Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan obhajuje dlouhou životnost posledního GT-R, jaké to má výhody?

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Slavná Godzilla umí pořád předvádět působivé výkony, věk jí ale nikdo neodpáře.

Nissan GT-R byl již v době svého představení dokonale nadčasovým modelem, který dokázal vypálit rybník i mnohem slavnějším, dražším a papírově výkonnějším vozům. Nyní je však potřeba si uvědomit, že jeho premiéra proběhla na tokijském autosalonu již v roce 2007.

Dalších pár let sice trvalo, než se slavné GT-R dostalo i na trhy, přesto už se rozhodně nejedná o žádného mlaďocha. Během více než deseti let na trhu sice automobilka provedla několik omlazovacích zásahů a průběžných vylepšení, design však zůstal téměř stejný. Nelze se tedy divit, že se stále častěji objevuje otázka, kdy s tím Nissan něco udělá a představí nástupce.

Alespoň částečnou odpověď se pokusili nabídnout kolegové z Roadshow, kteří koncem minulého roku letěli do Japonska navštívit Hiroshi Tamuru, hlavního produktového specialistu značky Nissan a velkého milovníka celé řady GT-R.

Pan Tamura pak během rozhovoru naznačil, že se Nissan rozhodně nebojí experimentovat ani s možnou elektrifikací budoucího GT-R. Ve hře tak může být prakticky jakákoliv pohonná jednotka, od čistě spalovacího motoru, přes hybrid až po plně elektrifikovaný mode. Všechny hrátky s technikou se však zásadně podepíší na ceně, která je pro Nissan zásadním aspektem.

Podle informací od Tamury je totiž dostupná cena (přinejmenším ve srovnání s podobně výkonnými vozy) jedním ze zásadních aspektů pro vývoj budoucího GT-R. I proto je vlastně výhodou, že se současná GT-R za poslední roky příliš nezměnila – s každým vývojem by totiž musela automaticky růst i cena.

Jak navíc Tamura dodal, slavné GT-R se příliš neměnilo ani v minulých letech. Například rozdíly mezi generacemi R32 a R34, které od sebe dělí téměř celé desetiletí, není příliš zásadní. „Základní platforma se příliš nezměnila,“ uvedl Tamura v rozhovoru.

S nastupující nutností elektrifikace, která znamená vývoj a implementaci nákladných technologií, je však pochopitelné, že Nissan nebude moci svou dosavadní taktiku využívat do nekonečna. Jak navíc upozorňují zahraniční kolegové, automobilka na tom není po ekonomické stránce zrovna nejlépe, což vývoji budoucí generace GT-R také zrovna neusnadňuje.

V současnosti tedy nezbývá, než být vděčný alespoň za současnou nabídku modelu GT-R, který je i přes své stáří stále velice schopným vozem za relativně dostupnou cenu (samozřejmě v daném segmentu). K budoucímu GT-R pak Tamura pouze dodal, že bez ohledů na detaily se bude jednat o vůz, který opět nabídne emocionální propojení s řidičem.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - netcar.xx
7. 4. 2020 12:52
Re: Výborně.
No konečně, já už myslel, že tě postihnul ten první neokopírovanej Made in China produkt.