Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model S Plaid je tak rychlá, že jí mohou vykázat ze závodní dráhy

Ondřej Mára Ondřej Mára 29. 8. 2021 • 05:45
23
Zobrazit náhledy (23)
Tesla Model S Plaid Tesla Model S Plaid Tesla Model S Plaid Tesla Model S Plaid Tesla Model S Plaid Tesla Model S Plaid Tesla Model S Plaid Tesla Model S Plaid Tesla Model S Plaid Tesla Model S Plaid Tesla Model S Plaid Tesla Model S Plaid Tesla Model S Plaid Tesla Model S Plaid Tesla Model S Plaid Tesla Model S Plaid Tesla Model S Plaid Tesla Model S Plaid

Díky ohromujícímu zrychlení by se Tesla Model S Plaid mohla dostat do křížku s nařízeními NHRA, stejně jako předtím Dodge Demon.

Pokud si chcete vyzkoušet schopnosti svého vozu bez obav a omezení, doporučuje se vyrazit na závodní trať, kde můžete naplno využít plný potenciál svého automobilu. Některé nové produkční automobily v zámoří jsou ovšem tak výkonné a rychlé, že se dostávají do křížku s předpisy závodních tratí. Zejména těch rovných s časomírou na konci.

Jedním z nejnovějších případů může být Tesla Model S Plaid, která se chlubí dechberoucí akcelerací z 0 na 97 km/h za méně než 2 sekundy. Jenže zrychlení vozu může být ve výsledku tak rychlé, že za něj mohou majitele ze závodní dráhy vykázat. Ostatně přesně to zažil Rich Benoit z YouTube kanálu Rich Rebuild.

Důvodem jsou přitom pravidla organizace NHRA – National Hot Rod Association, řídícího orgánu drag-racing závodů v USA i Kanadě. Pravidla totiž říkají, že vozy schopné překonat na závodní dráze ¼ míle za 9,9 sekundy a méně, nebo rychlostí 217 km/h a více, musí být vybaveny různými bezpečnostními prvky, včetně ochranného rámu.

Nic podobného přitom Tesla Model S Plaid nemá a ze stejného důvodu se do křížku se správci závodních tratí mohli dostat i řidiči Dodge Demon, který po přezutí na závodní pneumatiky a několika dalších úpravách rovněž zvládal závod na ¼ míle pod 10 sekund.

Rich Benoit přitom podle videa zdolal závodní dráhu za 9,6 sekundy a na jejím konci měl rychlost 149,9 mil v hodině, což je cca 241 km/h. Není tedy překvapením, že ho správce tratě po jeho velmi působivé jízdě vykázal. Úsměvný je ovšem fakt, že vozy schopné dosáhnout rychlosti 150 mil v hodině už by podle NHRA měly být vybaveny dokonce i brzdným padákem.

Nabízí se tedy otázka, zda s nástupem pekelně rychlých elektromobilů nezmění NHRA některá svá pravidla. Ostatně nebylo by to poprvé. Před lety se totiž limit pro ochrannou klec vztahoval pro všechny vozy schopné zdolat ¼ míle pod 11,5 sekundy, s příchodem Nissanu GT-R a Chevroletu Corvette ZR1 ale tyto časy padaly velmi často.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud