Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda e
Honda e
Honda e
Honda e
24 Fotogalerie

IAA živě: Honda e je elektromobil, na kterém se těžko hledají chyby

Nemá nejdelší dojezd, není největší, ani nepřekypuje vnitřním prostorem. Přesto je Honda e snad prvním elektromobilem, který bych opravdu chtěl.

Před dvěma lety přivezla japonská automobilka Honda do Frankfurtu koncept Urban EV, jenž byl předobrazem prvního sériového elektromobilu značky. Malé městské vozítko s agresivním, ale zároveň roztomilým výrazem tehdy sklidilo slova chvály a Japonci krátce poté potvrdili, že auto zamíří do produkce. A dnes se na stejném místě konečně seznamujeme s jeho finální podobou.

Může se zdát, že se Honda e ve srovnání s prvním konceptem příliš nezměnila, ale opak je pravdou. Největší rozdíl spatřujeme na přídi, která už se netváří tak naštvaně, ale ještě více roztomile. Mohou za to především kulatá světla vpředu i vzadu, se kterými elektrická honda snoubí retro vzhled s moderní technikou. Z třídveřového auta se pro sérii stalo praktičtější pětidvířko.

Přesto zůstává několik prvků, které byste možná u sériového auta nečekali. Honda e má elegantně schované kliky dveří a již ve standardní výbavě dostanete kamery namísto zrcátek. Jsou menší než u Audi e-tron, hlavně ale nepromítají obraz ve dveřích, ale v rozích přístrojové desky. Uvidíme, jak se to osvědčí v provozu, na výstavišti se to ale zdá být opravdu dobré řešení.

Interiér je rovněž jedno velké překvapení. Jen se podívejte na ten dvouramenný volant a decentní přístrojovou desku, která je tvořena z pětice displejů. Pracoviště řidiče je opravdu útulné a spíše než v autě se tu cítíte jako v obýváku, čemuž pomáhá nejen dřevěný dekor, ale i výplně dveří potažené látkou. Uvidíme ale, kolik toho v praxi snesou, zejména pokud vzadu budete vozit rozdováděné děti.

Když jsme u zadní lavice, s výškou 176 centimetrů jsem se sem poskládal, i když místa před koleny už nezbývalo mnoho. Nad hlavou ještě nějaká rezerva zůstávala. Lavice vzadu je zcela rovná a sedí se na ní opravdu pohodlně, což platí i pro přední sedačky, byť nemají výrazné boční vedení. Horší je to s nástupcem do druhé řady. Druhý pár dveří je podstatně menší a otvor pro nastupování je tím značně omezený.

Honda e slibuje dojezd 200 kilometrů. Mezi moderními elektromobily to není mnoho, Japonci ale trvají na tom, že „éčko“ je určené do města, kde vyšší dojezd nepotřebujete. Kdybych hledal městské přibližovadlo a trval na elektrickém pohonu, asi bych měl jasno. Honda e se mně osobně opravdu líbí a splňuje předpoklady pro každodenní příměstské dojíždění.

Honda navíc vsadila na pohon zadních kol a slibuje sportovnější jízdní vlastnosti. Vyjma jízdních vlastností tak zůstává jediná velká neznámá, a sice česká cena. Právě ta by mohla hrát v osudu tohoto elektromobilu zásadní roli.

 

Na stánku Hondy však auto budí rozruch a je o něj velký zájem i několik hodin po skončení oficiální tiskové konference. Jen dodejme, že Honda je tu jedinou japonskou automobilkou, více ve Frankfurtu najdete i těch čínských.