Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kia Niro odhalena. S odvážnějším vzhledem a pořád třemi druhy pohonu

David Bureš
Diskuze (24)

Kia Niro se ve druhé generaci kompletně mění. I s odvážnějším designem však nadále nabídne tři verze pohonu, full-hybrid, plug-in hybrid a elektro.

Automobilka Kia dnes razí strategii udržitelnosti, do roku 2035 hodlá v Evropě nabízet jen elektromobily a do roku 2045 chce dosáhnout uhlíkové neutrality. Svým způsobem to začalo už v roce 2016, kdy Kia uvedla model Niro, "eko" crossover postupně nabídnutý jako full-hybrid, plug-in hybrid a elektromobil. Nyní je tu jeho druhá generace.

Druhá generace Nira si sice uchovává koncepci crossoveru a charakter "eko" modelu s třemi druhy pohonu, její kabát se ale zcela změnil. Poměrně unylý vzhled oblé karoserie nahradila sebevědomější tvář a více hran.

Sama automobilka potvrzuje inspiraci konceptem HabaNiro z roku 2019, jak naznačily dřívější upoutávky na premiéru nebo záběry na zachycené zamaskované prototypy. Vpředu tudíž najdeme nezvykle řešené světlomety a nově tvarovanou masku, tzv. tygří nos, tedy charakteristický znak vozů Kia. Záď zdobí vertikálně orientovaná koncová světla.

Nové Niro bylo navrženo podle aktuálního stylistického směru výrobce, který je nazýván "spojené protiklady". Tento motiv měl být užit i uvnitř, prostřednictvím asymetricky navržené palubní desky. Jejím ústředním prvkem je širokoúhlá obrazovka multimediálního systému, opticky propojená s digitálním přístrojovým štítem. Panel klimatizace si pak sice uchovává oddělené ovládání, využívá však dotykových ploch.

Nechybí ani udržitelné materiály. K výrobě sedadel se používá bio polyuretan a tkanina Tencel z celulózových vláken eukalyptu. Čalounění stropu kabiny je zase  vyrobeno z recyklovaných tapet.

Bližší technické údaje však automobilka zatím nezveřejnila. Na informace o změnách pod kapotou si tak budeme muset ještě počkat. Kia potvrdila jen zachování koncepce třech různých pohonů, s různou úrovní elektrifikace.

Specialitou plug-in hybridu pak má být tzv. Greenzone mód. Ten automaticky přepne pohon na čistě elektrický, a to v tzv. zelených zónách, kterými na základě dat z navigace jsou obytné zóny či okolí škol a nemocnic. Stejně tak se na elektřinu vůz přepne v okolí "oblíbených" destinací, uložených pozic třeba domova nebo kanceláře.

Kia Niro druhé generace se aktuálně představuje na veletrhu mobility v korejském Soulu, kde bude k vidění od 25. listopadu do 5. prosince. Do prodeje vstoupí během roku 2022. Opět má být globálním modelem, a tak nové Niro uvidíme i v evropské nabídce značky.      

David Bureš
Diskuze (24)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
26. 11. 2021 17:37
PHEV verzia tu je uplne zbytocna.
Kto chce nabijat, lebo ma kde, kupi si BEV. Kto nema kde nabijat, kupit is HEV. PHEV je nezmyselna kombinacia nevyhod ICE a nevyhod BEV.
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2021 18:59
Lepsie celkove proporcie
Ako obezny sportage bez debat... ale ten face je rovnako hnusny ako pri sportage... co vedie kiu k takymto patvarom na xichte fakt netusim... pritom doterajsie kie s dizajnom uz dnes problem fakt nemali... skor sa riesila celkova kvalitka a imidz... a teraz ked konecne po xy rokoch uz maju pozadovanu kvalitku aj imidz tak zase si dobabru dizajn... nechapacka.... akoze otrasny face... kia tu ma rozhodne na viac ... skoda nevyuziteho potencialu
25. 11. 2021 18:18
Re: Tak oproti Sportidžu (Sportážu?)...
Ono auto same ako take by bolo zaujimavejsie, keby ten dizajn nekopiroval sestersky hyundai bayon, ktory nebude stat ani polovicu tohto auta - nieco ako rapid a octavia, len este vyraznejsie...
Avatar - lamal
25. 11. 2021 18:00
Re: Bayon style...
a mozno si blby ty ;-) :-) ... potreby vyvolavat flame a urazat v komentaroch by tomu nasvedcovali
Avatar - twistedTSD
25. 11. 2021 17:13
Nyro
Předchůdce podle mě zvenku i zevnitř vypadá trochu lacině, tohle bude lepší. Jsem zvědavý na ceny, jak se na nich projeví elektrofanatiky neustále omílané zlevňování baterií.