Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kia Ceed představuje své motory. Čím se liší nové 1.6 CRDi?

David Bureš David Bureš 25. 8. 2018
110
77
Zobrazit náhledy (110)
Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed kia novemodely diesely nizsistredni video redakcnivideo Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed
Třetí generace Kie Ceed přijíždí s výrazně obměněnou nabídkou motorů. Místo 1.6 GDI je tu 1.4 T-GDI, nový je i turbodiesel 1.6 CRDi.

Novou Kiu Ceed jsme si v únoru poprvé prohlédli ve formě hatchbacku, abychom o pár týdnů později spatřili jako kombi na ženevském autosalonu. V červnu následovalo první svezení, tenkrát na portugalských silnicích. Až koncem srpna však třetí generace Ceedu oficiálně vstupuje na český trh. A vedle cen prozradila i některé dosud neznámé detaily o motorech.

Právě agregáty jsou důležitou součástí novinky, jejich nabídka totiž byla v rámci mezigenerační proměny v lecčems upravena. Benzinový vrchol v podobě atmosférického čtyřválce 1.6 GDI nahradil o čtyři procenta výkonnější turbomotor 1.4 T-GDI, zatímco nabízený turbodiesel má sice známé obchodní označení 1.6 CRDi, ve skutečnosti jde ale o jeho novou generaci U3.

Všechny nabízené agregáty tak nově patří do rodiny Kappa (1.6 GDI byla „Gamma“), přičemž splňují už emisní normu Euro 6d-TEMP. Kia tudíž podobně jako někteří další výrobci přeskočila nadcházející pravidla a postavila motory podle norem platných až od září 2019.

V případě benzinových motorů s přímým vstřikováním si přizpůsobení Euro 6d-TEMP vyžádalo zástavbu filtru pevných částic (tzv. GPF), toho se tak dočkaly tříválec 1.0 T-GDI i čtyřválec 1.4 T-GDI, zatímco základ v podobě 1.4 CVVT se bez něj obejde.

360p720p1080p

Principiálně jde přitom o podobné řešení jako u filtrů pevných částic již známých turbodieselů. Stejně jako DPF je tvořen porézním materiálem, jenže v tomto případě dochází k čištění automaticky, samovznícením, k regeneraci tak není jako u turbodieselů potřeba řídicí jednotka, která v případě GPF jen kontroluje činnost systému. Teplota spalin je totiž u nich vyšší než u vznětových motorů.

Přeplňovaná čtrnáctistovka se proti atmosférické šestnáctistovce neliší jen menším objemem, standardně dodávaným filtrem pevných částic nebo přeplňováním turbodmychadlem. Jeho vstřikování pracuje s tlakem 250 bar, do vínku dostal také vysokonapěťovou cívku zapalování nebo elektronickou regulaci plnicího tlaku turbodmychadla. Výfukové potrubí je pak integrované do hlavy válců a nové je i variabilní časování ventilů. Nabízena je v jediné výkonové verzi, se 103 kW a 242 N.m, přičemž ji lze kombinovat s šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Kia Ceed – ceny nové generace na českém trhu
Motor1.4 CVVT1.0 T-GDI1.4 T-GDI1.6 CRDi1.6 CRDi
Zdvihový objem [cm3]1398998135315981598
Válce/ventily4/163/124/164/164/16
Největší výkon [kW/min]73/600088/6000103/600085/4000100/4000
Točivý moment [N.m/min]134/3500172/1500-4000242/1500-3200280/1500-2750280/1500-3000
Převodovka6M6M6M (7DS)6M6M (7DS)
Max. rychlost [km/h]183190210192200
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,611,18,9 (9,2)10,910,2 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]65,45,6 (5,5)3,84,0 (4,2)
Cena Comfort [Kč]379.980404.980x474.980x
Cena COOL [Kč]384.980409.980xxx
Cena Exclusive [Kč]419.980444.980474.980 (514.980)x524.980 (564.980)

Nový turbodiesel 1.6 CRDi generace U3 nahrazující stejnojmennou jednotku generace U2 je pak proti předchůdci v lecčems jiná. V praxi je nejdůležitější zástavba vstřikování kapaliny AdBlue. O čištění výfukových plynů se tak stará kombinace zásobníkového katalyzátoru (NOX trap), filtru pevných částic, nízkotlaký systém recirkulace výfukových plynů a systém selektivní katalytické redukce.

Motor má hliníkový blok, přičemž jeho systém přímého vstřikování s piezo vstřikovači už nově nepochází od externího dodavatele, ale Kia si ho vyvinula sama. Pracuje až s tlakem 2.200 bar. Zajímavostí je pak chybějící termostat, místo něho je tu jen modul se třemi ventily zjišťující, kudy protéká chladicí kapalina.

Vznětová šestnáctistovka je v Ceedu dostupná ve dvou výkonových variantách. Ta slabší poskytuje 85 kW a 280 N.m, silnější má 100 kW a také 280 N.m, v kombinaci s příplatkovou dvouspojkovou převodovkou však točivý moment vzroste na 320 N.m.

S dnešní nabídkou agregátů to ale nekončí. Kia již potvrdila příchod Ceedu s mildhybridním pohonem, jehož součástí bude naftový motor. Této verze s 48V palubní sítí se dočkáme někdy před koncem roku 2019. Do té doby bude prezentována i další karosářská verze, kterou má být shooting brake. A následně se počítá s ještě jedním, dosud neznámým provedením.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - palix
Nový model(?)
palix
| 28. 8. 2018
K 1,5 od Mazdy sa bežme predávajú základy - napr 1,4 u Kie a podobné motory (slabší 1,0 Ecoboost), ktorých je stále menej. Každopádne je aj základná Mazda 3 s motorom 1,5 podobne kvalitne jazdiace auto (okrem dynamiky), ako tá najdrahšia Mazda - má rovnaký podvozok, čo je dnes viacmenej raritou.
Kolega má Mazdu 3 1,5L a je spokojný. Na druhej strane všade sa píše, že 1,5 nemá význam, lebo ani nejazdí za menej ako 2,0L.
G120 je motor, ktorý je vhodný pre bežného vodiča, nie notorického porušovača predpisov, prípadne "športovca". Ja som ho (a Mazdu) volil preto, že je úplne v pohode použiteľný na krátke jazdy, nevyžaduje špeciálne zaobchádzanie (dochladzovanie), má dostatočný výkon - pre bežného vodiča (koľkí ľudia sa vozia na horších autách) a jazdí za rovnako ako moja stará 1,4 -ka 66kW / 125 Nm.
Otázka znie - prečo by som mal chcieť 1,0 turbo, ktorý nebude jazdiť oveľa lepšie (isto nie v ťažšej Octávii) a bude náchylný na vyššie menované veci (niektoré)? Ďalšia otázka - prečo práve od VW?

Samozrejme, nebyť Mazdy, tak nemám na výber a beriem asi nejaký 1,0 turbo, prípadne 1,4 od Hyundai / Kia... Alebo 1,0T od Hondy. Alebo 1,5 T v Civic sedan. Alebo by som sa premohol a kúpil skladový Golf ;).

O Mazde a jej motoroch sa často v profi recenziach píše, že je to tzv. old school auto = ako kedysi dobré veľkoobjemové atmosféry. Keďže sa mi nikdy nepáčilo to, čo je moderné a čo chce každý, alternatíva prišla celkom vhod. U mňa OK...

Záver - už nebudem písať o iných značkách ako Kia... ;)

Nový Ceed považujem za veľmi dobré auto. Navyše za dobrú cenu ponúka peknú výbavu a motory. Pekne vyzerá, dobre jazdí...
Avatar - palix
Nový model(?)
palix
| 28. 8. 2018
Tie slabé "domnienkové" argumenty samozrejme neobstoja. Niektoré riešenia ukáže čas. Napríklad čas ukázal, že motory Ecoboost sú v pohode, benzínové Skyactive tiež OK... Ibaže niekedy je aj 10 rokov málo na isté "odhalenia".
Pracujem v strojárskej firme a viem, ako ľahko sa dá čokoľvek nezvratne pokaziť - od návrhu, cez výrobu, montáž. Preto si vážim každý vývoj, výrobu, ľudí, ktorí napr autá navrhujú, montujú, servisujú... Veľa z nás nemá ani predstavu, koľko úsilia to všetko stojí. Vidíme iba finálny výrobok, ktorý sa ľahko kritizuje. Hlavne ak to kritizuje človek, ktorý nikdy nič nevymyslel, ani nevyrobil.
Avatar - palix
Nový model(?)
palix
| 28. 8. 2018
V konečnom dôsledku môžme byť celkom radi, že máme alternatívu = atmosféru od Mazdy. Keby nepredávali u nás, tak by mali predaje v USA, Rusku... EU nie je pre Japoncov prvoradý trh - vidno to aj na tom, že nerobia zo všetkého kombíky a tiež nepredávajú všetky motorizáciu v EU...
Človek si nemusí kúpiť ani Toyotu, ani Mazdu, ani Hondu... Sú ale tu a predávajú sa, nie ako Škoda, VW a podobné, ale zákazníkov si nájdu. Všimol som si ale, že na našej ulic parkuje bežne plno japonských áut - cca 1/2 (celkovo asi 20 áut) Zvyšok sú Kórejci, Nemci, Francúzi. Japoncov ale najviac. Nežijem v Japonsku ;).

V každom prípade - za roky čo sledujem autá, nikde inde ako u japonských značiek som nenašiel toľko spokojných majiteľov. Kvalita sa ale často ukáže až po čase - 10 rokov, prípadne 150 000+ km.
Občas sa stáva, že verný fanúšik značky zmení "stajňu". Napr jeden kamoš - od mala priaznivec Audi - otec mal kedysi Audi 80... Potom mal on pár "Audín". Totálny fanúšik. Naposledy keď som ho videl mal Hondu Accord ;). Ešte som sa ho nepýtal, prečo taká výrazná zmena ;).
Nový model(?)
tesnav
| 27. 8. 2018
Upřímně, motor G120 jsem vůbec nepochopil. Značka, která jde svou cestou a nevyužívá přeplňování, vezme "velký" atmosférický motor, ne zrovna jednoduché a levné konstrukce, a ten zařízne veb4.000 výkonově tak, že se vykony i charakteristikou dostane na úroveň základních polovičních přeplňovaných motoru konkurence, které předpokládám budou i výrobně levnější (hmotnost materiálu, velikost opracovane plochy atd.). V reálu to navic žere víc (OIII 1.0 TSi v manuálu - 5,9, M3 G120 - 6,6).

Na druhou stranu beru, že je to jediná realne "použitelná" motorizace, protože základní 1.5-ka je na takové auto v dnešní době slabá a G165, dostupná pouze v top výbavě, je zase cenově mimo.
Ceed
Niemand
| 27. 8. 2018
Mňe ide skôr o spoľahlivé poskakovadlo. Tam Fiat tak nejak nespadá(časté problémy s elektronikou). Okolo 16tisíc EUR viem mať v Ceede LED svetlá, ktoré manželka pol roka využije pri dochádzaní do práce. A nízky výkon je v jej prípade skôr výhoda, lebo nešpekuluje. Po stránke podvozku je to tiež inde ako Tipo.
Ale myslím, že my dvaja sa tu budeme zbytočne dohadovať. A odpoveď či spravili dobre, že už nebojujú len cenou dajú až celoeurópske predaje.