Nissan 400Z se blíží. Dostane šestiválec twin-turbo a 400 koní
Budoucí plány Nissanu se hodně mění, nová generace řady Z ale má zůstat. Nástupce Nissanu 370Z se už rýsuje.
Nissan nezažívá zrovna šťastné období, řeší neshody s aliančním partnerem, Renaultem, finanční problémy i důsledky pandemie koronaviru. I proto se spekuluje o tom, že současné vedení zásadně mění budoucí strategii a Nissan nebude tolik růst, jak zamýšlelo dřívější vedení, ale spíše se zkonsoliduje. I proto by se nabízelo zrušení projektu nové generace sporťáku řady Z, jenže tomu tak prý není, na nástupci Nissanu 370Z se čile pracuje.
Práce jsou údajně v takové fázi, že by se nový sportovní nissan měl představit během následujících dvanácti měsíců. Nechme se tak překvapit, zda se stihne dřívější plán představit auto ještě během letošního roku. Pandemie koronaviru totiž premiéru klidně může o několik měsíců odložit.
Automobil údajně ponese jméno Nissan 400Z, a to s odkazem na výkon motoru v koních, což by odpovídalo 294 kW. Takové parametry má opět poskytnout vidlicový šestiválec, tentokrát však dvakrát přeplňovaný.
O jakou jednotku přesně půjde, zatím není stoprocentně jisté. Očekává se však využití třilitrového twin-turba z Infiniti Q60, jehož motor pochází ze stejné rodiny VR jako agregát v Nissanu GT-R. To dnešní Nissan 370Z se spoléhá na 3,7litrový vidlicový šestiválec, který je atmosféricky plněný.
Očekává se zachování manuální převodovky pro oslovení tradiční klientely, byť pořád není vyloučeno, že se 400Z dočká výhradně automatu. Takřka jistotou je však ostřejší provedení z dílny divize Nismo.
Design vzdá hold svým předchůdcům, což ostatně naznačilo už retro logo, které vůz ponese. Američtí dealeři, kteří auto měli možnost vidět na interní prezentaci, hovoří o přídi inspirované 240Z a zádi odkazující na koncová světla 300ZX. Interiér pak bude podle poslední módy, když se dočkáme kvalitnějšího zpracování, luxusnějších materiálů nebo dotykového displeje multimediálního systému.
Nissan 400Z je mezi milovníky „zetka“ už napjatě očekávaným zbožím, vždyť dnešní 370Z se prodává už od roku 2009, a tak přestože má stále své fanoušky díky své tradicionalistické povaze, nástupce už nutně potřebuje. V tuto chvíli však není jisté, zda se jej dočkáme i v Evropě. Je totiž možné, že kvůli přísným emisním normám Nissan vůz v Evropské unii nenabídne, aby mu nekazil flotilové emise. To by podle nás byla obrovská škoda, dnešní doba tomu ale bohužel může nahrát...