Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejprodávanější sporťák v Německu? Ford Mustang!

Aleš Dragoun
Diskuze (112)
Sousední Německo je největším trhem s novými auty v Evropě. Sportovní auta sice tvoří jen jeho malou část, ale představují pomyslnou třešničkou na dortu. Vládne jim modrý ovál...

Ford může být brán jako německá značka, ale všichni víme, že jde o firmu americkou (a Henry Ford byl ještě původem Skot). Navíc veškerou domácí konkurenci drtí vetřelec zpoza velké louže: Mustang. Je skutečně báječné, že se nadnárodní koncern rozhodl nabídnout aktuální generaci oficiálně i Evropanům. Ač sám oficiálně a dokonce v tiskových materiálech tvrdil, že „ponyho“ nikdy předtím na starém kontinentu neprodával, není to pravda.

Koupit šlo už první generaci, kupříkladu v Británii, ve Francii nebo právě v západní části tehdy rozděleného Německa. Jenže tam se jmenovala T5. Název Mustang měl totiž registrovaný výrobce náklaďáků Krupp...

Jak je vidět, u našich západních sousedů byl po americkém sporťáku opravdový hlad. Podle oficiálních statistik KBA totiž v březnu porazil veškerou konkurenci v daném segmentu. Kraftfahrt-Bundesamt sem navíc řadí jen opravdu sportovní auta, snad s výjimkou dvoudveřového Mercedesu E a Hyundaie Veloster. Karosářské varianty masových modelů zde na rozdíl od českého Svazu dovozců automobilů naštěstí vesměs chybějí. Statistiky tak nejsou zkresleny modely, které sem ve skutečnosti vůbec nepatří.

V březnu 2016 se v Německu prodalo 780 Mustangů, všechny verze Porsche 911 si koupilo 752 klientů a Audi TT zakončilo měsíc na 708 kusech. Tolik první trojka. Cayman s Boxsterem si dohromady postavilo do garáží 642 nových majitelů. Pak už v žebříčku následují vozy s trojcípou hvězdou: kromě zmíněného kupé E-Klasse (532) roadstery SLK a SLC (364) a AMG GT, který byl dodán 214 jistě spokojeným vlastníkům.

S největším trhem pro Mustangy, kterým je ten za Velkou louží v USA, se výsledky samozřejmě srovnávat nedají. Američané si jich za uplynulý měsíc koupili 12.563. Ale i tak se jedná o velmi zajímavý výsledek. V celkovém pořadí od ledna je mimochodem druhý s 1.823 auty, za Audi TT (2.299), ale už stihl pokořit legendární devětsetjedenáctku (1.811).

Jak vypadá situace u nás? V České republice je dle SDA se 44 exempláři na kontě lídrem trhu, pokud se budeme držet oficiálních čísel. Vzhledem ke zmatku v datech mu sekunduje pouze BMW řady 4 (40 kusů). Jenže po přičteních dalších 15 kabrioletů se dostane do čela už mnichovský zástupce. To samé lze vidět i ve čtvrtletním účtování: tady na 102 čtyřek (z toho 26 otevřených) Američan s 65 registracemi nenalézá odpověď. Problém je v tom, že tato bavorská řada patří spíše do střední třídy ke trojce. Nejbližším současným skutečným rivalem Mustangu je tak Porsche 911, ale to si za kvartál pořídilo jen třináct Čechů...

Aleš Dragoun
Diskuze (112)
13. 4. 2016 09:54
Re: To o něčem svědčí...
Stejné to není, protože by sis nemohl koupit ani tu "ameriku". A možná ani individuálně dovézt.
13. 4. 2016 09:52
Re: Není se čemu divit...
To jsem snad nenapsal. Ale pokud v té statistice chybí značná část cestovních 2+2 kupé, tak by to byla zásadní vada. Jak jsem napsal, 4er bude těžit z širší nabídky (diesely + slabší motory). Tohle však není moc relevantní, když chceš porovnat "ameriku" s evropskou konkurencí - však to patří k tomu, co se na evropských autech kritizuje. I ta 420d je tak drahá, že by se ti do rozpočtu měl Mustang vejít, možná i s V8. V EU se jí prodávalo několikanásobně víc než Mustangu; předpokládám, že by ho porazila i v Německu.
Avatar - CHerokee
12. 4. 2016 22:40
Re: Není se čemu divit...
Nevím, jak je to ošéfované, ale předpokládám, že průměrné BMW 4er v Německu bude asi max 2,0 diesel, takže tolik k porovnání. Němci to určitě nenastavili uměle tak, aby to vyhrávalo americké auto. ;-)
Avatar - CHerokee
12. 4. 2016 22:37
Re: To o něčem svědčí...
Pravda, což bude ale v důsledku pro Evropana stejné. Snad se tomu vyhneme.
12. 4. 2016 21:54
Re: Není se čemu divit...
Je však otázka, co do té kategorie počítají (nějak se mi to nechce hledat). Ostatně v článku je: "Kraftfahrt-Bundesamt sem navíc řadí jen opravdu sportovní auta, snad s výjimkou dvoudveřového Mercedesu E a Hyundaie Veloster." Předpokládám, že tam není například 4er. Ta má samozřejmě výhodu širší nabídky, ale je to podle mne porovnatelné auto.