Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Opel Rocks-e
Opel Rocks-e
Opel Rocks-e
Opel Rocks-e
16
Fotogalerie

Opel Rocks-e: Nepřímý nástupce někdejší Agily je opravdu jen autíčko do města

Opel byl v minulosti zastoupen v segmentu miniaut takovými modely jako Agila, Adam nebo Karl, který se u nás však nenabízel. Dnes už takové auto neprodává, míří však ještě o třídu níž.

Segment miniaut to má v poslední době značně nahnuté. I kvůli stále přísnějším normám se automobilkám přestávají takové modely vyplácet - nejsou už o tolik levnější než malé vozy, a tak o ně přestávají mít zájem i zákazníci. Přesto se maličké auto do města některým klientům hodí, a tak výrobci hledají nová řešení. Právě takovým je i nově představený Opel Rocks-e.

To je totiž miniaturní autíčko s délkou jen 2,41 metru homologované jako čtyřkolka - nemusí tedy splňovat veškeré normy jako plnohodnotný automobil. S tím ale zároveň souvisí i technika výhradně přizpůsobená jízdě ve městě, aby vůz splnit náležitosti dané kategorie.

Opel Rocks-e je tak poháněn elektromotorem o výkonu pouhých 6 kW, přičemž jeho maximální rychlost je omezena na 45 km/h. V útrobách dvoumístného vozu s hmotností 471 kg se pak ukrývají maličké baterie s kapacitou 5,5 kWh, které vozu umožní dojet na jedno nabití maximálně 75 kilometrů podle metodiky WLTP. To je další důkaz, že jde opravdu jen o vozítko do města. Navíc díky těmto parametrům mohou Rocks-e ve vybraných zemích řídit i patnáctiletí. Zase však maličký akumulátor lze z domácí zásuvky dobít za 3,5 hodiny.

Prodávat se začne již na podzim tohoto roku, a to na domácím německém trhu. Automobilka však následně počítá i s expanzí na další trhy v roce 2022. U našich západních sousedů bude nabízen online, případně prostřednictvím vybraných dealerů.

Pokud je vám pak Opel Rocks-e povědomý, není to náhoda. Nejde totiž o nic jiného než o bratra Citroënu Ami, který se vyrábí od letošního roku a prodává se ve Francii a dalších vybraných zemích. Opel se jen lehce odlišuje svojí přídí, třeba asymetrické dveře použité pro snížení výrobních nákladů zůstávají zachované.  

Opel Rocks-e je tak dalším důkazem toho, že automobilky se nadále snaží řešit městskou mobilitu. Zdá se však, že v době přísných emisních norem to nepůjde jinak než prostřednictvím takového miniaturního autíčka s elektropohonem. Renault ostatně už od roku 2012 vyrábí podobně koncipované Twizy. Svůj městský mikromobil pak připravuje také Seat, který jej prezentoval v roce 2019 ve formě konceptu Minimo.