Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novou Octavii v plné palbě už viděli všichni. Tohle je holátko, kterého budou plné silnice

Stanislav Kolman
Diskuze (66)

Holátko je možná trochu silné slovo, přesto právě koukáme na nejlevnější Octavii čtvrté generace, jakou jsme zatím mohli vidět.

Čtvrtá generace Škody Octavia se v Národní galerii v Praze oficiálně představila v pondělí večer. Už druhý den jste nám posílali fotografie a videa z českých cest, kterak horkou mladoboleslavskou novinku potkáváte zcela bez maskování. Škodovka už nemá co tajit, takže auto můžete potkat nejen v provozu, ale klidně zaparkované a pořádně si jej prohlédnout.

To se poštěstilo i Ondřejovi P., který se snímky pochlubil ve facebookové skupině Škoda Octavia 4 CZ/SK. Už na první pohled je zřejmé, že tato Octavia není vybavená jako exempláře, které jsme mohli vidět během oficiálního odhalení. Přimyslete si „fleetovou“ bílou nebo stříbrnou barvu a dostáváte auto, které budeme na českých okreskách a dálnicích vídat nejčastěji.

Nižší výbavu prozrazují už přední světlomety, které nevyužívají technologii Matrix LED. Již z dřívějška víme, že i nejnižší stupně dostanou diodové linky denního svícení, nejsou však řezané „do čtyřočka“ jako matrixy, jejich linky jsou podstatně jednodušší. Tato světla se na žádných produktových fotografiích neobjevila, a pokud se nepleteme, můžeme si je vlastně prohlédnout vůbec poprvé. Chybí také ližiny a obutí je rovněž menší než ukázané devatenáctky.

Už nějaký čas víme, že Octavia se na českém trhu na rozdíl od Scaly či Kamiqu dočká základního výbavového stupně Active, který bude jistě oblíbenou volbou českých firem. Zatím ale nikdo neví, jak bude taková výbava vypadat a co všechno obsahuje. Octavia sice může vznikat bez střešních ližin, ale nevíme, jestli se u nás bude taková varianta nabízet, nebo zamíří na jiné trhy. Stejně tak Škoda zatím neprozradila, jestli výbava Active bude čítat litá, nebo ocelová kola.

Na všechny tyto otázky dostaneme odpovědi se zveřejněním ceníku a spuštěním konfigurátoru, což by se mělo stát ještě před koncem listopadu. Jako první zamíří do výroby kombík, liftback bude následovat o několik týdnů později. Kromě základního Active se budou nabízet rovněž verze Style a Ambition, naopak končí Laurin & Klement. Škodovka říká, že chce cenovou hladinu novinky udržet na úrovni předchůdce. Brzy se dozvíme, jestli se to povedlo.

Video se připravuje ...

Líbí se vám nová Škoda Octavia IV? Ohodnoťte design jako ve škole:
  • 1
    72,8%
  • 2
    9,3%
  • 3
    6,9%
  • 4
    3%
  • 5
    8%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 53658 čtenářů.

Stanislav Kolman
Diskuze (66)
Avatar - LeonST
18. 11. 2019 07:26
Re: Seat
Čísla hovoří jasně ve prospěch Tvého tvrzení, Octavií se myslím vyrobilo 6 mil., Leonů zhruba polovina tj. 3 mil. Obě čísla slušná, ale hovoří jasně. Německo a Británie je pro ně stěžejní, ale proti VW a Škoda prodávají určitě méně, na východě mají punc nekvality a je to bída (v Maďarsku jsem potkal jednoho Leona za týden pobytu, škodovek všech generací nepočítaně). Mám druhého Leona v kombíku a zkušenost viz výše veskrze dobrá.
Avatar - Emel
17. 11. 2019 20:24
Re: Seat
Nevysvětlíš to nikde s výjimkou Španělska a Portugalska. Teda... pokud vím, zase tak nastudované všechny trhy nemám. Ale rozhodně Německo, Švýcarsko, Rakousko, severské státy, Polsko apod. preferují Octavii.
Avatar - LeonST
16. 11. 2019 18:36
Re: Seat
Rozhodně si si myslím, že si Leon sáhne na lepší techniku (jako vždy) a nepochybně bude v mnoha ohledech řidičsky příjemnější a bude patřit k nejpohlednějším kompaktům, stejně jako u třetí generace. Soukromě jezdím Leona ST a firemní auta jsou převážně Octavie. Např. sedačky prostě škodovka neumí dát pohodlné ani do auta za milion, zato hnusný chromovaný lišty jsou všude...
No a o těch holobytech s 1.6 TDI s pětikvaltem za brutální peníz není třeba psát. Co se týká interiéru, tak nemám u Seatu ve výbavě Xcellence žádné výhrady. Už jen to, že maxidot je mezi výdechy blízko očí je fajn, krásné trojúhelníkové ledky atd.. Co mě ale překvapilo nejvíc je asi podvozek a odhlučnění, sedačky s Alcantarou, které jsou fakt pohodlný i po osmi hodinách v autě jsem OK. A naprosto parádní Sound Systém s 9 repro a subwooferem. V superbu to chrastí jako když padají hrnce ze schodů. Seat to prostě umí velmi dobře, Kokta je žebřiňák. Pochopitelně v Koktávialandu to nevysvětlíš, ale už bych si Škodovku nepořídil ani na stěhování nábytku.
15. 11. 2019 22:34
prej holátko
A ví autor, co znamená výraz holátko? Automat, kožené sedačky a řidičova sedačka i elektricky stavitelná a s pamětí už jsou podle představ autora v základu a navíc zrovna u Škodovky :D Viděl jsem v reále předešlej model v základu a bylo to oholené, pomalu až na kost a nedělám si iluze, že u nového modelu to nebude jiné ;-)
15. 11. 2019 21:55
Podarila sa
Klobuk dole , nic nie je dokonale ale tato oktavka sa Vazne podarila aj exterier aj interier