Nissan Micra DIG-S: Kompresor a Millerův cyklus
Čtvrtá generace Nissanu Micra (K13) dorazila na evropské trhy na přelomu roku s tříválcovým motorem 1,2 12V (59 kW/110 Nm). Jako silnější alternativa jej doplní nikoliv obvyklá atmosférická patnáctistovka, ale obdobně výkonný přeplňovaný tříválec.
Nový motor má obchodní název 1,2 DIG-S, DIG znamená Direct Injection Gazoline, tedy přímé vstřikování benzinu. Písmeno S značí supercharger (kompresor), zatímco turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec v Nissanu Juke se jmenuje 1,6 DIG-T.
Tříválec s kompresorem dosahuje výkonu 72 kW a točivého momentu 142 Nm. Nejdůležitějším parametrem je ale kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km (emise CO2 95 g/km), o 0,9 litru nižší hodnota než u atmosférického 1,2 l.
Za dosažením takto nízké spotřeby je jednak vylepšená aerodynamika (součinitel aerodynamického odporu 0,29 místo 0,31), jednak systém Start/Stop a jednak aplikace Millerova cyklu. Sací ventily zůstávají otevřeny i v první čtvrtině komprese, vytlačení části směsi ze spalovacího prostoru kompenzuje kombinace vysokého kompresního poměru 13:1 a mechanického dmychadla. Díky tomu motor dosahuje vyšší účinnost. V sériové výrobě se Millerův cyklus už dříve uplatnil, např. v Mazdě Xedos 9.