Nová Toyota bZ4X Touring cílí na rodiny. Přitom nabídne až 380 koní
Japonská automobilka začíná pořádně šlapat do elektromobility. Nejnovějším přírůstkem je prodloužená verze kompaktního bZ4X s přídomkem Touring.
První velkosériový elektromobil od Toyoty v podobě kompaktního SUV bZ4X se minimálně zpočátku potýkal s problémy. Spotřeba byla vysoká, navíc majitelé se museli vypořádávat s omezeným počtem dobíjení na výkonných stojanech.
Nedávno omlazená varianta spoustu hendikepů setřásla. Po jejím boku navíc budou stát další modely s lokálně bezemisním pohonem. Toyota totiž představila subkompaktní crossover Urban Cruiser, což je de facto dvojče Suzuki e Vitara, a další vůz s vyšší světlostí s označením C-HR+, jenž se zařadí právě mezi dva výše jmenované.
Aktuálním vrcholem nabídky se stane čerstvě představená Toyota bZ4X Touring, která se ve srovnání s výchozím modelem natáhla o 140 na 4830 milimetrů. Do výšky si polepšila o 20 mm na 1670 milimetrů, přičemž zavazadelník pobere 600 litrů, což je o 148 l více než u standardního bZ4X.
Základní předokolka disponuje výkonem 165 kW, verze s dvojicí elektromotorů dává systémových 280 kilowattů, čímž se zařadí mezi nejvýkonnější toyoty na evropském trhu. Obě varianty se párují výhradně s trakčním akumulátorem s celkovou kapacitou 74,7 kWh, kterou bude moci dobíjet výkonem až 150 kW. To je v rámci segmentu spíše průměrná hodnota, potěší však přítomnost volitelné palubní nabíječky s 22 kilowatty. Standardem bude provedení s polovičním výkonem. Tažná kapacita dosahuje až 1500 kilogramů.
I v případě Toyoty bZ4X můžete počítat s velmi štědrou zárukou na akumulátor v délce 10 let, respektive 1.000.000 kilometrů, během níž automobilka garantuje minimálně 70% kapacitu vůči výchozí hodnotě. Podmínkou je však každoroční návštěva autorizovaného servisu, při níž proběhne i kontrola stavu baterie. Výhodou je přítomnost funkce předehřevu, který akumulátor na rychlodobíjení připraví, což šetří čas i kondici článků.

Robustní střešní ližiny zvládnou zatížení až 70 kilogramů. Interiér se nese v duchu omlazeného bZ4X. Standardem je středový displej multimediálního systému o úhlopříčce 14 palců, jehož součástí je navigace pomáhající řidiči s výběrem trasy a nabíjecích bodů na základě stavu nabití baterie vozu a zbývajícího dojezdu.
Uvedení nové Toyoty bZ4X Touring na evropské trhy je naplánováno až na příští jaro.
Zdroj: Toyota, video: auto.cz