Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nepohodlná sedadla netrápí jen řidiče, ale i státní kasu. Napadá vás proč?

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Mít v autě maximální pohodlní není důležité jen kvůli naší zhýčkanosti, ale také kvůli možnému výskytu zdravotních problémů. Ty přitom netrápí pouze řidiče, ale i státní kasu.

Britské zastoupené automobilky Volvo se pustilo do neobvyklého výzkumu, který zkoumá dopad nekvalitních sedadel na řidiče i státní ekonomiku. A výsledky průzkumu jsou přinejmenším překvapivé.

Zhruba 68 procent z 32.4 milionů lidí zaměstnaných ve Velké Británii dojíždí do práce autem, nebo musí kvůli práci řídit. Volvo pak oslovilo 2.000 lidí splňujících vybraná kritéria a zjistilo, že 12 procent z nich si muselo vzít dva dny volna kvůli bolesti zad způsobené nekvalitními sedadly, zatímco 13 procent lidí si řeklo kvůli stejnému problému hned o čtyři dny volna.

Pět procent lidí si ze stejného důvodu řeklo o celý pracovní týden volna a dalších pět procent lidí si řeklo dokonce o více než pět dnů volna. Pokud bychom pak tato procenta převedli na celkový počet zaměstnanců za volantem, zjistíme, že britská státní pokladna přichází o cca 8,8 miliardy liber. V přepočtu tedy okolo 253,7 miliardy korun.

Zhruba třetina řidičů pak navíc kvůli bolestem zad způsobeným nekvalitními sedadly vyhledala pomoc lékaře nebo fyzioterapeuta, což mělo NHS (National Health Service) vyjít na dalších 191,94 milionu liber, tedy cca 5,5 miliardy korun.

Výzkum také poukázal na skutečnost, že z mužů, kteří se průzkumu zúčastnili, polovina připustila, že si vzali volno kvůli bolestem zad způsobený řízením. Z žen to však byla pouze čtvrtina. Výsledky výzkumu, na který upozornily weby jako AutoExpress či FleetNews, měly být prezentovány během zahájení akce Backcare Awareness Week, která potrvá od 7. do 11.10.

„Bolesti zad od nekvalitních sedadel představují větší problém, než si mnozí připouští,“ uvedl Kristian Elvefors, jednatel Volvo Car UK. „Nejen, že stojí ekonomiku miliardy na ztracené produktivitě zaměstnanců, kteří si berou volno, nekvalitní sedadla představují zbytečnou zátěž i pro NHS, kdy návštěvy nemocnic a lékařů mohou stát stovky milionů ročně.“

Volvo také nezapomnělo zmínit, že do svých sedadel používá materiály z měkčené pěny, která zajistí komfort pro lidi všech tvarů a velikostí. Pro maximální komfort byly upraveny i pružiny v sedadlech a speciální ergonomický tým se stará, aby na sedadlech nebyly žádné zbytečné tlakové body, jakými mohou být dokonce i švy. Není proto divu, že vývoj nových sedadel pro vozy Volvo trvá od prvního prototypu až po sériovou výrobu okolo pěti let.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

11. 10. 2019 03:25
autosedačky
Cenu o nejnepohodlnější autosedačku, cenu "prkenné pryčny" získává ...... ano, Škoda! Tohle už překoná, asi jenom dřevěná lavice bez jakékoliv potahové látky :D
Cenu nejpohodlnější autosedačka typu "pohovka" získávají Frantíci a cenu za nejlepší kompromis pak Japonci.
Avatar - xxc
10. 10. 2019 12:14
Pohdlne sedadla
Na druhej strane, vyhrievanie + masazna funkcia vedia chrbat trosku vyliecit pri bolestiach. EU by mohla zaviest od 2022 povinne masazne sedadla s vyhrievanim :-D