Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Ariya už je v Evropě. Na start prodeje konkurenta Škody Enyaq iV si ale ještě počkáme

David Bureš
Diskuze (5)

Elektřinou poháněná novinka Nissanu se začne prodávat až v druhé polovině roku 2021. Přesto už jsou její první kusy přímo v Evropě.

Japonská automobilka Nissan je dnes v Evropě považována za specialistu na SUV a díky úspěchům modelu Leaf je také propagátorem elektrického pohonu. V připravované novince své znalosti spojí v jednom celku. Ariya je crossover, který je poháněný elektřinou. Do Evropy už zamířily jeho první sériové kousky.

Může se to zdát poněkud předčasné, vždyť Ariya se oficiálně začne prodávat až v druhé polovině roku 2021, sám japonský výrobce má ale pro to zřejmý důvod. „Tyto exempláře budou užity jako show cary a některé z nich budou sloužit také k otestování v centrech Nissanu,“ vysvětluje Helen Perryová, šéfka marketingu elektrických vozidel v evropské divizi Nissanu.

Video se připravuje ...

„Vidíme, jak jsou to krásná auta a nemůžeme se dočkat toho, až v následujících měsících odhalíme o nich další detaily,“ doplňuje Perryová. Ještě před startem prodejů se tak zřejmě můžeme těšit na všemožné detaily.

Nissan přitom už o voze zveřejnil většinu podstatných informací. Ariya se totiž světu poprvé ukázala již loni ve formě konceptu, letos v létě pak následovalo oficiální odhalení sériové verze, která se oproti konceptu prakticky nezměnila.

Automobilka při premiéře pak přiznala, že k dispozici bude hned pět variant pohonů. Základem je zadokolka o výkonu 160 kW s menší baterií o kapacitě 63 kWh, k níž je alternativou silnější provedení s výkonem 178 kW a kapacitou akumulátoru 87 kWh. Na výběr ale budou i dvě čtyřkolky využívající dva elektromotory (jeden u každé nápravy). První má 205 kW a druhá hned 225 kW. Komu by pak ani to nestačilo, bude tu vrcholný derivát Performance s výkonem 290 kW a pohonem všech kol.

Velikostně pak crossover dlouhý 4.595 mm, široký 1.850 mm široký a vysoký 1.660 mm odpovídá zhruba Volkswagenu ID.4 nebo Škodě Enyaq iV.

David Bureš
Diskuze (5)

Doporučujeme

3. 11. 2020 07:53
Re: Re: ElektroNissan
Najprv sa pozri do zrkadla, či tam tiež niečo takého neuvidíš... ;-\
2. 11. 2020 22:14
Re: Re: ElektroNissan
Přesně tak, auto na baterky si prostě koupí jenom magor.
2. 11. 2020 20:20
Re: ElektroNissan
Pohon ma trápi zo všetkého najmenej. Ak mi bude vyhovovať EV a bude za primeranú cenu, tak si ho proste kúpim. Čo nemusím, je pseudoSUV fungujúce na dotyk, prepchaté displejmi.
Avatar - twistedTSD
2. 11. 2020 19:27
Re: ElektroNissan
Interiér je na dnešní poměry v pohodě. Dotyková tlačítka nemají žádný přínos, ale to je marný boj. Stejně jako boj se špatným pohonem.
2. 11. 2020 18:08
ElektroNissan
Tie vysoké kolmé predky ma už iritujú. Na čo je to sakra dobré, aby to pri jazde kládlo väčší odpor vzduchu? Bezpečnostný prvok v tom teda nevidím, ak takéto auto zrazí chodca, hlavou aj tak asi trafí čelné sklo, a to zrovna mäkké nie je...

Interíer je hnusný. Dva veľké displeje, a dotykové tlačítka, aby človek ani nemal čas šoférovať, len sa hrať s týmito ultramodernými fičúrami. Z tohto pohľadu dávam autu jednoznačne :no:

Pohon nebudem brať v úvahu, proste EV tu už sú a ostanú, inak to nebude. Z pohľadu funkčnosti sa mi to nepáči a dizajnovo tiež nie. Nejak mi táto nová doba nesedí.