Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Ariya už je v Evropě. Na start prodeje konkurenta Škody Enyaq iV si ale ještě počkáme

David Bureš David Bureš 2. 11. 2020 • 19:36
72
5
Zobrazit náhledy (72)
Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya Nissan Ariya

Elektřinou poháněná novinka Nissanu se začne prodávat až v druhé polovině roku 2021. Přesto už jsou její první kusy přímo v Evropě.

Japonská automobilka Nissan je dnes v Evropě považována za specialistu na SUV a díky úspěchům modelu Leaf je také propagátorem elektrického pohonu. V připravované novince své znalosti spojí v jednom celku. Ariya je crossover, který je poháněný elektřinou. Do Evropy už zamířily jeho první sériové kousky.

Může se to zdát poněkud předčasné, vždyť Ariya se oficiálně začne prodávat až v druhé polovině roku 2021, sám japonský výrobce má ale pro to zřejmý důvod. „Tyto exempláře budou užity jako show cary a některé z nich budou sloužit také k otestování v centrech Nissanu,“ vysvětluje Helen Perryová, šéfka marketingu elektrických vozidel v evropské divizi Nissanu.

video

„Vidíme, jak jsou to krásná auta a nemůžeme se dočkat toho, až v následujících měsících odhalíme o nich další detaily,“ doplňuje Perryová. Ještě před startem prodejů se tak zřejmě můžeme těšit na všemožné detaily.

Nissan přitom už o voze zveřejnil většinu podstatných informací. Ariya se totiž světu poprvé ukázala již loni ve formě konceptu, letos v létě pak následovalo oficiální odhalení sériové verze, která se oproti konceptu prakticky nezměnila.

Automobilka při premiéře pak přiznala, že k dispozici bude hned pět variant pohonů. Základem je zadokolka o výkonu 160 kW s menší baterií o kapacitě 63 kWh, k níž je alternativou silnější provedení s výkonem 178 kW a kapacitou akumulátoru 87 kWh. Na výběr ale budou i dvě čtyřkolky využívající dva elektromotory (jeden u každé nápravy). První má 205 kW a druhá hned 225 kW. Komu by pak ani to nestačilo, bude tu vrcholný derivát Performance s výkonem 290 kW a pohonem všech kol.

Velikostně pak crossover dlouhý 4.595 mm, široký 1.850 mm široký a vysoký 1.660 mm odpovídá zhruba Volkswagenu ID.4 nebo Škodě Enyaq iV.

Související články

Témata
3. 11. 2020 07:53
Re: Re: ElektroNissan
Najprv sa pozri do zrkadla, či tam tiež niečo takého neuvidíš... ;-\
2. 11. 2020 22:14
Re: Re: ElektroNissan
Přesně tak, auto na baterky si prostě koupí jenom magor.
2. 11. 2020 20:20
Re: ElektroNissan
Pohon ma trápi zo všetkého najmenej. Ak mi bude vyhovovať EV a bude za primeranú cenu, tak si ho proste kúpim. Čo nemusím, je pseudoSUV fungujúce na dotyk, prepchaté displejmi.
Avatar - twistedTSD
2. 11. 2020 19:27
Re: ElektroNissan
Interiér je na dnešní poměry v pohodě. Dotyková tlačítka nemají žádný přínos, ale to je marný boj. Stejně jako boj se špatným pohonem.
2. 11. 2020 18:08
ElektroNissan
Tie vysoké kolmé predky ma už iritujú. Na čo je to sakra dobré, aby to pri jazde kládlo väčší odpor vzduchu? Bezpečnostný prvok v tom teda nevidím, ak takéto auto zrazí chodca, hlavou aj tak asi trafí čelné sklo, a to zrovna mäkké nie je...

Interíer je hnusný. Dva veľké displeje, a dotykové tlačítka, aby človek ani nemal čas šoférovať, len sa hrať s týmito ultramodernými fičúrami. Z tohto pohľadu dávam autu jednoznačne :no:

Pohon nebudem brať v úvahu, proste EV tu už sú a ostanú, inak to nebude. Z pohľadu funkčnosti sa mi to nepáči a dizajnovo tiež nie. Nejak mi táto nová doba nesedí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud