Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 – Knedlíky na sněhu

Jiří Baborský
Diskuze (51)

Minivozů ubývá, a pokud takový potřebujete navíc s pohonem všech kol, nezbývá než se obrátit na Fiat nebo Suzuki. Bohatě zasněžené Krušné hory nám vytvořily ideální podmínky pro porovnání nejlevnějších čtyřkolek Fiat Panda 4x4 a Suzuki Ignis 4x4.

Dojem, cena, prostor


Italský Fiat a japonské Suzuki mají ledacos společného. Třeba že se obě značky historicky věnují malým dostupným autům, která jim také přinesla největší slávu. Oba výrobce spojuje ještě jedna výsada – jako jediní dva nabízejí miniaturní nákupní tašky také s pohonem všech kol. Suzuki dokonce dvě – swift a ignis. Fiat pak svou legendární pandu.

Letošní krutá zima ukázala, že 4x4 řidič ocení i ve středních Čechách, natož pak v horských oblastech. I tam potřebujete jezdit na nákupy, rozvážet děti do škol a ne každý chce jezdit velkým SUV nebo pick-upem. Chcete-li naplnit takové specifické potřeby co nejlevněji, může vám být průvodcem naše porovnání vůbec nejdostupnějších čtyřkolek na trhu. Fiat Panda 4x4 s unikátním přeplňovaným dvouválcem 0,9 litru koupíte od 329.900 Kč. Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4x4 absenci turba nově vynahrazuje pomocným elektromotorem a od nedávné modernizace si tak říká hybrid. Pořídíte jej od 394.900 Kč.

Mimochodem značky Fiat a Suzuki se v duelu Světa motorů nepotkávají zdaleka poprvé. Například koncem roku 2018 se v SM 48 sešla kompaktní SUV Fiat 500X a Suzuki Vitara s litrovým motorem. Vítězný pohár si tenkrát odvezlo suzuki. Přidá miniaturní ignis další, nebo se italský medvídek nedá?

Co je malé, to je hravé

Testovaná dvojice knedlíků je ze zcela jiného těsta, každý má ale něco do sebe.

Fiat Panda třetí generace je s námi už od roku 2011, ale jako by nestárnul. Pořád působí hravě, roztomile a spousta nápaditých prvků se neokoukala – vykulené oči, svérázné zasklení zadního sloupku, neskutečný masív palubní desky a tak dále. Designéři projevili mimořádný smysl pro detail, když se pokusili do všeho uvnitř propašovat tvar čtverce nebo obdélníku. Hranaté jsou přístroje, reproduktory, řadicí páka, střed volantu, ovladače klimatizace i oken. Aby toho nebylo málo, zvláštní struktura povrchu dveřních plastů je tvořena písmeny slova panda. Přístrojovka, která zprvu vypadá jako zaprášená, je ve skutečnosti vyrobena z recyklovaného materiálu, a také látky na sedadlech vznikly opětovným využitím láhví PET. Originalitu nelze fiátku upřít ani po deseti letech.

A to na fotkách navíc vidíte špičkovou verzi Cross, která design standardní Pandy 4x4 povyšuje do světa offroadů. Karoserie dostala stříbrné okrasné prvky, černý přední nárazník vytažený až ke světlům nebo rudá tažná oka jak u nejdrsnějších teréňáků.

Svět motorů 09/2021 Svět motorů 09/2021

Retro frčí

Suzuki se při návrhu ignisu inspirovalo ve své historii a do tvaru i detailů karoserie vtisklo mnoho odkazů především na model Fronte Coupe. Nutno uznat, že ani svérázná japonská krabička se v davu neztratí, naopak třeba originálním tvarem koncových svítilen z něj značně vystupuje. Přestože je suzuki koncipované jako městský crossover, terénní ambice vyzařuje mnohem méně než kolem dokola oplastovaná panda.

Uvnitř razí suzuki mnohem střídmější a modernější styl než fiat. Na rozdíl od něj tu najdeme dotykový multimediální systém, a když nepatříme k zastáncům tohoto řešení, u suzuki musíme vyzdvihnout jednoduché uspořádání menu a snadnou obsluhu. Jen hlasitost rádia bychom raději korigovali kolečkem místo kontroverzního posuvníku. Materiály použité v ignisu nepůsobí tak výstředně, u obou miniaut musíme pochválit pečlivé zpracování.

Nejmenší i nejlevnější

Budete-li hledat nejlevnější nová auta s pohonem všech kol, v trojici nejdostupnějších najdete Fiat Panda, Suzuki Swift a Suzuki Ignis. Pokud preferujete zvýšený podvozek, potažmo posez a baví vás moderní styl crossover, pak vyškrtnete swift a budete se rozhodovat mezi testovanou dvojicí.

Panda 4x4 láká na bezkonkurenčně nejnižší cenovku 329.900 Kč. Vždy patřila k nejdostupnějším modelům, navíc je na trhu už deset let a to se také musí projevit. Mimo jiné i ve výbavě, která je pro potřeby městského vozu dostatečná. Nicméně doba pokročila a věci, které dnes považujeme za samozřejmost, má letitá panda buď za příplatek, nebo je vůbec nenabízí. Suzuki Ignis se představilo v roce 2016. Vplul tedy do časů, kdy se bez moderních technologií neobejde ani miniauto. Od loňské modernizace má standardně mild-hybridní pohon. V základní výbavě vozí na rozdíl od fiátku boční airbagy, litá kola, dotykový multimediální systém zrcadlící mobil a zobrazující parkovací kameru, přednárazový systém, varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování únavy řidiče, asistent rozjezdu do kopce, mlhovky, světla LED i výškově nastavitelné sedadlo řidiče. S pohonem všech kol to vše za cenu minimálně 394.900 Kč. Podle naší známkovací stupnice by si měl ignis odnést na vysvědčení dvojku, vzhledem k náloži výbavy si ale zaslouží zlepšení na 1,50. Pokud vám tedy záleží čistě na čtyřkolce a ke štěstí stačí čtyři airbagy, dálkový centrál, rádio a klimatizace, panda vás dokonale uspokojí. Chcete-li navíc pohodlí a styl, snadno pomocí výbavy dotáhnete cenu suzuki. Testovaná vyšperkovaná Panda Cross s příplatky vychází na 434.400 Kč, což už je naopak víc, než stojí plně „naložený“ Ignis 4x4 Premium: 419.900 Kč s jediným možným příplatkem, a sice metalízou za 9000 Kč.

Kde panda končí, ignis začíná

Fiat Panda 4x4 může mít tři tváře. Nejdostupnější verze Wild za 329.900 Kč, kterou uvažujeme v cenovém srovnání – v podstatě jde o zvýšený a oplastovaný základní model. Verze City Cross za 364.900 Kč už se podobá testovanému žlutému vozu, má specifický robustní přední nárazník, ale se spodním krytem v barvě karoserie. Plasty na dveřích a střešní ližiny jsou černé. My testujeme vrcholnou specifikaci Cross oživenou stříbrnými prvky a nápadnými rudými tažnými oky – ta stojí na chlup stejně jako základní provedení Ignisu 4x4, tedy 394.900 Kč. Suzuki ve vzhledu rozdíly nedělá. Dražší výbava Elegance je hlavně o komfortu – za 419.900 Kč má navíc elektrická zadní okna, bezklíčkové startování, automatickou klimatizaci, navigaci, blinkry v zrcátkách, kožený volant nebo tempomat.

Pořizovací náklady Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 (etalon) Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4x4
Základní cena 329 900 Kč (Wild) 394 900 Kč (Premium)
Cena verze Světa motorů 329 900 Kč (Wild) 394 900 Kč (Premium)
Výbava verze Světa motorů Airbag řidiče a spolujezdce, příprava pro rádio, výškově stavitelný volant nebo sedadlo řidiče.
POROVNÁNÍ DOSTUPNÉ VÝBAVY
Airbagy hlavové/boční Ano/5500 Kč Ano/Ano
Dálkové centrální zamykání Ano Ano
Elektricky ovládaná okna P/Z Ano/Ne Ano/Ne
Klimatizace manuální/automatická Ano/7000 Kč Ano/Ne
Lakovaná vnější zrcátka/kliky dveří 500 Kč/500 Kč Ano/Ano
Litá kola 8000 Kč (15 palců) Ano (16 palců)
Metalíza 10 000 Kč 9000 Kč
Multifunkční volant Ano Ano
Multimediální systém se zrcadlením mobilu 13 000 Kč Ano
Parkovací kamera Ne Ano
Přednárazový radarový systém 12 000 Kč* Ano
Přední mlhovky 4000 Kč Ano
Rádio/Bluetooth/USB Ano Ano
Rezerva 2000 Kč (dojezdová) Ne
Světlomety LED Ne Ano
Vyhřívaná sedadla/čelní sklo 7000 Kč Ano/Ne
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče 2500 Kč Ano
Porovnání cen 329 900 Kč (nejlepší) 394 900 Kč (o 19,7 % horší)
Známka** 1,00 1,50
POŘADÍ 1. 2.
* V paketu s parkovacími senzory a elektricky ovládanými vyhřívanými zrcátky,** Známka za cenu, výbavu a servisní náklady

Volnost, nebo obětí?

Fiat zvolil při návrhu pandy zvláštní přístup. Malému úzkému autíčku dopřál robustní palubní desku a vlastně i všechny interiérové prvky, které dojem stísněnosti dále umocňují. Za volantem si urostlý chlap připadá jak sardinka. Levou rukou se tiskne na dveře, pravou nohu mu zase utiskuje široký středový tunel, a navíc sedí vysoko jako na židli. Když si cestující vysoký 178 cm přesedne dozadu, musí se rozkročit kolem opěradla, protože před koleny nezbývá místo. Panda je prostě miniauto v pravém slova smyslu, zamýšlené především pro dva. Dozadu se navíc hůř nastupuje, vstupní otvor je skromnější a nohy musíte protáhnout kolem středového sloupku. K delším cestám nevybízí ani nepohodlně kolmé opěradlo, důsledek snahy vybojovat co nejvíc litrů pro zavazadla.

V ignisu s prostorově úspornou palubní deskou si rázem připadáme jak v limuzíně. Spousta místa ve všech směrech, nikde nic nepřekáží ani netlačí. Velké zadní dveře se otevírají skoro do pravého úhlu a nejen starší pasažéři ocení komfortně vysoké zadní sedáky. I kvůli nim je ale nutné se při nastupování do vysokého interiéru dost přikrčit, aby se člověk neuhodil do hlavy.

Vzadu v suzuki máme nadhled a sklon opěradla si můžeme snadno nastavit dle libosti. Před koleny máme víc místa než v mnoha autech vyššího segmentu, jen při posunutí zadní lavice až dopředu už by se dospělák nevešel.

Zajímavost závěrem. Obě testovaná auta jsou standardně čtyřmístná. Panda může prostřední zadní pás a hlavovou opěrku za příplatek 7000 Kč, v ceně dostanete i dělené sklopné opěradlo. Suzuki Ignis je pětimístné jen v základní výbavě Comfort, pak ale nemá možnost posuvu a nelze si pořídit pohon 4x4. S ním je ignis vždy čtyřmístný, zato variabilní.

Balte skromně!

Máme před sebou zástupce nejmenší kategorie, takže na hory se musíme pakovat s rozumem. Panda nám dovolí naložit 225 litrů bagáže, ignis dokonce jen 204 litrů. Fiat umožňuje klasicky sklopit opěradla s nezakrytými plechovými zády, na podlaze vznikne schod, ale vejdou se pak i lyže. Panda je staršího data narození, a tak ještě umožňuje objednat si za 2000 Kč dojezdovou rezervu.

Suzuki Ignis coby zástupce modernější školy má standardně jen lepicí sadu uloženou v plastovém organizéru pod podlážkou. Pečlivěji čalouněný kufřík je na pohled skutečně skromný, ale dovoluje kouzla, na která může panda jen kulit svoje velké oči. V suzuki můžeme přihrádku vyjmout a získat tak k dobru pár centimetrů výšky, hlavně ale lze jednoduše přímo z kufru zadní sedačky odsunout nebo nastavit jejich sklon. Tato variabilita dovoluje auto přizpůsobit nákladu a třeba děti se dozadu pořád v pohodě vejdou.

Údaje o testovaných vozidlech Fiat Panda Suzuki Ignis
Místo podélné/před koleny zadního cestujícího (cm) 158/0 152-168/0-10
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm) 81-98,5/91,5 95-103/92,5
Místo nad hlavou cestujícího P/Z (cm) 3-11/5 5-14/5
Šířka interiéru v loktech P/Z (cm) 134/135 137/135
Šířka interiéru v ramenou P/Z (cm) 123/126 123/125
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 50 x 48/45 x 43 50 x 47/44 x 50
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 60 x 50 58 x 50
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 72 x 82 83 x 87
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 75/191 75/182

Motor, jízda


Dva vs. čtyři

Fiat nabízí pro pandu tři pohony. Litrový mild-hybridní tříválec 51 kW a unikátní přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir s elektrohydraulickým ovládáním zdvihu i doby otevření sacích ventilů. Ten po nedávné motorové rošádě koupíte už jen ve verzi CNG nebo právě s testovaným pohonem 4x4.

Parametry maličké jednotky o objemu jen 875 cm3 jsou působivé: 63 kW při 5500 min-1 a 145 Nm při 1900 min-1. Motůrek spřažený s šestistupňovým manuálem se má čile k světu, jen si nesmíte zapomenout vypnout otupělý režim Eco, který se automaticky aktivuje po každém nastartování. Je tu ovšem jedno velké „ale“. Vibrace a hluk, intenzivní nejen v zátahu, ale i při jízdě řekněme v městských rychlostech. Dvouválcová panda zní, jako byste jezdili s prasklým výfukem. Projev se kolem devadesátky uklidní a delší trasy tak zvládnete celkem bez výhrad, ale když podřadíte a motor vytočíte, pokaždé si uvědomíte, že jedete v „něčem specifickém“.

Suzuki nabízí pro ignis jediný motor – atmosférickou dvanáctistovku 1.2 DualJet Hybrid. Výkonu 61 kW dosahuje při 6000 min-1 a točivého momentu jen 107 Nm při 2800 min-1. Jde o osvědčený čtyřválec s nepřímým vstřikem, zdvojenými vstřikovači pro jemnější a přesnější dávkování paliva a nově s malým elektrickým pomocníkem ve formě startér- generátoru. Stran kultury chodu je to jiná liga. Motor běží tiše, jemně a krásně bezprostředně reaguje na povely plynového pedálu. Pojí se s pětistupňovou převodovkou, která má celkem obvyklé první tři stupně, ale čtyřka a pětka jsou velmi dlouhé. Asi tušíte, kam směřujeme. Ve srovnání s oturbeným italským medvídkem působí ignis při předjíždění, jako by doma nechal půlku koní. Nezbývá než podřadit a vytočit motor vstříc šesti tisícům, což mu dělá radost, jenže jsme si takovému přístupu v éře turbomotorů trochu odvykli.

Pokud ale vyznáváte klidný jízdní styl, což se u zákazníků této kategorie aut dá předpokládat, najdete v ignisu velmi příjemného a tichého společníka, který si od vás řekne každých sto kilometrů o 5,5 až 6,5 litru benzinu. Na horní hranici jsme se dostali při testu na horách s dálničním přesunem, na tu spodní pak při běžném pohybu po Praze a okolí.

Panda se navzdory poloviční porci válců ukázala jako trochu hladovější. Pravda, šlo o čerstvý nezajetý kus, ale i tak jsme jezdili vždy o necelý litr dráž – kolem Prahy za 6,4 litru, na hory a zpět za 7,2 litru.

Rozdílné, jak to jen jde

Je až neuvěřitelné, jak odlišně dokážou dvě stejně velká miniauta vyznívat. Suzuki působí lehoučce, vodíte je tenkým volantem a řadíte decentní pákou. Po silnici jako by ignis klouzal nezatížen odpory, do zatáček se vrhá s radostí a jeho chování má navzdory tváři crossoveru a slabému motoru sportovní jiskru. Ta lehkost není jen pocitová, ignis bez řidiče váží jen 910 kil, což je znát i na cestovním komfortu. Většinu času nám připadal podvozek příjemně pohodlný a ani větší výmoly ho vyloženě nevyvedou z míry, ale jakmile natrefíte na hrbolatou strupatou silnici nebo delší dlážděný úsek, najednou máte pocit, že lehoučké auto po povrchu celé tak nějak poskakuje, než aby karoserie držela polohu a kola pod ní pracovala. Stejně jsme se cítili i na vydatně zasněžené okresce. Ignis jsme měli pevně v rukou, ESP účinně potlačovalo smykové tendence, a když jsme si je vypnuli, nechalo nás suzuki sklouznout se bokem. Po zmrzlých boulích ale autíčko letělo trochu nervózně.

S přesednutím do pandy přišel jiný svět. Robustní interiér nás těsně objímá, volant je masívní a obří hranatá hlavice řadicí páky je efektní, ale do ruky moc nesedne. Ta tam je volnost ignisu, jako bychom si oblékli tričko slim fit. Panda bez posádky váží 1080 kg, tedy o 170 kg víc než suzuki. Hmotnost je to na dnešní dobu pořád muší a kila navíc jako by v optimální míře pomáhala karoserii zatížit. Ve spojení s vyšší světlostí a většími zdvihy tlumičů to má za následek nečekaně komfortní jízdu. Panda se přes nerovnosti přenáší tiše a houpavě jako mnohem větší auto, působí jako přisátá k silnici, a tedy o něco jistěji. Na suchém asfaltu se ale v zatáčkách naklání víc než ignis a při snaze o ostřejší jízdu vyznívá lehce toporněji. A mimochodem ESP u fiatu nelze vypnout, takže jsme si na sněhu moc nezařádili.

Údaje o testovaných vozidlech Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4x4
Motor, ventilový rozvod přeplňovaný zážehový R2, DOHC zážehový R4, OHC
Zdvihový objem (cm3) 875 1197
Největší výkon (kW/min-1) 63/5500 61/6000
Největší točivý moment (Nm/min-1) 145/1900 107/2800
Převodovka 6° manuální 5° manuální
Délka x šířka x výška (mm) 3686 x 1672 x 1605 3700 x 1690 x 1605
Rozvor náprav, rozchod kol P/Z (mm) 2300, 1411/1408 2435, 1460/1460
Standardní pneumatiky 175/65 R15 175/60 R16
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1155/505 985/420
Nejvyšší hmotnost nebrzděného/brzděného přívěsu (kg) 400/800 400/1000
Objem zavazadlového prostoru základní/maximální (l) 225/870 204/1086
Objem nádrže paliva (l) 35 30
Nejvyšší rychlost (km/h) 163 165
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 12,8 12,8
Emise CO2 (g/km) 131 121
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) 5,7 (NEDC) 5,4 (WLTP)
NAMĚŘENÉ HODNOTY
Pružnost na 4. rychlostní stupeň (60-100 km/h) (s) 10,0 16,3
Pružnost na 5./6. rychlostní stupeň (80-120 km/h) (s) 16,2/23,8 27,5/-
Otáčky na nejvyšší rychl. stupeň při 130 km/h podle GPS (min-1) 4000 3600
Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h* (m) 47,2 46,8
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h) 47/83/120 47/87/125
Naměřená kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 6,8 6,0
* Mokro, zimní pneumatiky.

Dvě cesty k lepší trakci

Na pohon všech kol šla každá z testovaných značek úplně jinak. Suzuki u Ignisu sází na jednoduchý systém s viskózní spojkou. Jde o ryze mechanické zařízení svírající na základě rozdílu otáček kol. Spojka tedy sepne, když se přední kola protočí, stejně tak má ale z principu tendenci zavírat třeba i v zatáčce, kdy se kola točí různými rychlostmi. Výrobce tedy musí najít optimální kompromis. Čtyřkolka v ignisu funguje bezproblémově, při běžné jízdě ji nevnímáte, a jakmile vám na sněhu hrábne předek, okamžitě se připojí zadek a nic nebrání v cestě. Není to na kdovíjaké terénní dovádění, ale u vozu tohoto ražení viskózní spojka plní účel. Že v autě je, poznáte snad jen při otáčení v plném rejdu třeba na parkovišti, kdy si lze všimnout odporu, který začne auto klást.

Fiat vsadil u třetí generace pandy na mnohem sofistikovanější 4x4 se dvěma diferenciály a elektronicky řízenou lamelovou spojkou. Takový systém umožňuje na rozdíl od viskospojky sepnout čtyřkolku i preventivně, třeba při rozjezdu nebo na popud stabilizačního systému, i když nedošlo na prokluz předních pneumatik. Pro všechny případy má panda ještě nadstavbu ESP simulující samosvorný diferenciál, takže pokud by mělo jedno kolo tendenci se protáčet třeba na ledu, systém jej přibrzdí a pošle víc točivého momentu na zatížené kolo.

Oba prckové dávají řidiči možnost do pohonu všech kol alespoň trochu promluvit. Můžete aktivovat systém řízeného sjíždění svahů, kdy auto samo bezpečně přibrzďuje a vy se můžete soustředit jen na řízení.

A pak také terénní režim upravující charakteristiku motoru a elektronických systému pro pohyb po nezpevněném povrchu.

Popsané systémy 4x4 jsou v podstatě bezúdržbové. U ignisu to platí stoprocentně, pozor ale na nesouměrné sjíždění pneumatik právě vlivem spínání spojky v zatáčkách. U pandy je potřeba po čtyřech letech nebo 60.000 km zkontrolovat olej ve spojce, kterého je tam 0,7 litru.

Závěr


Závěr

Fiat Panda 4x4 a Suzuki Ignis 4x4 v podstatě tvoří samostatnou kategorii aut a porovnávat je tedy můžeme nanejvýš mezi sebou.

Fiat je dokonalou ukázkou italského smyslu pro design a vtipné detaily, stejně jako odvahu nabízet sofistikovaný pohon všech kol v nejmenší třídě, kde to nečekáte. Panda byla od příchodu v roce 2011 jiná než ostatní, což kromě originality ale znamená i stísněnost uvnitř. Unikátnímu dvouválci nelze upřít chuť do života, jeho kvality ale srážejí vibrace, hluk a vyšší spotřeba. Zato komfort odpružení mile překvapí.

Suzuki Ignis v našem testu plně zhodnotilo mladší konstrukci a střízlivější racionálnější přístup. I japonský prcek dokáže zaujmout, myslí přitom ale na využitelnost – je výrazně prostornější a díky variabilním zadním sedadlům nakonec praktičtější, i když základním objemem kufru za pandou zaostává. Atmosférický čtyřválec doplácí na dlouhé převody chabou pružností, ale běží sametově a klidnému řidiči skvěle poslouží, navíc je v mild-hybridní verzi příjemně úsporný. Čtyřkolka jednoduché konstrukce plní účel, podvozek nadchne hravostí i solidním komfortem, jen na hrbolech počítejte s lehkým poskakováním lehoučkého mini SUV, které si v komplexním hodnocení nakonec odváží prvenství.

Hodnocení (za testované oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům) Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4x4
DOJEM
Design 1,50 1,50
Dílenské zpracování 1,50 1,50
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost 3,00 1,00
Sedadla 1,00 1,00
Zavazadelník a variabilita 1,50 1,50
Ovládací prvky 1,50 1,50
MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ
Dynamika 1,00 1,00
Pružnost 1,00 3,00
Spotřeba 1,50 1,00
JÍZDA
Řazení 1,00 1,00
Řízení 1,50 1,50
Brzdy 1,50 1,50
Ovladatelnost 1,00 1,00
Jízdní komfort 2,50 2,00
CELKEM
Výsledná známka 1,50 1,43
Závěrečné pořadí 2. 1.
POŘADÍ 1.Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4x4 2. Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4

PLUSY Prostorný interiér Komfortní odpružení
  Posuvná zadní sedadla Pružný motor
  Nízká spotřeba Praktické odkládací schránky
  Kultivovaný čtyřválec Solidní terénní schopnosti
  Solidní terénní schopnosti Originální design
MINUSY Dlouhé převody (horší pružnost) Stísněný interiér
  Poskakování na nerovnostech Hluk a vibrace dvouválce
  Malý kufr Nelze vypnout ESP
PRŮMĚR CELKEM 1,43 1,50

Jak známkujeme

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra. Hodnotíme po půl stupních. Do 5 % ztráty přidělujeme ještě známku 1,00, dále je stupnice po 10 %. Za odstup 5 až 15 % dáváme 1,50, za 15 až 15 % 2,00 atd. Příklad: Nejlevnějším malým autem s pohonem všech kol a výbavou podle požadavků Světa motorů je Fiat Panda 0.9 TwinAir (63 kW) Wild 4x4 za 329.900 Kč. Dostává tedy jedničku, stejně jako auta s cenou do 346.395 Kč. Za cenu od 346.396 Kč do 379.385 Kč udělíme známku 1,50 atd. Podobně postupujeme i při subjektivním hodnocení (vzhled, zpracování), vždy vyčíslujeme odstup od nejlepšího. Známku můžeme dále upravit, pokud chceme zohlednit například extrémně bohatou výbavu, nadstandardní záruku a podobně.

Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení! Jedná se o samostatnou disciplínu

Zobrazit celý článek
Jiří Baborský
Diskuze (51)

Doporučujeme

Avatar - lamal
8. 3. 2021 10:05
Re: Měření dynamiky
zeperfs tam ma s pandou blbosti, tie casy su nerealne zlé... ignis naopak moc pozitivne, to by som sa pozrel ako ignis 1.2 da 0-120 za 14,1s to je total kravina ...
7. 3. 2021 21:48
Re: Měření dynamiky
Divne udaje tam ma; ak si das cez stopky toto, vyjde 12.3, video ukazuje 12.8 https://www.youtube.com/watch?…
4sek v pripade Suzuki 0-60 mi pripada ako uplny nezmysel,
115k Up! GTI dava 0-50 za 3.5. Z 0-60 to vychadza az na 4.3s.
115k Opel Adam ma na 100ku az 10sek, tolko nemoze mat Suzuki s 25k slabsim motorom, ani keby vazilo o 200kg menej.
https://zeperfs.com/…uel5530-7180.htm
7. 3. 2021 21:18
Zvlastne prepocty v tabulke
Tester odpadava aka je Panda mala,ale ruky ma natiahnute pomaly do vystretia, vsetko je v nej male, ale namerane rozmery tomu vobec nezodpovedaju, ani bodovemu rozdielu 3 vs 1.
Tie bodove hodnotenia strielaju uplne od brucha.
Rovnako hodnotenie podvozka je podla textu lepsie v pripade Pandy, bodovo vsak menej.
Nejake harakiri tu zase redakcia spachala.
Avatar - kari.laz
6. 3. 2021 10:01
Re: Re: Měření dynamiky
Krásně to je vidět i na silnici, kdy začne někdo předjíždět, třeba i relativně pomalu jedoucí kamion a jede snad o dva kilometry rychleji než ten kamion a já si říkám, předjede ho vůbec, nebo ho něco v protisměru za tu dobu sejme. Protože prostě jen přidá a jede, místo aby to podřadil, vytočil někam do pásma, kde to má výkon a v pohodě jel. Ted mám na mysli situace, kdy kamion jede 70-80 a chce ho předjet něco slabšího. COž by ho předjelo i tak v pohodě, pokud by řidič neměl hrůzu z toho, že musí motor vytočit. Najedil jsem pár tisíc s Yarisem I motor 1.0 50KW a i s tím pokud se to vytočilo k červenému nebyl probém pomaleji jedoucí auta předjet. Pak nad těch dejme tomu 90 už se tomu tolik nechtělo, ale rozhodně se s tím jezdit dá, pokud člověk ví, jak s tím zacházet.
Avatar - wakantanka
5. 3. 2021 23:14
Re: Re: Měření dynamiky
Nie som technik a už vôbec neštudujem u áut grafy s priebehom výkonu. Zväčša mi stačí pár km, aby som našiel pásmo otáčok, kedy ten daný motor podáva to najlepšie zo seba a podľa potreby to následne využívam. Ale uznávam, že drvivá väčšina dnešných ovládačov vozidla to nikdy neobjaví a potom kade tade trúsi svoje múdra o tom aký je ten ktorý motor taký či onaký. 🙂