Nissan údajně chystá omezení evropských aktivit. Ve střední Evropě ale otevřou nová dealerství
Značka Nissan má v následujících letech významně šetřit, dokonce se mluví o omezení evropských aktivit. Českého trhu se to však podle všeho netýká.
Nissan nadále řeší svoji budoucnost. Po finančních potížích musí šetřit, což dále ztížila pandemie koronaviru. Jisté každopádně je to, že si s aliančními partnery, Renaultem a Mitsubishi, rozdělí svět a každá značka se zaměří na vybraný region, kde má hrát hlavní roli v rámci aliance. I s odkazem na to japonská média nyní píšou o tom, že automobilka chystá omezení svých evropských aktivit.
Psal o tom japonský deník Jomiuri, kterého citovala agentura Reuters. Ta na základě informací japonských novin píše, že Nissan chystá omezení distribučních kanálů, a to primárně ve východní Evropě. Místo toho se chce zaměřit na trhy v domovském Japonsku, Číně nebo v USA, které má mít v rámci plánů aliance na starosti.
Zároveň má Nissan po zavření továrny v Barceloně (chystaném v prosinci 2021) zastavit také produkci ve španělském závodě Ávila, kterou by měl přestavět jen na sklad dílů.
Aktivit na českém trhu by se ale toto rozhodnutí týkat nemělo. „Rozhodnutí o transformaci v námi zastoupeném regionu bylo učiněno již v roce 2019 a v říjnu stejného roku přebrala na základě dlouholeté smlouvy s Nissan Europe aktivity importéra značky Nissan v České republice, Slovensku a Maďarsku nezávislá společnost Grand Automotive Central Europe Kf,“ říká Petr Burián, český šéf marketingu a komunikace Nissanu.
V tomto regionu navíc Grand Automotive Central Europe Kf otevřela v uplynulém období nová dealerství a servisní místa, což je strategie, v níž chce pokračovat. Právě změna importéra vozů Nissan pro Českou republiku pak může naznačovat, jak by omezení aktivit Nissanu v Evropě mohlo vypadat. Značka by na starém kontinentu nadále působila, zastoupení na jednotlivých trzích by však nezajišťovala sama automobilka, ale místní firmy.
Stejně tak je zajištěna budoucnost továrny v britském Sunderlandu. „Společnost Nissan je i nadále odhodlána vyrábět své vozy v Evropě a v Sunderlandu se budou vyrábět i crossovery značky Renault,“ doplňuje Burián.
Nissan totiž do britského závodu významně investoval v souvislosti se zahájením výroby nové generace modelu Qashqai. Ta bude oficiálně představena v letošním roce.