Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan e-NV200 se již vyrábí, zamíří na zhruba dvacet trhů

Jan Mička Jan Mička 8. 5. 2014 • 12:58
43
5
Zobrazit náhledy (43)
Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200
Nissan spustil výrobu elektrické dodávky e-NV200. Slavnostního ceremoniálu se kromě Andyho Palmera účastnili i vysocí političtí činovnicí Španělska a Katalánska.

Spuštění výroby Nissanu e-NV200 v barcelonské továrně (která je současně jediným místem, kde se bude elektrická dodávka vyrábět) si vyžádalo investici ve výši 100 milionů eur. Významnou měrou se tak postaralo o snížení částky 431 milionů eur, kterou Nissan plánuje vynaložit pro rozvoj svých španělských továren. Slavnostního ceremoniálu se kromě Andyho Palmera, ředitele společnosti pro plánování, účastnil také španělský ministr průmyslu José Manuel Soria, katalánský prezident Artur Mas a starosta Barcelony Xavier Trias.

Nissan e-NV200 bude k dispozici ve verzi pro přepravu osob i jako lehké užitkové vozidlo. V počátcích výroby se bude prodávat na zhruba dvaceti trzích, opomenut nebude ani ten japonský. Automobilka si přitom v této souvislosti docela věří. Právě z jejího portfolia totiž pochází model Leaf, celosvětově nejprodávanější elektromobil. Do této chvíle se pro něj rozhodlo více než 110.000 zákazníků.

Pro úplnost zběžně nakousneme, s jakým vozem vlastně máme tu čest. Jeho karoserie vychází z klasické užitkové verze se spalovacím motorem, i tak je ale 30 procent dílů unikátních. Pohon zajišťuje elektromotor o výkonu 80 kW (technika je shodná s Nissanem Leaf), kterému sekunduje lithium-iontový akumulátor s kapacitou 24 kWh. Vůz je schopen na jedno nabití ujet zhruba 170 kilometrů, což je dle průzkumu automobilky plně dostačující. Nabíjení z běžné zásuvky zabere celou noc, stejný proces při využití rychlonabíječky a naplnění kapacity akumulátoru z 80 % zabere asi třicet minut.

Témata
9. 5. 2014 00:49
Re: Pro použití v zimě...
Škoda energie, tí istí primitívi budú svoje primitívne poznámky opakovať dookola jak papagáji. Asi im to robí dobre...
Avatar - Bazalt
8. 5. 2014 19:17
Re: Pro použití v zimě...
Ano, proto je Leaf jeden z nejprodávanějších automobilů ve Skandinávii že...
Naftový bufík se dá použít pouze v případě že nafta v mrazu "nezmrzne".
Mimochodem v Londýně je normální potkat i eletro-autobus.
Avatar - WinDiesel
8. 5. 2014 13:16
Re: Pro použití v zimě...
Ono samo tlačení auta do místa, kde se bude čekat na odtah, člověka zahřeje. Další zahřátí zajistí rum s kafem někde v hospodě za rohem.
Přežití zajistí instalace NAFTOVÉHO bufíku.
Avatar - dolfi
8. 5. 2014 12:39
Pro použití v zimě...
... lze přikoupit značkové teplé oblečení značky Nassran >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud