Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Dacia Logan se blíží. Nabídne elegantnější tvary a hybridní pohon. Kombi má ale skončit

David Bureš
Diskuze (14)

Také Dacia musí reagovat na přísnější emisní normy. Chystá první elektromobil a novou generaci svých aut nabídne také ve formě hybridu.

Dacia je dnes důkazem, že levná auta jsou hitem i na náročných západoevropských trzích. Původně se mělo jednat jen o značku pro východoevropské trhy, postupně ale expandovala dále na západ. Úspěšné období odstartovalo uvedením první generace Loganu v roce 2004. A právě Logan se už začíná chystat na příchod třetí generace. Co už o ní víme?

Popravdě řečeno moc ne, protože Dacia si jako tradičně drží své chystané novinky pěkně pod pokličkou. Co je však zřejmé, vůz bude opět nabízen jako sedan. Právě sedany dnes už v Evropě možná nejsou tak úspěšné jako kdysi, a tak tato karosářská verze třeba z francouzského trhu možná do budoucna vypadne. Na východě je ale Logan sedan stále populární, a tak bude jistě zachován i v třetí generaci.

Naopak verze kombi s největší pravděpodobností skončí. Respektive zákulisní zdroje naznačují, že Dacia se rozhodla nahradit kombi Logan MCV a MPV Lodgy jediným modelem, který zřejmě bude nějaký crossover. Jak se bude jmenovat, je zatím ve hvězdách, název Logan ale patrně tato novinka opustí.

To sedan čeká poměrně zásadní změna z hlediska technického základu. Podobně jako budoucí Sandero i nový Logan využije platformu z aktuálního Renaultu Clio (byť její jednodušší verzi), což bude znamenat zástavbu i některé moderní techniky.

Ta je potřeba například z hlediska emisních norem, a proto se Logan podobně jako Clio dočká také hybridní varianty. Flotilové emise jsou zkrátka neúprosné, a tak i značka orientovaná na levná auta bude muset nabídnout tuto nákladnou technologii. Dacia však s hybridem bude čekat co to půjde, kombinaci atmosférické šestnáctistovky s dvěma elektromotory tak nečekejme dříve než v roce 2023, kdy mají evropské emisní normy zase zpřísnit.

Naopak mildhybridních variant se Logan dočká zřejmě dříve, podobně jako Sandero, které s ním bude v nové generaci opět technicky spřízněné. Rovněž se počítá s nasazením přeplňovaného tříválce 1.0 TCe nebo turbodieselu 1.5 Blue dCi.

Moderní architektura umožní i zástavbu pokročilých bezpečnostních asistentů, jako je hlídání mrtvého úhlu nebo automatické brzdění. Těšit se můžeme rovněž na moderní infotainment.

Z hlediska designu bude mít Logan opět velice blízko Sanderu, respektive jeho nové generaci. Co čekat, naznačil letošní koncept elektrického crossoveru Spring. Automobilka potvrdila, že jeho vybrané detaily (například motiv dvojitého písmena Y v koncových světlech) se objeví i na sériových autech, a tak je očekávejme i na budoucím Loganu. Sedan na pomezí segmentů B a C každopádně bude chtít více zaujmout svým vzhledem, těšme se tak na elegantnější tvary než dnes.

Dacia Logan třetí generace (s interním označením LJI) se má začít prodávat na jaře 2021. Představen by však mohl být ještě letos.

David Bureš
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
18. 5. 2020 14:26
Re: Jsem opravdu zvědavý,...
Souhlasím. zde je cena/výkon asi to nejdůležitější. Pokud to zvládnou udržet v určité mezi, asi to cílová skupina přijme
Avatar - Blue Sun
18. 5. 2020 08:34
Re: Jsem opravdu zvědavý,...
Vše rozhodne, jako vždy, cena.
Avatar - Blue Sun
18. 5. 2020 08:32
Re: Predaje
Nejen u Dusteru dala nabídka motorů těm modelům tvrdou ránu. Pro Sandero není 1.0 SCe dobrou náhradou staré dvanáctistovky, 1.0 TCe zase zvedá cenu docela vysoko. U Dusteru je motorová nabídka taky docela nezajímavá.
Avatar - Mikesus
18. 5. 2020 07:00
Re: Jsem opravdu zvědavý,...
Taky si myslím, že zákazník Dacie je spíše ten, který chce jednoduché auto. Ovšem i zde se asi bojuje s flotilovými emisemi, takže něco udělat musí.
Čas ukáže, jaké zákazníky mají.
18. 5. 2020 04:03
Re: Jsem opravdu zvědavý,...
videl jsem uz i jednoho idiota ve skodovce