Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota C+pod je sražený plastový elektromobil s dojezdem 150 km

Ondřej Mára Ondřej Mára 31. 12. 2020 • 21:35
22
12
Zobrazit náhledy (22)
Toyota C+pod Toyota C+pod Toyota C+pod Toyota C+pod Toyota C+pod Toyota C+pod Toyota C+pod Toyota C+pod Toyota C+pod Toyota C+pod Toyota C+pod Toyota C+pod Toyota C+pod Toyota C+pod Toyota C+pod Toyota C+pod Toyota C+pod

Produkční verze městského ultra-kompaktního elektromobilu neohromí výkonem, dojezd má však solidní.

Automobilka Toyota dodržela slovo a skutečně ještě před koncem tohoto roku stihla představit produkční verzi elektrického konceptu „Ultra Compact BEV“, který prezentovala na tokijském autosalonu v roce 2019. Původním cílem konceptu přitom bylo vyvinout extrémně kompaktní elektromobil, který usnadní cestování po městě.

Už jen rozměry produkční Toyoty C+pod přitom potvrzují, že se původního cíle rozhodně povedlo dosáhnout. Na délku totiž měří pouze 2490 mm, na šířku 1290 mm a na výšku 1550 mm. Malá Toyota je tak ještě menší, než elektrický Smart ForTwo EQ. Díky výrobě velké části panelů karoserie z plastu se navíc podařilo udržet váhu na 690 kilogramech.

Interiér přitom nabízí sedadla pro dvojici pasažérů i malý zavazadelník, který bezpečně vystačí například k převozu týdenního nákupu. Výbava je poměrně strohá a rovnou můžeme zapomenout na nějaké módní či technologický výstřelky. Uprostřed palubní desky je jednoduchý digitální tachometr s menším displejem informujícím o stavu baterie, zařazené rychlosti, atd. Pod tímto displejem pak automobilka umístila jednoduchý panel ovládání ventilace, nechybí přitom klimatizace ani vyhřívání sedaček.

O pohon Toyoty C+pod se stará elektromotor pohánějící zadní kola, který čerpá energii z lithium-iontové baterie s kapacitou 9,06 kWh. To sice není zrovna moc, udávaný dojezd 150 kilometrů by však měl v městském prostředí bohatě stačit. Za městem ostatně tahle malá Toyoty trochu ztrácí smysl, neboť elektromotor s nejvyšším výkonem 9,2 kW a točivým momentem 56 N.m nabídne nejvyšší rychlost pouze 60 km/h.

K nabíjení elektromobilu slouží zásuvka v masce, ukrytá pod logem značky mezi LED světlomety. Toyota přitom počítá zejména s nabíjením ze standardní domácí zásuvky, kde při 200V a 16A nabijete baterii do plné kapacity zhruba během 5 hodin. Zajímavou schopností vozu je funkce mobilního zdroje elektrické energie, což přijde vhod při živelných katastrofách nebo výpadcích proudu. Běžné domácí elektrické spotřebiče lze připojit buď do zásuvky u nohou spolujezdce, nebo do hlavního nabíjecího portu.

Toyota C+pod se zatím prodává pouze na japonském trhu, kde cena startuje od cca 341.000 Kč. O dostupnosti na globálních trzích zatím nemáme žádné bližší informace.

Související články

Témata
2. 1. 2021 15:14
Re: Je to příliš drahé
Vcelku dobre si to zhrnul. Voči klasickým autám je to predražené. Voči konkurencii má táto minitoyotka dobrú cenu. ;-)
Avatar - Emel
1. 1. 2021 20:15
Re: Je to příliš drahé
Jako... když si vezmu, že Corolla v JPN začíná na 400t a obecně tam jsou ceny nižší... tak tohle s baterkou necelých 10kWh s evropskou cenou 400+ žádný velký hit není. Ale konkurence taky nic moc nemá...
1. 1. 2021 01:31
Re: .........
Kámo, tak ty si buď slepý, alebo nevidíš. Kde v tom, prosím ťa, vidíš tú nechutnú kockatú obludku? Nie že by toto bol nejaký extra krásavec, ale s tým Citroenom to nemá spoločné nič. Naviac má dlhší dojazd a maximálku 60 km/h voči 45 km/h v podaní Ami. Zdá sa, že Toyota naberá tiež priamy kurz k EV a ide na to docela dobre.
1. 1. 2021 00:42
.........
skopirovany citron ami
31. 12. 2020 21:50
Re: Je to příliš drahé
Naopak, má celkom dobrú cenu https://www.alza.cz/aixam/v9625.htm

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku