Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan údajně chystá omezení evropských aktivit. Ve střední Evropě ale otevřou nová dealerství

David Bureš
Diskuze (18)

Značka Nissan má v následujících letech významně šetřit, dokonce se mluví o omezení evropských aktivit. Českého trhu se to však podle všeho netýká.

Nissan nadále řeší svoji budoucnost. Po finančních potížích musí šetřit, což dále ztížila pandemie koronaviru. Jisté každopádně je to, že si s aliančními partnery, Renaultem a Mitsubishi, rozdělí svět a každá značka se zaměří na vybraný region, kde má hrát hlavní roli v rámci aliance. I s odkazem na to japonská média nyní píšou o tom, že automobilka chystá omezení svých evropských aktivit.

Psal o tom japonský deník Jomiuri, kterého citovala agentura Reuters. Ta na základě informací japonských novin píše, že Nissan chystá omezení distribučních kanálů, a to primárně ve východní Evropě. Místo toho se chce zaměřit na trhy v domovském Japonsku, Číně nebo v USA, které má mít v rámci plánů aliance na starosti.

Zároveň má Nissan po zavření továrny v Barceloně (chystaném v prosinci 2021) zastavit také produkci ve španělském závodě Ávila, kterou by měl přestavět jen na sklad dílů.

Aktivit na českém trhu by se ale toto rozhodnutí týkat nemělo. „Rozhodnutí o transformaci v námi zastoupeném regionu bylo učiněno již v roce 2019 a v říjnu stejného roku přebrala na základě dlouholeté smlouvy s Nissan Europe aktivity importéra značky Nissan v České republice, Slovensku a Maďarsku nezávislá společnost Grand Automotive Central Europe Kf,“ říká Petr Burián, český šéf marketingu a komunikace Nissanu.

V tomto regionu navíc Grand Automotive Central Europe Kf otevřela v uplynulém období nová dealerství a servisní místa, což je strategie, v níž chce pokračovat. Právě změna importéra vozů Nissan pro Českou republiku pak může naznačovat, jak by omezení aktivit Nissanu v Evropě mohlo vypadat. Značka by na starém kontinentu nadále působila, zastoupení na jednotlivých trzích by však nezajišťovala sama automobilka, ale místní firmy.

Stejně tak je zajištěna budoucnost továrny v britském Sunderlandu. „Společnost Nissan je i nadále odhodlána vyrábět své vozy v Evropě a v Sunderlandu se budou vyrábět i crossovery značky Renault,“ doplňuje Burián.

Nissan totiž do britského závodu významně investoval v souvislosti se zahájením výroby nové generace modelu Qashqai. Ta bude oficiálně představena v letošním roce

David Bureš
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - lamal
9. 1. 2021 20:55
Re: ubohost
Vec nazoru, skor iba jeden motor 1.0tce a vyssia cena je problem ... na to bude trpiet aj Juke ;-\
9. 1. 2021 20:38
Re: ubohost
Interiér je celkem O.K.. To auto má ale příšerný vnější design, který se vůbec netrefil do evropského vkusu. :-( :no:
Avatar - lamal
9. 1. 2021 18:28
Re: Obmedzuju aktivitu ?
Iste, ty sem chodis kydat uplne na vsetko a popritom bohapusto obhajovat subaru, ktore ma v EU poriadne stisnute gule.
9. 1. 2021 18:01
Re: ubohost
Já myslím, že vůbec nejde o kvality zastoupení a o to zda je to zastoupení pod Nissanem nebo jsou to nějací externisté. Jde o to, že nemají co prodávat. Současné portfolio Nissanu pro Evropu je katastrofa a sebelepší prodejce s tím nic nenadělá.
Avatar - Beefcake
9. 1. 2021 17:30
Re: Obmedzuju aktivitu ?
No ty vole, dalsi, co je mimo a co silou mocou si chce uplne odveci kopnut.
Rozumies slovu aktivita ?
Inak paradna dedukcia....