Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejlevnější čtyřválcová auta na trhu: Co dostupného koupíte, když nechcete tříválec?

David Bureš
Diskuze (25)

Hledáte-li co nejdostupnější automobil se čtyřválcem na trhu, povedou vaše cesty k prodejci Dacia zbytečně. V prodeji jsou totiž i dostupnější čtyřválcová auta než ta od specialisty na nízkou cenu.

Tříválcové motory se v posledních letech staly už nedílnou součástí nabídky automobilů. Ze jejich rozmach mohou hlavně emisní normy, pravdou ale je, že díky přeplňování poskytnou i zajímavější elán než ekvivalentní atmosférické čtyřválce. A díky moderní technice jsou kultivovanější než kdysi. Jenže stále se najdou zákazníci, kteří v nové autě tříválec nechtějí. Jenže co s tím, když zároveň hledáte co nejdostupnější vozidlo?

Výběr co nejdostupnějšího automobilu se čtyřválcem se totiž v posledních letech značně zúži, spolu s tím, jak automobily v menších třídách postupně přezbrojily na přeplňované tříválce. Třeba odcházející generace Opelu Astra aktuálně čtyřválcové motory ani nenabízí, i její turbodiesel 1.5 CDTI je totiž tříválec. Podobně Dacia Sandero je v nové generaci dostupná pouze s tříválci, její litry přitom nabízejí atmosférické plnění i přeplňovanou verzi, stejně jako provedení na LPG. Podobná je pak situace také mezi minivozy, které kvůli kompaktním rozměrům sází primárně na tříválce, a to i nepřeplňované.

Přesto se stále dostupná auta se čtyřválcem pod kapotou najdou, do hranice 400.000 korun je jejich nabídka pořád relativně bohatá. Vybírat přitom můžete nejen mezi minivozy a malými hatchbacky, ale najde se tu i kompakt, malé MPV nebo SUV.

Zjednodušeně se pak dá říci, že jestli chcete dostupné auto se čtyřválcem, vyplatí se vyrazit k Fiatu nebo Korejcům - v žebříčku nejlevnějších čtyřválcových modelů najdete vozy značky Hyundai, Kia i SsangYong.

Vůbec nejlevnější čtyřválcové auto na českém trhu je pak aktuálně Fiat Panda, a to se čtyřválcem 1.2i (51 kW) na LPG, který v základu vyjde na 277.900 Kč. Právě malého "medvídka" mimochodem lze pořád zvolit i s dvouválcem, v podobě přeplňovaného 0.9 TwinAir, a to jak na benzin, tak na CNG.

To u Korejců je situace trochu odlišná. Slušné prodeje malých hatchbacků Kia Rio a Hyundai i20 znamenají, že je šlo nacenit tak, že se čtyřválcem jsou dostupnější než čtyřválcové Picanto a i10, tedy o segment menší vozy.

Hyundai i20 s dvanáctistovkou o výkonu 62 kW tak pořídíte za 279.990 korun, Kia Rio s tím samým agregátem v základu stojí 299.980 korun. To i10 i Picanto s touto jednotkou překonávající třísettisícovou hranici.

Kolem ní se pohybuje také Suzuki, a to hned se dvěma svými modely. Miniaturní crossover Ignis se čtyřválcem přijde minimálně na 305.900 korun, malý hatchback Swift pak na 318.900 korun. V obou případech přitom jde o mildhybrid, s 1.2 DualJet Hybrid (61 kW) pod kapotou.

Pokud byste pak mezi nejdostupnějšími čtyřválcovými vozy na trhu marně hledali zástupce Dacie, je to tím, že rumunská značka u nové generace Sandera a Loganu přezbrojila výhradně na tříválce. Cenovku Lodgy pak ovlivňuje fakt, že používá dnes výhradně turbodiesel (čtyřválec 1.5 Blue dCi), který cenu vždy sám o sobě zvýší. Podobně Duster má čtyřválec také v podobě turbodieselu nebo silného benzinu. Rumunské SUV se tak kvůli tomu se čtyřválcovým motorem ani nevejde pod 400.000 Kč. S 1.3 TCe (96 kW) stojí 422.900 Kč.

Naopak jiné malé MPV a malé SUV to zvládnou. Fiat 500L díky základnímu 1.4 MPI (70 kW) v základu vyjde na 327.900 korun, SsangYong Tivoli pak s motorem 1.5 GDI Turbo (120 kW) stojí velice zajímavých 379.900 korun.

Spíše pro zajímavost jsme pak do přehledu nejlevnějších aut se čtyřválcem na českém trhu přidali i Ladu Niva. Její ceny totiž ovlivňuje individuální dovoz, a to podle aktuálního kurzu, uvedená cenovka pak pochází od jednoho z dovozců, přičemž platná byla v březnu. Orientačně se však stařičký ruský offroad s pohonem všech kol do 400.000 korun také vejde.

Nejdostupnější automobily se čtyřválcem na českém trhu (srpen 2021)
Model Motor Výkon (kW) Převodovka Základní cena (Kč)
Fiat Panda 1.2 LPG 51 5M 277.900
Hyundai i20 1.2i 62 5M 279.990
Kia Rio 1.2 DPI 62 5M 299.980
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 61 5M 305.900
Suzuki Swift 1.2 DualJet Hybrid 61 5M 318.900
Fiat 500L 1.4 MPI 70 6M 327.900
Hyundai i10 1.2i 62 5M 329.990
Kia Picanto 1.2 DPI 62 5M 334.980
Hyundai i30 1.5 CVVT 81 6M 339.990
Hyundai Bayon 1.2i 62 5M 349.990
Kia Stonic 1.2 DPI 62 5M 359.980
Lada Niva 1.7 MPI 61 5M 371.730 (orientačně)
Citroën C3 1.5 BlueHDi 75 6M 374.900
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo 120 6M 379.900
Dacia Lodgy 1.5 Blue dCi 70 6M 381.900
Fiat Tipo 1.3 MultiJet 70 5M 400.400
David Bureš
Diskuze (25)

Doporučujeme

19. 7. 2023 14:45
Re: Za mě je Panda neskutečně povedené auto,
Mám dobrou zkušenost na jihu s Opel Corsa. :yes:
30. 8. 2021 19:09
Re: Fakt všechny?
No, hlavně že na zbrojení mají vždycky peněz dost! :-[]
https://www.idnes.cz/…-zahranicni_vebe
30. 8. 2021 15:25
Re: Re: Fakt všechny?
To je dobře! :-) :yes:
Avatar - Barrichello
30. 8. 2021 15:23
Re: Re: Fakt všechny?
Su-57 jedno už dostali, další 2 dostanou letos, další a další kusy následující roky.
Tady dostanou hhoufnice https://www.armyweb.cz/…y-novych-houfnic

atd
Avatar - wakantanka
30. 8. 2021 15:07
Re: Re: Fakt všechny?
Ostali len papaláši, armáda márne čaká na Armatu, márne čaká na SU 57 a dalo by sa dlho pokračovať.