Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Mazda 3: V Česku od 349.900 Kč (+ oficiální foto)

Aleš Jungmann
Diskuze (240)
Tuzemské zastoupení automobilky Mazda prozradilo základní cenu a výbavu Mazdy 3 se čtyřválcem o objemu 1,5 litru. Stojí na korunu stejně jako základní Volkswagen Golf.

Zatímco na kompletní ceník Mazdy 3 si ještě budeme muset nějaký čas počkat, základní cenu známe již nyní. Kdo očekával podbízivou cenovou válku, bude zklamán, na druhou stranu zástupci Mazdy si rozhodně nemyslí, že by o novou trojku neměl být zájem. Stejně jako doposud půjde drtivá většina prodaných vozů do soukromých rukou.

Nejlevněji seženete novou Mazdu 3 hatchback za 349.900 Kč. Pod kapotou je základní benzinová patnáctistovka z rodiny Skyactiv o výkonu 74 kW a ve výbavě naleznete například autorádio, manuální klimatizaci, kontrolu tlaku v pneumatikách, šest airbagů, systém start-stop (i-start), asistent pro rozjezd do kopce nebo šestnáctipalcová plechová kola. Na výběr je devět laků karoserie, jejich ceny zatím neznáme. První vozy dorazí na showroomy během října. Cena za sedan i hatchback se neliší, sedan však s motorem o objemu 1,5 litru nebude k dostání v základní výbavě Emotion. Zajímavé je, že v Evropě nebude sedan k dostání ani se silnějším benzinovým dvoulitrem.

Pro srovnání, Hyundai i30 s motorem 1.4i CVVT (73 kW) vyjde ve verzi Trikolor na 315.990 Kč, oproti Mazdě má o palec menší kola a chybí mu systém start-stop, za který se připlácí sedm tisíc korun. Volkswagen Golf 1.2 TSI (63 kW) na patnáctipalcových plechových kolech je nabízen za úplně stejné peníze jako Mazda 3, oproti ní však přidává automatickou dvouzónovou klimatizaci.

Mazda3 - technické údaje
Motor1.5G2.0G2.0G i-ELOOP2.2D
Převodovka6M6M (6A)6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1496199819982191
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]74/600088/6000121/6000110/4500
Největší toč. mom. [N.m/min-1]150/4000210/4000210/4000380/2000
Max. rychlost [km/h]182195 (194)210210 (201)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,88,9 (10,4)8,28,1 (9,7)

V nové Mazdě 3 jsme již jezdili, na první jízdní dojmy se, vzhledem k embargu, můžete těšit příští týden. Na německých silnicích jsme vyzkoušeli hatchbacky se silnějším dvoulitrovým motorem a manuální převodovkou, vznětový model s automatem i základní patnáctistovku na šestnáctipalcových kolech. Sledujte Auto.cz.



Aleš Jungmann
Diskuze (240)
10. 7. 2013 23:14
Prve testovanie
Tak a zatial co tu sa velkolepo slubuje, inde uz prebehol prvy test:
[odkaz]

Co vybrat: aj ked nazov je dost zavadzajuci, test dopadol celkom dobre, nijaka extremna kritika nepadla, par zaujimavych informacii:
- Sedan iba s 2,0 benzinom a 2,2 dieselom
- 1,5 benzin iba k najslabsej vybave u hatchbacku
- nie je to priestorovy zazrak ani kufrovy, iba priemer - ake prekvapenie
- kritizovany vyhlad dozadu
- tvrdsi sportovo ladenejsi podvozok
- viacprvkova naprava iba u vykonnejsich motorizacii, to som zvedavy, ci tym myslia vsetko okrem 1,5???

Moj sumar: typicka mazda, som si isty, ze na zapade to bude ako subpremia a tu to ako zvycajne pekne dobabru kombinaciami motorov a vybav a ze to, co sa mi bude pacit, bude nad 20000 EUR...
10. 7. 2013 10:52
Re: Cena ako Golf
tak mazda ukazuje, ze bez turba to ide, jak vykonom odspodu tak spotrebou. chod si to vyskusat a potom kedaj ako to bez turba nejde. Na TSI trochu dupnes, nic extra sa nedeje, akurat priemerka na PP leti neuveritelne vysoko.
88kW bude mat ten motor uz od cca 4000-6000ot. Treba to brat ako zakladnu motorizaciu a radsej toto ako daky vyschlu 1.4 s 80kw. Uvedom si, ze pri 2000ot to bude mat minimalne 190Nm, , naozaj ti to pride malo ? Kolko ma 1.2 TSi ?
naviac som skusal 2l 145k v novej 6tke a neni to tak citlive co do spotreby na pridanie plynu. Taktiez na tom urobis 110 na dvojke co moze byt dost vyhoda proti TSi kde musis radit a stracas cas, minimalne tvoja zena urcite, ak nie ty.
Uz len aby tie motory vydrzali tych 14:1
a priemerku s tym 2l poniektory udrzia mozno pod 5,5l
9. 7. 2013 17:27
Re: KOHOUTEK
Kdyby sis odpustil tu poslední větu, dalo by se souhlasit.
Takto je to ode zdi ke zdi. Asijský design pro většinu evropanů ujetý, občas se povede dobrý počin, je otázka, jak daleko jsou v tom nevinně (Nissan Almera, Primera, druhá generace M6, před FL, SX4). A k tomu pohled střídmého jak zde bylo již nazváno "průmyslového" designu každodenního použití koncernu VW. Nuda. Ale neokouká se, protože na něj už vlastně nikdo nekouká. Je otázka, co je lepší. Auto by mělo vyvolat emoce, jenže ty postupně přejdou k tomu, co mi na tom vzhledu vadí/ruší. Pohled na produkci VW je sterilní - u každého nového modelu si řeknu, že zas nic nového. Hezké, ale... nuda. Prostě na každý den. U telefonu to neřeším, stejně o moc víc než rok nevydrží. U auta? Chci se do něj těšit. Chtěl bych se těšit na to že otevřu garáž a... Ani u jednoho (M3/Golf) se mi to ale nesplní. Možná tak první měsíc po nákupu...
9. 7. 2013 01:04
Re: KOHOUTEK
Jakožto designér zcela chápu tvůj pohled a plně se s ním ztotožňuji. Design asijských vozů má kvality letního filmového blockbusteru - stačí jej vidět jednou. :yes:
Avatar - becas
8. 7. 2013 19:22
To je prostě nádhera hlavně v sedanu.
:yes: