Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IAA živě: Honda e je elektromobil, na kterém se těžko hledají chyby

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 11. 9. 2019
24
11
Zobrazit náhledy (24)
Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e

Nemá nejdelší dojezd, není největší, ani nepřekypuje vnitřním prostorem. Přesto je Honda e snad prvním elektromobilem, který bych opravdu chtěl.

Před dvěma lety přivezla japonská automobilka Honda do Frankfurtu koncept Urban EV, jenž byl předobrazem prvního sériového elektromobilu značky. Malé městské vozítko s agresivním, ale zároveň roztomilým výrazem tehdy sklidilo slova chvály a Japonci krátce poté potvrdili, že auto zamíří do produkce. A dnes se na stejném místě konečně seznamujeme s jeho finální podobou.

Může se zdát, že se Honda e ve srovnání s prvním konceptem příliš nezměnila, ale opak je pravdou. Největší rozdíl spatřujeme na přídi, která už se netváří tak naštvaně, ale ještě více roztomile. Mohou za to především kulatá světla vpředu i vzadu, se kterými elektrická honda snoubí retro vzhled s moderní technikou. Z třídveřového auta se pro sérii stalo praktičtější pětidvířko.

Přesto zůstává několik prvků, které byste možná u sériového auta nečekali. Honda e má elegantně schované kliky dveří a již ve standardní výbavě dostanete kamery namísto zrcátek. Jsou menší než u Audi e-tron, hlavně ale nepromítají obraz ve dveřích, ale v rozích přístrojové desky. Uvidíme, jak se to osvědčí v provozu, na výstavišti se to ale zdá být opravdu dobré řešení.

Interiér je rovněž jedno velké překvapení. Jen se podívejte na ten dvouramenný volant a decentní přístrojovou desku, která je tvořena z pětice displejů. Pracoviště řidiče je opravdu útulné a spíše než v autě se tu cítíte jako v obýváku, čemuž pomáhá nejen dřevěný dekor, ale i výplně dveří potažené látkou. Uvidíme ale, kolik toho v praxi snesou, zejména pokud vzadu budete vozit rozdováděné děti.

Když jsme u zadní lavice, s výškou 176 centimetrů jsem se sem poskládal, i když místa před koleny už nezbývalo mnoho. Nad hlavou ještě nějaká rezerva zůstávala. Lavice vzadu je zcela rovná a sedí se na ní opravdu pohodlně, což platí i pro přední sedačky, byť nemají výrazné boční vedení. Horší je to s nástupcem do druhé řady. Druhý pár dveří je podstatně menší a otvor pro nastupování je tím značně omezený.

Honda e slibuje dojezd 200 kilometrů. Mezi moderními elektromobily to není mnoho, Japonci ale trvají na tom, že „éčko“ je určené do města, kde vyšší dojezd nepotřebujete. Kdybych hledal městské přibližovadlo a trval na elektrickém pohonu, asi bych měl jasno. Honda e se mně osobně opravdu líbí a splňuje předpoklady pro každodenní příměstské dojíždění.

Honda navíc vsadila na pohon zadních kol a slibuje sportovnější jízdní vlastnosti. Vyjma jízdních vlastností tak zůstává jediná velká neznámá, a sice česká cena. Právě ta by mohla hrát v osudu tohoto elektromobilu zásadní roli.

Na stánku Hondy však auto budí rozruch a je o něj velký zájem i několik hodin po skončení oficiální tiskové konference. Jen dodejme, že Honda je tu jedinou japonskou automobilkou, více ve Frankfurtu najdete i těch čínských.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

proč?
| 12. 9. 2019
A v čem (krom originálního designu) je to lepší než Fiat 500e?
Jinak palubovka mi připomněla starší verze Maserati Biturbo, tak kolem roku 1986.
Avatar - 3_diamanty
Re: Ťažko sa hľadajú chyby?
| 11. 9. 2019
suhlas... jak je exterier pekny az by som povedal celkom retro a cool tak ten interier je doslova nechutny ... tazko tu chapat zmyslanie co ich viedlo k tejto hruze v kabine ale za mna sa to dalo spravit daleko krajsie a zaujimavejsie ... kludne nieco na styl novej i10 alebo nejakeho swiftu a pod... skoda.. velka skoda... lebo kabina je za mna prave ten rozhodujuci faktor
Avatar - 3_diamanty
exterier pekny
| 11. 9. 2019
ale ten interier je des.... taketo male sikovne auto nepotrebuje domace kino miesto palubovky.. navyse soferova prvorada povinnost a priorita je sledovat dianie na ceste a nie displejove peklo ktore ho doslova obkolesuje v aute ... a pritom by to mohol byt trhak keby to vzali s kabinou tak sikovne ako s kasnou .. skoda..
Avatar - Ada je zase tady
že se na tom těžko hledají chyby?
| 11. 9. 2019
A kde je ruční brzda? BTW: interiér působí jako léčivo proti sníženému žaludku.
ziadna
| 11. 9. 2019
Sláva, proporcie su nejake cudne. Ale aspon dnu je to trochu originálne.

Interiér z fondy, exteriér z Id3, pohon od hyundai a mame ideálny EV

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku