Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejstarší ferrari na silnicích řídí žena. Je 4. vyrobeným kusem vůbec

Ferrari 166 Inter
Ferrari 166 Inter
Ferrari 166 Inter
Ferrari 166 Inter
18 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (14)

Hrdou majitelkou historicky čtvrtého vyrobeného silničního ferrari na světě je žena. Vzhledem ke svému věku už však přemýšlí, kdo další by jej měl mít.

Italské Ferrari je legendárním výrobcem luxusních sportovních aut, která obdivují automobiloví nadšenci po celém světě. Kde na Zemi se však stále pohybuje vůbec nejstarší kousek, jež zatím nestojí v klimatizovaném muzeu, ale pořád se pyšně prohání po silnicích? Není tomu ani v domácí Itálii, blízkém Monaku nebo Spojených státech amerických, kde bydlí spousta sběratelů značky.

Video placeholder
Ferrari 166 Inter • Zdroj: Ferrari

Nejstarší pořád svobodné ferrari, neuvězněné v muzeu, se dnes nachází na Novém Zélandu a je historicky čtvrtým silničním vozem, jaký kdy slavná továrna vyrobila. Unikátního Ferrari 166 Inter se sériovým číslem 007 S si na Novém Zélandu všimli lidé z místního zastoupení značky, když koncem loňského roku pozvali jeho majitele na událost Ferrari Tour s novým modelem Purosangue. Majitelé Amanda a Philip tam přijeli se svým historickým 166 Inter z roku 1948.

Amanda v nejnovějším videu natočeném pro italskou automobilku vzpomíná, že už před dlouhou dobou své historické ferrari našla na prodej v inzerci časopisu. Historicky čtvrté silniční ferrari k ní dorazilo rozebrané v bednách a potřebovalo náročnou renovaci, ale jakmile byla dokončena, noví majitelé s ním začali vyrážet na automobilové srazy a další události. Dodnes ctí názor, že takové auto by měli sdílet s okolním světem a neschovávat jej doma v garáži.

Majitelka si dokonce uvědomuje, že je přibližně stejně stará jako její vůz a začíná uvažovat, kdo další by se jej měl ujmout. Chce se ujistit, že se dostane k někomu, kdo jej bude nadšeně ukazovat okolnímu světu, stejně jako ona.

Silniční Ferrari 166 Inter se přitom vyrábělo v letech 1948 až 1950, když bylo evolucí závodních vozů 125 S a 166 S. Automobilka vyrobila jen 38 kusů s karoseriemi Touring, Vignale a Stabilimenti Farina, přičemž všechny poháněl dvoulitrový vidlicový dvanáctiválec Colombo s maximálním výkonem 66 kW (90 koní). Maximální rychlost jednoho z prvních ferrari je 150 kilometrů v hodině.

Vstoupit do diskuze (14)