoreho 14:00:
Ale milujem, ako sa tu vyrojilo kopec odborníkov, ktorí dokážu tento megafail zhodnotiť bez jedinej osobnej skúsenosti, s nulovým kontaktom v realite.
:yes: :D

Kdo jsou podle tebe ti nekriticti fanousci? Marne ten nekriticky obdiv ve zdejsi diskuzi hledam. Ja treba tomuto reseni netleskam. A zdraham se ho hodnotit bez vlastni zkusenosti...
Ja tu vidim predevsim superkriticke hatery, co nemaji ani poneti, jaky vlastne sami pouzivaji prevod rizeni.

PS Dinare hejtujes taky Ferrari za ovladani blinkru?

PPS Zkuste si kluci misto posmesnych komentu radsi prelozit par prvnich vet toho videa. :yes: :yes: Mluvi se tam o zrychleni, Bugatti, budoucnosti, solarech atd. ;-)