Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Micra DIG-S: Kompresor a Millerův cyklus

Diskuze (7)
Nissan zveřejnil podrobnosti k modelu Micra 1,2 DIG-S, který bude mít evropskou premiéru v Ženevě a prodávat se začne v létě.

Čtvrtá generace Nissanu Micra (K13) dorazila na evropské trhy na přelomu roku s tříválcovým motorem 1,2 12V (59 kW/110 Nm). Jako silnější alternativa jej doplní nikoliv obvyklá atmosférická patnáctistovka, ale obdobně výkonný přeplňovaný tříválec.

Nový motor má obchodní název 1,2 DIG-S, DIG znamená Direct Injection Gazoline, tedy přímé vstřikování benzinu. Písmeno S značí supercharger (kompresor), zatímco turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec v Nissanu Juke se jmenuje 1,6 DIG-T.

Tříválec s kompresorem dosahuje výkonu 72 kW a točivého momentu 142 Nm. Nejdůležitějším parametrem je ale kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km (emise CO2 95 g/km), o 0,9 litru nižší hodnota než u atmosférického 1,2 l.

Za dosažením takto nízké spotřeby je jednak vylepšená aerodynamika (součinitel aerodynamického odporu 0,29 místo 0,31), jednak systém Start/Stop a jednak aplikace Millerova cyklu. Sací ventily zůstávají otevřeny i v první čtvrtině komprese, vytlačení části směsi ze spalovacího prostoru kompenzuje kombinace vysokého kompresního poměru 13:1 a mechanického dmychadla. Díky tomu motor dosahuje vyšší účinnost. V sériové výrobě se Millerův cyklus už dříve uplatnil, např. v Mazdě Xedos 9.

Diskuze (7)
Avatar - gld
21. 2. 2011 23:43
Re: paráda
Meter je rovnaký, bohužiaľ je pokrivený. Ja verím, že micra bude dosahovať s týmto motorom rozumnú spotrebu, len by som zatiaľ neotváral šampus nad prospektom s technickými údajmi..
21. 2. 2011 23:14
Re: paráda
No ja myslim, ze vynika. Pri porovnani s Fabii 1,2 tsi ma tahle Micra (snad se moc nepletu) cca o litr mensi spotrebu a o cca10kW vice. A Milleruv cyklus pritom nevynika vysokym litrovym vykonem, takze uz jen to, ze pri nizsi spotrebe je vykon dokonce vyssi, je docela pecka :-O ;-)

Reci o papirove spotrebe jsou fajn, jen bych podotkl, ze metr je pro vsechny stejny.
21. 2. 2011 19:14
Re: paráda
zas na druhou stranu ta micra bude mit tak 920kg, coz dela 920/72=12,7kg/kw.
u fabie je to 1040/77=13,5kg/kw. Takze ta micra bude dost mozna zivejsi.
Stejne bych se primlouval za to aby redakce uvadela v testech pomer vahy k vykonu. Ty kg/kw maji celkem slusnou vypovidaci hodnotu a nechce se mi to vzdy prepocitavat :-).
21. 2. 2011 13:52
Re: paráda
Jak píše gld. Výkonem a krouťákem ten motor nijak nevyniká (oproti koncernové 1,2tsi) a je srovnatelný s mnohem menším 0,9 twinair od Fiatu.
Avatar - gld
21. 2. 2011 11:45
Re: paráda
Papier znesie všetko, s tou spotrebou by som si počkal na test v reálnych podmienkach ;-)

Ale nissanu za oprášenie millerovho cyklu jednoznačne :yes: