Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Enyaq Laurin & Klement zná českou cenu. Výbavy a změn je dost

Ondřej Šámal
Diskuze (30)

Mladoboleslavská automobilka zveřejnila základní cenu nejluxusnější verze svého prvního elektrického SUV Enyaq. Vedle nového výbavového stupně Laurin & Klement se můžeme těšit i na plnou řadu změn v čele s výrazně silnějším zadním elektromotorem.

Škoda Enyaq si v říjnu připsala velmi cenný triumf. V desátém letošním měsíci se totiž na německém trhu s 2579 exempláři stala nejprodávanějším elektromobilem ze všech. Bestseller v podobě Modelu Y od Tesly přitom s 1649 vozy obsadil až pátou příčku. Škodovka si tudíž vedla i lépe než sesterské duo Volkswagenů ID.4 a ID.5 (dohromady 1304 aut a 8. místo), které poráží atraktivnějším designem a ještě prostornější a praktičtější kabinou.

V rámci technického osvěžení se Škoda Enyaq spolu se svými zmíněnými koncernovými sourozenci dočkala významných změn. Místo zadního elektromotoru se 150 kW totiž nastupuje nová elektrická jednotka APP550 s 210 kilowatty. Totožný výkon má nově také verze s přídavným elektromotorem vpředu a pohonem všech kol. Škoda v rámci této změny přešla na jiné označení. Místo přídomku 80 a 80x se standardní verze nazývají 85 a 85x v případě čtyřkolky. Akumulátor s využitelnou kapacitou 77 kWh zůstává.

Obě tyto varianty nově můžete kombinovat s luxusně orientovaným výbavovým stupněm Laurin & Klement, jehož cena v případě konvenční karoserie startuje na 1.544.900 Kč, Enyaq Coupé vyjde o 60.000 korun dráž. Za verzi s pohonem čtyř kol dáte 1.644.900 Kč, respektive 1.704.900 korun.

Již v základu dostanete 20“ kola Asterion, která můžete na přání nahradit o palec většími ráfky Aquarius. Nechybí ani oblíbená podsvětlená maska Crystal Face se 131 diodami, přičemž v základu se můžete těšit též na maticové hlavní světlomety s vykrýváním okolního provozu a balíček Asistovaná jízda 2.5. Enyaq vám navíc pomůže s manévrováním v úzkých prostorech. Bez příplatku dostanete také ventilovaná přední sedadla s masážní funkcí, navigaci, head-up displej, boční airbagy i na zadních sedadlech a spoustu dalších prvků.

Video se připravuje ...

Milým doplňkem omlazené Škody Enyaq je nejmodernější verze multimediálního systému, který si minimálně v začátcích prodeje nejen elektrické škodovky vysloužil vlnu kritiky. Nová varianta ME 4 s rychlejším chodem a novými mapovými podklady s větší mapovou částí přináší mimo jiné zjednodušené ovládací menu klimatizace a přehledovou stránku s intuitivnějším ovládáním. Bezklíčkový přístup Kessy se navíc naučil automatické uzamykání vozu v případě, že se majitel s klíčkem vzdálí od vozidla. Stav zamčených dveří je potvrzen akustickým signálem z houkačky alarmu. 

Ondřej Šámal
Diskuze (30)

Doporučujeme

16. 11. 2023 17:24
Re: Tak až to bude mít...
https://www.skoda-auto.cz/…v-chytre-detaily?…

3. fotka.
Avatar - Tomogo
16. 11. 2023 16:52
Re: Tak až to bude mít...
A kde ty 4 tlačítka vidíte? Já vím že to má jen 2 a jedno na přepínání ovládání předních a zadních.
Avatar - Barrichello
16. 11. 2023 14:34
Re: 1,7 mega za šáde
za ty prachy dřív bývaly luxusní limuzíny a i dneska za to jde sehnat nadupanej osmiválec kde jízda v něm dělá každýmu milovníkovi aut úsměv od ucha k uchu.

Ne 3tunovou škatuli na baterky pro mileniály a eko barbíny :-) :-) :-)
16. 11. 2023 07:10
Re: Re: Re: Re: Re: dost komické
Preto su nepredajne a lacne
Avatar - xxc
15. 11. 2023 20:28
Re: Re: Re: Re: dost komické
A vraj majú nové baterky, to v článku pre istotu nespomenú. Už by som 80ku nekupoval kvôli slabému motoru.