Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan koncept IMk: Praktický elektromobil do města se vrací k přední lavici

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Již za pár týdnů by měl odstartovat tokijský autosalon, na kterém se můžeme těšit na celou řadu elektrifikovaných novinek. A jednou z nich bude i koncept kompaktního městského elektromobilu Nissan IMk.

Nový koncept z dílny Nissanu by měl být vizí kompaktního elektromobilu pro městské využití, který by měl i při svých kompaktních rozměrech nabídnout bohatý prostor pro posádku. Na délku přitom koncept měří pouhých 3.434 mm, na šířku 1.512 mm a na výšku 1.664 m.

Design vozu, který je součástí nové designové filozofie Nissanu „Timeless Japanese Futurism,“ by měl nastínit vzhled budoucích kompaktních městských automobilů. Můžeme se tak těšit například na výraznou masku s podsvícením, naprosto minimální převisy a zadní světla tvořená řadou LED proužků, které zasahují do karoserie i skla pátých dveří.

Při bočním pohledu vynikají aerodynamické kryty kol, zrcátka nahrazená dvojicí lehce vystouplých kamer a opomenout nemůžeme ani linii střechy, do které zřejmě automobilka zakomponovala další LED osvětlení. Obraz z bočních kamer je pak přenášen na malé displeje, které jsou umístěny u patky A-sloupků. Podobné řešení ostatní nabízí i nedávno oficiálně představená Honda e.

Tím se pomalu přesouváme k interiéru, který byl navržen v duchu jednoduchosti a minimalismu. Z tradičních ovládacích prvků můžeme vidět snad už jen volant, dvojici pedálů, volič převodovky a tlačítko startování. Vše ostatní už se opět nese v duchu futurismu. Ať už se bavíme o velkém centrálním displeji v infotainmentu, nebo o průhledném přístrojovém štítu za volantem.

O navození příjemné atmosféry by se mělo starat částečně dřevěné obložení dveří, tkané čalounění, doplňky z leštěného kovu a opomenout bychom neměli ani kompletně prosklenou střechu, která by měla zajistit dostatek světla a opticky tak interiér zvětšit. Zajímavým detailem je však i přední lavice, která se dnes v osobních automobilech téměř nevyskytuje. Díky rovné podlaze elektromobilů se však její návrat vyloženě nabízí.

Elektrický koncept je navržen především pro použití v plně autonomním režimu, nicméně díky volantu a pedálům by neměla chybět ani možnost převzít nad vozem plnou kontrolu. Přesná technická data zatím bohužel neznáme, pravděpodobně se ale dočkáme pouze jednoho elektromotoru, který by měl nabídnout „skvělou akceleraci a vysokou míru odezvy, která se skvěle hodí pro popojíždění v městském provozu i v prudkých kopcích,“ uvádí Nissan.

Na upřesnění technických parametrů si tak budeme muset počkat až na tokijský autosalon, kde bude Nissan vystavovat rovnou 14 svých modelů. Mezi nimi by přitom neměl chybět jak elektrický Leaf+ s větší baterií a prodlouženým dojezdem, tak nový sedan Skyline s výkonem okolo 400 koní.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme