Nissan Ariya už je v Evropě. Na start prodeje konkurenta Škody Enyaq iV si ale ještě počkáme
Elektřinou poháněná novinka Nissanu se začne prodávat až v druhé polovině roku 2021. Přesto už jsou její první kusy přímo v Evropě.
Japonská automobilka Nissan je dnes v Evropě považována za specialistu na SUV a díky úspěchům modelu Leaf je také propagátorem elektrického pohonu. V připravované novince své znalosti spojí v jednom celku. Ariya je crossover, který je poháněný elektřinou. Do Evropy už zamířily jeho první sériové kousky.
Může se to zdát poněkud předčasné, vždyť Ariya se oficiálně začne prodávat až v druhé polovině roku 2021, sám japonský výrobce má ale pro to zřejmý důvod. „Tyto exempláře budou užity jako show cary a některé z nich budou sloužit také k otestování v centrech Nissanu,“ vysvětluje Helen Perryová, šéfka marketingu elektrických vozidel v evropské divizi Nissanu.
„Vidíme, jak jsou to krásná auta a nemůžeme se dočkat toho, až v následujících měsících odhalíme o nich další detaily,“ doplňuje Perryová. Ještě před startem prodejů se tak zřejmě můžeme těšit na všemožné detaily.
Nissan přitom už o voze zveřejnil většinu podstatných informací. Ariya se totiž světu poprvé ukázala již loni ve formě konceptu, letos v létě pak následovalo oficiální odhalení sériové verze, která se oproti konceptu prakticky nezměnila.
Automobilka při premiéře pak přiznala, že k dispozici bude hned pět variant pohonů. Základem je zadokolka o výkonu 160 kW s menší baterií o kapacitě 63 kWh, k níž je alternativou silnější provedení s výkonem 178 kW a kapacitou akumulátoru 87 kWh. Na výběr ale budou i dvě čtyřkolky využívající dva elektromotory (jeden u každé nápravy). První má 205 kW a druhá hned 225 kW. Komu by pak ani to nestačilo, bude tu vrcholný derivát Performance s výkonem 290 kW a pohonem všech kol.
Velikostně pak crossover dlouhý 4.595 mm, široký 1.850 mm široký a vysoký 1.660 mm odpovídá zhruba Volkswagenu ID.4 nebo Škodě Enyaq iV.