New Stratos jde do výroby, zájemců o kupé za 10 milionů je dost
Moderní podoba slavné Lancie Stratos se bude vyrábět v limitovaném počtu. Michael Stoschek, který celý projekt nového Stratosu vede a financuje, oznámil, že se mu ozvalo zhruba 40 vážných zájemců o stavbu auta. Pokud se však najdou ještě další zákazníci, Michael Stoschek se nebrání stavby více exemplářů.
O výrobu moderního Stratosu pro tyto zákazníky mají vedle karosárny Pininfarina zájem i některé další firmy. O tom, kdo bude retro vůz skutečně stavět, zatím rozhodnuto nebylo. Cílem Michaela Stoscheka je však maximální kvalita za přijatelnou cenu.
Cena moderního Stratosu by se měla pohybovat okolo částky 400.000 Euro (cca 10.000.000,- Kč). Cena ojetého Ferrari F430 Scuderia, na jehož základech je New Stratos postaven, je asi 100.000 euro, samotná přestavba bude stát přibližně 300.000 euro.
New Stratos je dlouhý 4.181 mm, široký 1.971 mm a vysoký 1.240 mm, rozvor činí 2.400 mm. Celá karoserie je tak proti dárcovskému Ferrari F430 Scuderia kratší o 33 cm, díky čemuž si automobil zachovává proporce originálního Stratosu. New Stratos je také o 80 kg lehčí než dárcovský supersport.
Výkon vidlicového osmiválce o objemu 4308 cm3 vzrostl z 375 kW na 397 kW v 8200 min-1. Maximum točivého momentu je u nového Stratosu 519 Nm v 3750 min-1.
Zrychlení z 0-100 km/h trvá 3,3 s, akcelerace z 0-200 km/h proběhne za 9,7 s. New Stratos pojede až 274 km/h. Může se to zdát málo, ale u zpřevodování vozu byl kladen důraz na lepší zrychlení před vyšší maximální rychlostí.
Originální Lancia Stratos zahájila svoji kariéru v roce 1970 jako designová studie. O dva roky později už vyjela produkční verze a poháněl ji motor 2,5 V6 z Ferrari Dino. Lancia experimentovala i s přeplňováním, pro silniční i závodní Stratos ale nakonec zvolila atmosférické plnění. Lancia vyrobila celkem 500 aut a v letech 1974 až 1976 ovládla mistrovství světa rally.