Nejslavnější filmové honičky: James Bond a Lotus Esprit (1977)
James Bond a automobilové honičky od prvního filmu Dr. No, v němž ovšem proslulý agent ještě nemá vlastní vůz. Fanoušky série o prakticky nezničitelném špiónovi lze rozdělit do tří kategorií. První nedají dopustit na Conneryho, druzí na Moora a třetí na ty ostatní, ale většina z nich se shodne na tom, že jedna z nejzajímavějších honiček je ve filmu Agent, který mne miloval.
Právě zde Bond dostává novou hračku v podobě Lotusu Esprit S1. Britská automobilka pro natáčení poskytla dva kompletní vozy a investice na projekt špionážního speciálu údajně nepřesáhly třicet tisíc liber. Colin Chapman, který byl mimo jiné průkopníkem reklamy ve Formuli 1, se nechal slyšet, že šlo o nejlepší investici Lotusu do propagace sériových vozů.
Natáčení honičky na souši probíhalo v srpnu roku 1976 na souši a za volantem Espritu neseděl Roger Moore, ale vývojový inženýr Lotusu Roger Becker. V říjnu stejného roku byly v Nassau natáčeny podmořské scény. Na proměnu vozu v ponorku bylo použito celkem sedm modelů v různých fázích transformace. Poslední z nich byl plně funkční ponorkou s motorem, kterou postavila společnost Perry Submarines z Miami.
Lotus Esprit S1 se v sériové podobě představil na pařížském autosalonu v roce 1975. V důsledku naftové krize a následné recese se Lotus dostal do finančních potíží, které způsobily oddálení začátku sériové výroby až do června 1976.
Před zadní nápravou dvoumístného kupé s karoserií od studia Ital Design je uložen atmosférický dvoulitrový čtyřválec Lotus typ 907 s výkonem 119 kW (160 k) při 6200 min-1, který pohání kola zadní nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky Citroën. Maximální rychlost prvního Espritu se pohybovala okolo 200 km/h a z 0 na 96 km/h akceleroval za 8,4 s.