Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota C-HR Prologue: Zatím jako koncept, do výroby ale nemá daleko

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Japonská automobilka se pochlubila novým konceptem modelu C-HR, který slibuje odvážnou evoluci originálu. Do produkční verze přitom nemusí mít daleko.

Když Toyota představila první generaci modelu C-HR, šlo o poměrně svěží vítr v její nabídce, který přinesl zajímavé tvary i barevné kombinace. Nyní se automobilka pochlubila konceptem C-HR s přívlastkem Prologue, který naznačuje novou generaci modelu. Pokračuje přitom v evoluci neokoukaných tvarů a nechybí ani zajímavé barvy.

Například příď vozu měla být inspirována žralokem kladivounem a její architektura byla vytvořena pomocí „spletených tvarů“ a výrazného světelného podpisu. Automobilka také zmenšila otvory v masce a zeštíhlila hlavní světlomety, které mají podtrhovat důraz na modernost vozu.

Video se připravuje ...

Design vozu by měl pracovat s motivem spletených tvarů napříč celou ostře řezanou, rotující a protínající se karoserií, na které prý můžeme pozorovat dva propletené tvary akcentující vnější podobu vozu. Siluetou přitom kompaktní SUV připomíná spíše kupé, zatímco kabina by měla být ještě prostornější.

Design také ozvláštnila třetí barva, která zaujme především na střešním spoileru. Barevný akcent v odstínu síry, který doplňuje kovově stříbrnou a uhlově černou, se však objevuje i v předním a zadním nárazníku.

Kromě zmiňovaných designových hříček stojí u konceptu za pozornost také výsuvné kliky, které by se klidně mohly dostat až do produkční verze, nebo zrcátka nahrazená kamerami či výrazný zadní spoiler. V případě těchto doplňků si ale u produkčních vozů velká očekávání neděláme. Koncept má také tradičně extrémně velká kola, která budou u produkčního vozu jistě menší. Automobilka se však pochlubila, že zkrátila převisy, což naznačuje delší rozvor a více místa uvnitř.

Už s konceptem Aygo X prologue přitom Toyota ukázala, že své koncepty dokáže do produkční formy přetavit celkem důsledně. Z posledních novinek je přitom patrné, že se automobilka rozhodně nebojí ještě výraznějších a zajímavějších tvarů.

V tiskové zprávě se také objevuje informace, že kromě klasického hybridu nabídne nová Toyota C-HR i plug-in hybridní pohon, jehož baterie by se měly montovat přímo v Evropě. Automobilka si tak chce evidentně pojistit své (elektrifikované) působení na údajně největším a nejkonkurenčnějším automobilovém segmentu v Evropě, což jsou právě kompaktní vozy SUV.

Důraz na evropské trhy navíc podtrhuje fakt, že pod konceptem nové Toyoty C-HR Prologue (stejně jako pod designem první generace modelu C-HR) je podepsáno návrhářské a vývojové centrum Toyota ED v jižní Francii. Zadání přitom mělo znít: Překonat to, čeho již bylo dosaženo.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme