Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová generace Audi R8 bude stoprocentně elektrická

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Supersport Audi R8 jak ho známe zřejmě skončí s touto generací. Nástupce totiž bude elektrický.

Model Audi R8 bude mít v historii značky vždy své speciální místo, neboť jako první sporťák s motorem uprostřed výrazně pomohl ovlivnit pohled, jakým se veřejnost na prémiovou značku dívala. Není proto divu, že se o jeho budoucnosti živě spekuluje již několik let. Obzvlášť se sílícím tlakem na elektrifikaci.

Podle některých starších zpráv měla existovat šance, že se nástupce současné generace modelu R8 dočká čistě elektrické verze i verze se spalovacím motorem, nyní je však jasné, že pokud přijde nástupce, bude rozhodně čistě elektrický. V rozhovoru pro Top Gear to naznačil Sebastian Grams, šéf divize Audi RS.

Audi RS následuje čistě elektrickou strategii hlavní značky Audi. To je plán pro naše S a RS modely. Pokud bychom měli postavit nový typ supersportovního vozu, bude to elektromobil. Následuje to naši strategii, naši vizi, pro čistě elektrickou budoucnost,“ uvedl Grams.

Slovo „pokud“ na jednu stranu může znamenat, že se nástupce R8 nedočkáme vůbec, aktuální trendy, kdy sportovní elektromobily rostou na popularitě, však naznačují něco jiného. Nová R8 tak namísto motorů V8 nebo V10 dostane spíše elektropohon s označením e-tron.

Video se připravuje ...

Grams tak de facto poprvé potvrdil, že nová Audi R8 nevsadí na elektrifikovaný pohon, downsizing nebo více verzí pohonu, ale bude čistě elektrická. Podle kolegů z Top Gear pak můžeme příchod nového modelu očekávat zhruba v polovině tohoto desetiletí, tedy kolem roku 2025.

A co vlastně můžeme od nové generace očekávat? Například vysoký výkon, který u elektromobilů roste raketovým tempem. „Počet koní a výkony nyní exponenciálně rostou s plně s elektrickými supersporty,“ naznačil Grimes. Současně ale dodal, že extrémní výkon jako u Lotusu Evija nebo Rimacu Nevera nebude potřeba.

Pokud postavíte lehký automobil, pak nepotřebujete 2.000 koní, abyste se bavili na silnici. Fyzika bude vždy omezovat výkony, které můžete využít dokonce i na okruhu. Pokud tedy máte například 2.500 nebo 2.000 koní, nebude to žádný rozdíl,“ citují Gramese kolegové z Top Gear.

Nová generace Audi R8, pokud se jí dočkáme, by tak podle všeho měla být vyvíjena s ohledem na nižší hmotnost a dobrou ovladatelnost. Grams ale současně dodává, že roli bude hrát také dojezd, zvuk a důležité budou také další speciální vlastnosti, jako je například RS Torque Rear režim u modelu RS3, který Grames označil za zábavný.

Možnou podobu nové generace Audi R8 by pak mohl naznačovat například koncept PB18 e-tron, který automobilka odhalila v roce 2018 jako designovou studii elektrické vlajkové lodi.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

16. 12. 2021 16:14
supersport = emocie
Green deal im uz uplne zatemnil hlavy :'-(