Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota GR86 poprvé zachycena při testování, připomíná starší koncept

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Zatímco Subaru ukončuje výrobu stávající generace modelu BRZ, vývojové centrum Toyoty už zřejmě testuje nástupce populárních sportovních dvojčat Toybaru.

Na YouTube kanálu Matt Maran Motoring se totiž objevilo krátké video, které pravděpodobně zachycuje novou generaci Toyoty GR86 během testů v běžném provozu. Autorem videa by měl být uživatel Instagramu s přezdívkou Kystify, kterému se povedlo vůz natočit v americkém městě Ann Arbor (stát Michigan).

Právě poblíž města Ann Arbor v Michiganu se přitom nachází výzkumné a vývojové středisko Toyoty, které je na vlastních webových stránkách popisováno jako místo, kde probíhá „technický design, výstavba prototypů a testování / vyhodnocování vozidel“.

Žádná z automobilek sice k plánovaným novinkám prozatím neprozradila nic bližšího, přesto se opět očekává sázka na klasické kupé s nízkou hmotností, pohonem zadních kol a „tak akorát“ silným motorem. Několikasekundové video nám pak nabízí první pohled na design nového vozu.

Boční silueta zůstala celkem podobná, příď i záď nového sportovního kupé ale evidentně čeká výrazná proměna. I přes silnou kamufláž je navíc patrná jistá podoba s konceptem Toyota GRMN Sports FR Concept Platinum z roku 2013, který byl postaven právě na základě současné generace Toybaru.

To platí především pro tvary předních světel, jejichž světelný podpis se mohl inspirovat i od nové Supry, a tvary předního nárazníku. Záď vozu je ovšem svébytná. Ve videu pak autor zmiňuje řadu spekulací, které se kolem nové generace BRZ v posledních měsících vyrojily.

Podle některých zpráv by například dvojice sportovních kupé měla stát na modernizované původní platformě, zatímco původní předpoklady očekávaly přechod na moderní platformu TNGA. Nechybí ani zmínka o pohonné jednotce, kterou by měl být podle mnoha očekávání plochý atmosférický čtyřválec o objemu 2.4 litru, jehož výkon by se mohl pohybovat někde na úrovni 217 koní a 240 N.m točivého momentu.

Mluvit o bližších detailech je zatím velmi předčasné, podle některých zpráv by ovšem nové Toybaru mohlo být nepatrně delší, širší a nižší než jeho předchůdce. I přes důraz na nízkou váhu se prý ale nevyhne nepatrnému navýšení hmotnosti.

Zatím se ovšem bavíme pouze o spekulacích a různých hypotézách. První vůz spatřený během testování v provozu ještě nemusí nic znamenat a do oficiálního představení, které by se mohlo odehrát v příštím roce, se toho může ještě hodně změnit.

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - lamal
12. 8. 2020 12:02
Re: Hezky, 2,4 atmo 7500 ot. červené pole
Netreba zabudat, ze ma o 37nm viac a to je citelna porcia, hlavne pre atmo motor... takze zrychlenie ako take a hlavne pruznost bude lepsie na kazdom kvalte.

Okrem toho, je to dobry zaklad na dalsi tuning, 4 deci objemu je presne to co toto auto potrebuje.. ked uz nieje turbo.
Avatar - kari.laz
12. 8. 2020 09:01
Re: Re: Hezky, 2,4 atmo 7500 ot. červené pole
Proč by to měl používat místo rodinného kombíka? Nenapadá tě jiné využití tohoto auta?
Avatar - Blue Sun
12. 8. 2020 08:22
Re: Re: Hezky, 2,4 atmo 7500 ot. červené pole
Na to nemá, ale bude si honit nad plakátem.
Avatar - wakantanka
11. 8. 2020 23:15
Re: Re: Hezky, 2,4 atmo 7500 ot. červené pole
A ty si po ňu hneď pobežíš a budeš ju používať namiesto rodinného kombíka? :)
11. 8. 2020 23:06
Re: Hezky, 2,4 atmo 7500 ot. červené pole
Hlavně ať zachovají manuální převodovku a mechanickou ručku! ;-) ;-) ;-) :yes: