Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Octavia spustila konfigurátor. Vytvořili jsme verzi za 1,1 milionu korun

Stanislav Kolman
Diskuze (101)

Dnes ráno jsme se oficiálně dozvěděli ceny nové generace Škody Octavia. Chybět samozřejmě nesmí ani její konfigurátor.

Jak jsme avizovali už před časem, ani po oficiálním odhalení cen a spuštění konfigurátoru nebudeme mít jasno úplně ve všem. Škodovka sice prozradila první české ceny nové Octavie a vyzradila, že základní verze v karoserii liftback bude začínat na částce 456.900 Kč, to ale pořád není všechno. Nevíme totiž, co vstupní výbava Active bude a nebude obsahovat, a protože chybí v konfigurátoru, netušíme ani, jak bude vypadat.

Rozhodli jsme se tedy podívat na opačný konec ceníku a v nově spuštěném konfigurátoru si vytvořili Octavii s velice bohatou výbavou a pestrou paletou příplatkových položek. Výsledkem je pohledný červený exemplář, na který si ale musíme připravit pořádný balík peněz.

Rozhodli jsme se totiž „stavět“ na nejvyšším výbavovém stupni Style a dvoulitrovém turbodieselu TDI o výkonu 110 kW, jenž se pojí se sedmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem předních kol. Už tato konfigurace nás sama o sobě vyšla na 782.900 Kč. Nutno říct, že už Style má hodně bohatou výbavu čítající 17“ kola z lehké slitiny, vyspělý infotainment Columbus s 10“ obrazovkou, přední mlhovky, virtuální kokpit, bezklíčkový přístup či parkovací senzory vzadu.

Nám to ale nestačilo a při konfiguraci jsme se pořádně rozšoupli. Pokračovali jsme nejdražším lakem v nabídce, červená barva Velvet přijde na 22.300 Kč. A protože Octavia může dostat ještě o palec větší kola, neváhali jsme a přihodili do košíku osmnáctky Perseus za 11.500 Kč.

A pokračovalo se zvýhodněným balíčkem Style Plus. Ten čítá Matrix LED světlomety vpředu a nejvyspělejší diody vzadu, zadní parkovací kameru, signalizaci při parkování vpředu i vzadu, přední mlhové světlomety a adaptivní tempomat pracující do rychlosti 210 km/h. Za tento balíček jsme dali „jen“ 20.000 Kč, i když obsahuje výbavové prvky v celkové hodnotě 59.800 Kč.

Pokračujeme tedy v utrácení. Určitě nám nesmí chybět adaptivní podvozek (+22.800 Kč), elektricky odjistitelné sklopné tažné zařízení (+18.800 Kč), elektricky ovládané víko zavazadelníku s virtuálním pedálem (+13.600 Kč), nezávislé topení s dálkovým ovládáním (+25.900 Kč) či panoramatická posuvná střecha (+30.000 Kč).

Zapomenout jsme samozřejmě nesměli ani na interiér. Tady se necháme rozmazlit head-up displejem (+13.500 Kč), ergonomickými předními sedadly (+68.800 Kč) s masážní funkcí, vyhříváním, ventilací, elektrickým nastavováním a nastavitelnou hloubkou sedáku. Sedačkám nechybí německý cetifikát AGR. K vyspělému multimediálnímu systému jsme přihodili audiosystém Canton (+12.900 Kč) a bezdrátové nabíjení chytrého telefonu (+6100 Kč).

Připočtěme k tomu ještě prvky za řádově tisíce korun (namátkou parkovací asistent, třízónová klimatizace, vyhřívaný volant, paket pro spaní či zatmavená zadní okna) a výsledná cena? Na náš krásný červený exemplář si máme připravit 1.112.300 Kč. Co myslíte, objeví se taková Octavia v reálném provozu na českých silnicích, nebo už zájemci s takovým obnosem dají přednost Superbu, který toho sice neumí tolik, ale patří o třídu výše?

Video se připravuje ...

Líbí se vám nová Škoda Octavia IV? Ohodnoťte design jako ve škole:
  • 1
    72,8%
  • 2
    9,3%
  • 3
    6,9%
  • 4
    3%
  • 5
    8%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 53658 čtenářů.

Stanislav Kolman
Diskuze (101)
Avatar - Barrichello
2. 12. 2019 13:40
Re: Další alternativy kolem 1,1 mega
Právě, kupují to jen firmy a stát, i firem ti co nemůžoou mít prémii nebo se bojí vyčívat z řady a tak si koupí nabušenou škodovku :-)

Trapárna
Avatar - Mikesus
1. 12. 2019 22:20
Re: Maximální výbavy
To jsou ceny bez jakýchkoliv příplatků?
1. 12. 2019 08:45
Budu v roce 2019 pořizovat auto
Máte nějaké auto s touto výbavou? Pouze pro inspiraci při nákupu. Zatím koukám po tiguanu allspace, Volvu XC90 (když by výbava cena byla přijatelná) passatu. Nebo nové Oki.
Max 75000, 2 roky staré
Easy open kufru
Led světla
Automat
Adaptivní tempomat s funkcí do kolony
Line asistent
Keyless Ideálně na všech dveřích
Pádla
Kufr na kočárek
Sklápěcí zrcátka
Park kamera
Metla
Roletka pro děti nebo tmavá skla
Místo na koleno (180cm postava)
30. 11. 2019 12:35
Re: Octavia 1,1
Pozor, nebavim se o základu. Největší marže jsou na priplatcich. A jestli si myslíš že strategie automobilek funguje na půl roku dopředu tak potom pardon. O tom že bude potřeba udělat polštář na dotovani elektroaut ví už několik let. A určitě budeš dělat polštář na nejmíň prodávaném modelu. Já oktavku II měl, v plné palbě s výjimkou kožených sedaček a stála skoro polovinu.
Avatar - _Karel_
30. 11. 2019 09:10
Re: Octavia 1,1
To je mi panečku teorie. Takže oktávka za 470t. ve skutečnosti před náběhem výroby citiga stála 270? Všiml sis, kolik se prodá oktávek a kolik se tak bajvočko může prodat elektrickejch cíg?
Oktávek v Evropě ročně okolo 200t.