Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Micra DIG-S: Kompresor a Millerův cyklus

21. 2. 2011 • 02:00
43
7
Zobrazit náhledy (43)
Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra
Nissan zveřejnil podrobnosti k modelu Micra 1,2 DIG-S, který bude mít evropskou premiéru v Ženevě a prodávat se začne v létě.

Čtvrtá generace Nissanu Micra (K13) dorazila na evropské trhy na přelomu roku s tříválcovým motorem 1,2 12V (59 kW/110 Nm). Jako silnější alternativa jej doplní nikoliv obvyklá atmosférická patnáctistovka, ale obdobně výkonný přeplňovaný tříválec.

Nový motor má obchodní název 1,2 DIG-S, DIG znamená Direct Injection Gazoline, tedy přímé vstřikování benzinu. Písmeno S značí supercharger (kompresor), zatímco turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec v Nissanu Juke se jmenuje 1,6 DIG-T.

Tříválec s kompresorem dosahuje výkonu 72 kW a točivého momentu 142 Nm. Nejdůležitějším parametrem je ale kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km (emise CO2 95 g/km), o 0,9 litru nižší hodnota než u atmosférického 1,2 l.

Za dosažením takto nízké spotřeby je jednak vylepšená aerodynamika (součinitel aerodynamického odporu 0,29 místo 0,31), jednak systém Start/Stop a jednak aplikace Millerova cyklu. Sací ventily zůstávají otevřeny i v první čtvrtině komprese, vytlačení části směsi ze spalovacího prostoru kompenzuje kombinace vysokého kompresního poměru 13:1 a mechanického dmychadla. Díky tomu motor dosahuje vyšší účinnost. V sériové výrobě se Millerův cyklus už dříve uplatnil, např. v Mazdě Xedos 9.

Témata
Avatar - gld
21. 2. 2011 23:43
Re: paráda
Meter je rovnaký, bohužiaľ je pokrivený. Ja verím, že micra bude dosahovať s týmto motorom rozumnú spotrebu, len by som zatiaľ neotváral šampus nad prospektom s technickými údajmi..
21. 2. 2011 23:14
Re: paráda
No ja myslim, ze vynika. Pri porovnani s Fabii 1,2 tsi ma tahle Micra (snad se moc nepletu) cca o litr mensi spotrebu a o cca10kW vice. A Milleruv cyklus pritom nevynika vysokym litrovym vykonem, takze uz jen to, ze pri nizsi spotrebe je vykon dokonce vyssi, je docela pecka :-O ;-)

Reci o papirove spotrebe jsou fajn, jen bych podotkl, ze metr je pro vsechny stejny.
21. 2. 2011 19:14
Re: paráda
zas na druhou stranu ta micra bude mit tak 920kg, coz dela 920/72=12,7kg/kw.
u fabie je to 1040/77=13,5kg/kw. Takze ta micra bude dost mozna zivejsi.
Stejne bych se primlouval za to aby redakce uvadela v testech pomer vahy k vykonu. Ty kg/kw maji celkem slusnou vypovidaci hodnotu a nechce se mi to vzdy prepocitavat :-).
21. 2. 2011 13:52
Re: paráda
Jak píše gld. Výkonem a krouťákem ten motor nijak nevyniká (oproti koncernové 1,2tsi) a je srovnatelný s mnohem menším 0,9 twinair od Fiatu.
Avatar - gld
21. 2. 2011 11:45
Re: paráda
Papier znesie všetko, s tou spotrebou by som si počkal na test v reálnych podmienkach ;-)

Ale nissanu za oprášenie millerovho cyklu jednoznačne :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku