Nejoblíbenější auto českých soukromníků nebylo potřeba moc měnit. Ale víme, jak se povozit lépe
V Česku se pořád najdou lidé, kteří kupují auta za hotové nebo je financují formou leasingu či úvěru. Takoví lidé nejčastěji kupují vozy Hyundai a popravdě se není čemu divit.
Co se prodejů nových osobních aut týče, je český trh jednoznačně trhem fleetovým. Hovoří o tom prodejní statistiky, ale ono se kolikrát stačí jenom rozhlédnout kolem sebe – samá firemní auta a klasického soukromníka, který by vzal úspory a koupil auto za hotové, případně část úspor použil jako akontaci a dále vůz financoval třeba formou leasingu či úvěru, by člověk pohledal.
Osobně pocházím z rodiny soukromníků a dlouhou dobu u nás vedly Škodovky. Jenže po skončení výroby třetí generace fabie v kombíku přišel zlom a nastoupil Hyundai, který umí nabídnout praktický kombík za super peníze. A soukromí zákazníci to moc dobře vědí, protože i30 u nich na českém trhu kraluje.
Třetí generace modelu i30 nedávno prošla modernizací, spíše než na vzhled se ale změřila na asistenty a úpravou prošla i nabídka motorů. Ta se sice na první pohled tváří stejně, ale došlo k úpravě výkonů, což znamená, že v nejlepším případě dostanete 103 kW produkovaných mild-hybridní benzinovou patnáctistovkou. My ji vyzkoušeli v kombinaci s převodovkou DCT, navíc ve sportovně střižené verzi N Line. Vypadá skvěle, ale může jezdit i lépe? To vám prozradím v krátkém videotestu.