Noční jízdní dojmy s Porsche Macan: Jedna noc ve Varšavě
Hodiny na palubní desce ukazují 0.50. Nasvícená polská metropole. Rande v náruči hned tří milenek. Jaká byla něžně modrá proti rozvášněné rudé ďáblici? A co rande s nevyzpytatelnou papájou?
Porsche Macan jest žena. Nejžádanější model značky Porsche, kterého se od jeho vzniku v roce 2014 prodalo přes 600.000 kusů, míří bez nejmenších pochyb na něžné pohlaví. A sama automobilka se netají tím, že čtyři z pěti zákazníků si macan kupují jako první porsche v životě. Jsou to… ano… zákaznice.
S novou generací macanu za nimi Porsche nespěchá. Místo toho v osmém roce života přišlo s třetí modernizací. Ta je znát víc uvnitř. Úplně nejvíc na obřím středovém panelu s o něco menší pákou automatu, kde změť tlačítek nahradila lesklá plocha dotykových ikon. Ve dne vypadá elegantně. Za tmy, kdy flotilu macanů zkoušíme v ulicích noční Varšavy, svítí, až oči přecházejí.
Zvenčí se auto změnilo decentně: jak nové pojetí obou nárazníků, tak difuzor vzadu, jsou ale docela výrazně znát. Srdce schovaná pod kapotou ještě víc. Všechny tři verze dostaly porci koní navíc, takže naše noc ve Varšavě slibovala nejžhavější macan(k)y, co jsme za osm let potkali. Takže?
Rande první = Macan
Slečna, která nabídku otevírá, do noční Varšavy zvolila jemné líčení Miami Blue. Základní dvoulitrový čtyřválec dostal nové turbodmychadlo, písty i vstřiky a posílil ze 180 na 195 kW. Což o to, jistota mu nechybí, ale upřímně: je to až moc klidné a uhlazené setkání. Tu a tam potřebuje pobídnout a brzy vám přesným a hladkým řízením odpoví: „Mám ráda klidné noci, kochej se městem, dodám ti důstojnou společnost.“
Rande druhé = Macan S
Ať už v bílých šatech, šedých, nebo dráždivém kostýmu barvy papáji, tohle je jiná! Vidlicový šestiválec 2.9 (280 kW) Biturbo nově přidal dvacet kilowattů. Za příplatek 220.000 Kč proti základu má mnohem blíž k nabušenému GTS, které přitom stojí o pořádný ranec víc. Výkon skvělý, z nuly na sto za 4,6 sekundy, dravým choutkám jde na ruku přesné a citlivé řízení, celkové nastavení auta je však spíš pohodové. Pro nás nejlepší volba?
Rande třetí = GTS
Nejdražší verze GTS nahradila dřívější Macan Turbo. Rudá, jak se na sportovní variantu sluší, je znát i v detailech uvnitř. Jak dlouho to může trvat? Na příští rok se chystá nová generace auta a ta už má být čistě elektrická…
Plusy
- Vynikající jízdní vlastnosti
- Komfortní podvozek
- Výborná pozice za volantem
Minusy
- Tuhé řízení pro běžnou jízdu
- Vysoká cena
Technické údaje | Macan | Macan S | Macan GTS |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Zdvihový objem (cm3) | 1984 | 2894 | 2894 |
Výkon (kW při min-1) | 195/5000-6500 | 280/5200-6700 | 324/5700-6600 |
Točivý moment (Nm při /min-1) | 400/1800-4500 | 480/1850-5000 | 550/1900-5600 |
Převodovka | 7° aut. | 7° aut. | 7° aut. |
Vnější rozměry (GTS), rozvor (mm) | 4726 x 1922 (1927) x 1621 (1596) , 2807 | ||
Zavazadelník (l) | 458/1503 | ||
Provozní hmotnost (kg) | 1845 | 1930 | 1960 |
Max. rychlost (km/h) | 232 | 259 | 272 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 6,4 | 4,8 | 4,5 |
Kombinovaná spotřeba (WLTP) (l/100 km) | 8,7 | 9,8 | 9,9 |
Cena (Kč) | 1 720 000 | 1 940 000 | 2 386 000 |