Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová SUV Lady dostanou techniku z Dacií Duster a Sandero

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Francouzský Renault vlastní rumunskou Dacii a má podíl v ruském AvtoVAZu. Chystaná SUV se značkou Lada z toho budou profitovat.

Lada má v nabídce letitou Nivu, která se stala kultem. Kvůli své samonosné karoserii je sice dnes považována za SUV, ale to je samozřejmě hluboký omyl, neboť její terénní schopnosti jsou prostě nezpochybnitelné. Automobilka ale potřebuje něco, co by se chovalo lépe na silnici. Pro „střeva“ však nemusí chodit daleko, stačí se podívat do Rumunska k Dacii. Populární Duster se také nezalekne ani těžšího terénu, pohon 4x4 pochází pro změnu od aliančního Nissanu. Je tedy z čeho vyjít...

Crossover segmentu C, tedy velikosti vozů nižší střední třídy se prostě do nabídky hodí a samotný AvtoVAZ prostě nemá finanční prostředky na to, aby se pustil do vlastního vývoje. Poptávka i doma v Rusku klesá Platforma B0, na které je Duster postaven, tedy musí stačit. Pamatujete na studii C Cross z moskevského autosalonu 2008? Fanoušky Lady ale zklameme, nové auto do terénu s plachetnicí ve znaku zřejmě nepřevezme její tvary, má být pouze přeznačkovanou verzí Dusteru a ničím jiným. Škoda. Je to však logický krok, ušetří se mnoho nákladů a v Togliatti se třeba vyrábí Logan MCV první generace jako Lada Largus, jen s odlišnou přídí.

AvtoVAZ ale rozhodně všechny náboje tímto nevystřílel. Chystá ještě kompaktnější vůz do lehkého terénu, tzv projekt B. Pokud se těch nemnoho skalních příznivců, kteří u nás ruské značce ještě zbyli, těší na něco ve stylu třídveřového konceptu Xray z Moskvy 2012, můžou právem jásat. Svůj základ sice najde v Sanderu Stepway, ale tentokrát nepůjde o prostý badge-engineering. Sériové auto totiž zdědí linky právě z této studie, které navrhl šéfdesignér Steve Mattin. A to zní dobře, byť o žádný drsný off-road rozhodně nepůjde. Představení obou modelů je plánováno na příští rok. Díme však krk za to, že ani jeden z nich zatím Nivu (doma se prodává jako Lada 4x4) nevystřídá...

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Avatar - standajlk
1. 3. 2014 14:31
Re: Niva konči
OK, tak to mame ruznou definici. Pro me prvotridni je spis drazsi, ale lepsi nez konkurence. Niva je kategorie value for money - lepsi prujezdnost terenem za stejne penize nenajdes.

A jako ciste pracovni stroj niva je dost omezena svoji velikosti. 5dv je sice vetsi, ale ma i o pulmetru delsi rozvor, coz vyhodu maleho obratneho auta dost eliminuje. Navic ma dost maly kufr (u pracovniho stroje docela nevyhoda). Maly rozmery jsou super, pokud chces nekam dopravit jen sebe - proleze to vsechno, kdyz ale musis na hory nebo do lesu odvezt nekolik urostlych chlapu + nejake to vybaveni, uz muzes mit problem.
1. 3. 2014 12:11
Re: Niva konči
Prvotřídní je ... Pokud výrobek za 1/5 ceny dokáže zastat stejnou práci, jde o prvotřídní výobek. Musíš ji jen mít na to co je určená ... tzn. Les/hory - práce.
1. 3. 2014 11:54
Re: Niva konči
Bude tam nové rádio na kazety.
Avatar - wakantanka
1. 3. 2014 09:21
Re: Niva konči
O nezničiteľnosti by ti vedeli rozprávať naši policajti alebo vojaci, ktorí ich dostali v rámci deblokácie ruského dlhu. Keď to spojazdnili tak to prešlo všade, ale dovtedy ... >:D
Avatar - standajlk
28. 2. 2014 23:18
Re: Niva konči
Zalezi na tom, co povazujes za prvotridni offroad. Nahodou mam s nivou najeto celkem hodne, jako prvotridni auto mi to ale nikdy nepripadalo.