Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kia Sorento přichází na trh. Srovnali jsme její cenu s konkurencí

David Bureš
Diskuze (19)

Čtvrtá generace Kie Sorento přichází na český trh s dvěma motory, turbodieselem a benzinovým hybridem. Oba stojí stejně.

Kia Sorento patří mezi průkopníky rodinný SUV, vždyť historie její první generace se datuje už do roku 2002. Letos tak na trh přichází už čtvrtá generace, která jakožto největší SUV v evropské nabídce značky hraje svým způsobem roli její vlajkové lodi. I proto sází na pokročilou techniku, včetně hybridního pohonu.

Automobil tak bude chtít v kategorii rodinných SUV s místem až pro sedm osob hrát důležitou roli. I proto jsme se ho rozhodli z hlediska ceny a výbavy srovnat s konkurencí.

Nové Sorento je v tuto chvíli dostupné se dvěma motory. Základem, dostupným i s pohonem jedné nápravy, je turbodiesel 2.2 CRDi (148 kW) standardně spárovaný s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Vedle něj je tu ještě hybrid s benzinovým čtyřválcem 1.6 T-GDI (169 kW) pod kapotou, dostupný ve vyšších výbavách, výhradně s pohonem obou náprav.

Video se připravuje ...

V českém prostředí ale v této kategorii nadále hrají prim vznětové motory, a tak jsme do cenového srovnání vybrali Sorento s naftovou dva dvojkou. A jelikož je v tuzemském prostředí oblíbený i pohon všech kol, vsadili jsme právě na tuto kombinaci. Podle zveřejněného ceníku přijde v základním stupni Comfort na 1.149.980 korun.

A to není vůbec málo, a tak jsme do cenového srovnání přidali i prémiový Mercedes-Benz GLB, který už není o tolik dražší. S obdobně výkonným turbodieselem 220 d 4Matic (140 kW), pohonem všech kol a osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou stojí 1.157.970 korun.

Obdobně jako Sorento stojí také Seat Tarraco. S motorem 2.0 TDI (147 kW), pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou vyjde ve stupni Xcellence na 1.124.900 korun. To Škoda Kodiaq využívá ještě starší, slabší čtyřválec 2.0 TDI se 140 kW, který s převodovkou DSG a čtyřkolkou stojí ve stupni Style 1.082.900 korun.

Bratr Tarraca a Kodiaqu, Volkswagen Tiguan Alltrack, v aktuální nabídce kvůli blížícímu se faceliftu chybí. Stejně tak jsme do tohoto porovnání protentokrát nedali Hyundai Santa Fe, který rovněž brzy čeká rozsáhlá modernizace.

Do srovnání se Sorentem jsme však nasadili i SsangYong Rexton, a to v druhém stupni Premium. Ten přece jen Sorentu odpovídá více než základní varianta. Kombinace turbodieselu 2.2 e-XDI (133 kW), čtyřkolky a sedmistupňového automatu stojí 1.109.800 korun.

Sorento je tudíž spíše dražší ze sledované pětice rodinných SUV.  Výbava pak sice zahrnuje i takové prvky jako adaptivní tempomat s funkcí stop & go, diodové světlomety, digitální přístrojový štít nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci, většina ze sledovaných konkurentů ale tyto prvky umí také. Pouze Rexton má pořád "jen" xenonové světlomety, analogové budíky doplněné o displej palubního počítače a obyčejný tempomat.

Pro Sorento navíc v základním stupni není možné přiobjednat vyhřívané sedačky nebo bezklíčový vstup, pro které musíte zvolit až vyšší, dražší stupně výbavy. Tarraco či Kodiaq je přitom za podobnou cenovku mají bez příplatku, Seat k tomu přidává i třízónovou klimatizaci. Stejně tak Kie chybí v základu navigace.

Zajímavostí je nicméně sedmý airbag, zatímco konkurence sází na kolenní pro řidiče, Sorento sází na unikátní středový mezi předními sedadly, chránící při bočním nárazu.

*V rámci sady Premium
**V rámci paketu Comfort
Kia Sorento – cenové srovnání s konkurencí
Vůz Kia Sorento Mercedes-Benz GLB Seat Tarraco SsangYong Rexton Škoda Kodiaq
Motor 2.2 CRDi (148 kW) 4x4 220 d 4Matic (140 kW) 2.0 TDI (147 kW) 4WD 2.2 e-XDI (133 kW) 4x4 2.0 TDI (140 kW) 4x4
Převodovka 8DS 8DS 7DS 7A 7DS
Výbava Comfort - Xcellence Premium Style
Základní cena [Kč] 1.149.980 1.157.970 1.124.900 1.109.800 1.082.900
Airbagy 7 7 7 9 7
Bezklíčové zamykání - 44.308* S S S
Digitální přístrojový štít S S S S 8.900
Elektricky ovládaná přední/zadní okna S/S S/S S/S S/S S/S
Elektricky ovládané víko zavazadelníku - S S 68.900** 13.600
Klimatizace dvouzónová automatická dvouzónová automatická třízónová automatická dvouzónová automatická dvouzónová automatická
Kola 17" litá 17" litá 19" litá 18" litá 18" litá
Metalický lak 20.000 23.141 15.500 17.900 19.000
Mlhovky S 5.708 S S S
Navigace - S S S S
Parkovací čidla vpředu/vzadu S/S S/S S/S S/S S/S
Rádio 8" 10,25" 9,2" 9,2" 8"
Rezervní kolo dojezdové - dojezdové - dojezdové
Světlomety LED LED full-LED xenonové full-LED
Tempomat adaptivní S adaptivní S adaptivní
Třetí řada sedadel 25.000 23.141 20.500 15.900 23.300
Vyhřívání předních/zadních sedadel - 8.948/- S/S S/S S/S
David Bureš
Diskuze (19)

Doporučujeme

7. 10. 2020 15:00
Re: srovnávání s GLB?!
O ten jde přeci nejvíce, rozvor = nárůst vnitřního prostoru!
7. 10. 2020 13:48
Re: srovnávání s GLB?!
No az tak znacne Sorento nevyrastlo. O 1 cm na dlzku, o 1 cm na sirku a o 1 cm na vysku. Razvor sa zvacsil tusim o 3,5 cm.
7. 10. 2020 13:23
Sorento
Přesně jak se píše výše. Ani jedno z těch aut není přímým konkurentem Sorenta. To je největší, hraje už na luxus a majestátnost. To všechno ostatním chybí. Cena je odpovídající za kus auta. A něco se dá určitě usmlouvat.
7. 10. 2020 13:20
Re: pekny
jizdne velmi zklamalo? V com konkretne? S cim si porovnaval?
7. 10. 2020 11:45
srovnávání s GLB?!
Srovnávání katalogovou cenou(základní) možná ano, ale jinak????
GLB je na základech "Áčka" a i když je super, tak je o cca 1,5 třídy rozměrově níže. I ten Kodiak a Seat jsou drobně menší než dnešní Sorento a to to nové opět značně povyrostlo.