Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan 400Z se blíží. Dostane šestiválec twin-turbo a 400 koní

David Bureš
Diskuze (15)

Budoucí plány Nissanu se hodně mění, nová generace řady Z ale má zůstat. Nástupce Nissanu 370Z se už rýsuje.

Nissan nezažívá zrovna šťastné období, řeší neshody s aliančním partnerem, Renaultem, finanční problémy i důsledky pandemie koronaviru. I proto se spekuluje o tom, že současné vedení zásadně mění budoucí strategii a Nissan nebude tolik růst, jak zamýšlelo dřívější vedení, ale spíše se zkonsoliduje. I proto by se nabízelo zrušení projektu nové generace sporťáku řady Z, jenže tomu tak prý není, na nástupci Nissanu 370Z se čile pracuje.

Práce jsou údajně v takové fázi, že by se nový sportovní nissan měl představit během následujících dvanácti měsíců. Nechme se tak překvapit, zda se stihne dřívější plán představit auto ještě během letošního roku. Pandemie koronaviru totiž premiéru klidně může o několik měsíců odložit.

Automobil údajně ponese jméno Nissan 400Z, a to s odkazem na výkon motoru v koních, což by odpovídalo 294 kW. Takové parametry má opět poskytnout vidlicový šestiválec, tentokrát však dvakrát přeplňovaný.

O jakou jednotku přesně půjde, zatím není stoprocentně jisté. Očekává se však využití třilitrového twin-turba z Infiniti Q60, jehož motor pochází ze stejné rodiny VR jako agregát v Nissanu GT-R. To dnešní Nissan 370Z se spoléhá na 3,7litrový vidlicový šestiválec, který je atmosféricky plněný.

Očekává se zachování manuální převodovky pro oslovení tradiční klientely, byť pořád není vyloučeno, že se 400Z dočká výhradně automatu. Takřka jistotou je však ostřejší provedení z dílny divize Nismo.

Design vzdá hold svým předchůdcům, což ostatně naznačilo už retro logo, které vůz ponese. Američtí dealeři, kteří auto měli možnost vidět na interní prezentaci, hovoří o přídi inspirované 240Z a zádi odkazující na koncová světla 300ZX. Interiér pak bude podle poslední módy, když se dočkáme kvalitnějšího zpracování, luxusnějších materiálů nebo dotykového displeje multimediálního systému.

Nissan 400Z je mezi milovníky „zetka“ už napjatě očekávaným zbožím, vždyť dnešní 370Z se prodává už od roku 2009, a tak přestože má stále své fanoušky díky své tradicionalistické povaze, nástupce už nutně potřebuje. V tuto chvíli však není jisté, zda se jej dočkáme i v Evropě. Je totiž možné, že kvůli přísným emisním normám Nissan vůz v Evropské unii nenabídne, aby mu nekazil flotilové emise. To by podle nás byla obrovská škoda, dnešní doba tomu ale bohužel může nahrát...

David Bureš
Diskuze (15)

Doporučujeme

16. 4. 2020 13:30
Re: Zbytočné nad tým polemizovať
To BRZ je trochu špatný příklad. Kvalita interiéru je na úrovní prvních 350z a 370z ho nechává o parník vzadu. Tam šlo o to postavit sportovní auto vhodné k dalším úpravám za co nejmenší peníze. Žel bohu clo nám je tu krapet prodražuje, ale to je i u ostatních Japonců.
Avatar - lamal
15. 4. 2020 21:53
Re: Zbytočné nad tým polemizovať
Povodna 350 bola vyborna, motory z povodnych 280k poskocili na 300 a 313k a tieto verzie boli super. Interier casom vylepsili, ovsem cena hrala velku rolu, vsetky tie dostupnejsie kupatka s manualom a zadnym nahonom prisli s vylepsenim materialov casom... BRZ/86 nevynimajuc
Avatar - lamal
15. 4. 2020 21:50
Re: Zbytočné nad tým polemizovať
lepsie napisane, nevedel si to soferovat... to ze ti sedelo ine auto, menej narocne na vodica o tom nieco vravi
14. 4. 2020 21:19
Re: Tak děkuje ekofaštům
Brusel není ten problém, problémem jsou ovce, co tam ty lidi volí. V Evropě si tak nějak všichni zvykli, že se mají tak nějak automaticky dobře, můžou dělat jen co je baví a tak řeší pikačoviny.
14. 4. 2020 20:17
Re: Zbytočné nad tým polemizovať
Ja jsem dokonce slysel ze nejlepsi Nissan 350Z (tedy ten starsi) je vlastne Infinity G35 coupe, ktere postavili na jeho platforme ... udelali z toho tezke pohodlne celkem luxusni coupe a bylo to :-)