Nová Toyota RAV4 poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Čím nás zaujala?
Zbrusu novou Toyotu RAV4 minule perfektně popsal Marek Bednář. Jak se v nové RAV4 sedí a čím dalším nás zaujala?
Toyota RAV4 byla jedním z prvních kompaktních SUV na evropském trhu. Spolu s Hondou CR-V a Suzuki Vitara jde o evropského průkopníka této dnes nesmírně populární kategorie vozidel. Předchozí generace XA50 se uvedla v roce 2018. Navzdory stáří se u nás v letošním roce prodalo 852 nových vozů RAV4.
Nová generace XA60 bude poháněna výhradně hybridními, respektive plug-in hybridními pohony. Chybět nebude ani pohon všech kol, takzvaný e-Force, kdy kola zadní nápravy roztáčí samostatný elektromotor. To už ale známe i ze stávající řady.
Pojďme k novince. Nová RAV4 působí na první pohled mnohem mohutněji než stávající řada. Po tvarové stránce mi novinka přišla jako o něco menší Toyota Highlander. Na designu karoserie je vidět snaha tvůrců udělat auto ještě svalnatější než v případě předchůdce. Přesto tvary karoserie novinky v podstatě rozvíjejí designový koncept předchozí generace. Nejde tedy o žádnou revoluční změnu jako v případě přechodu ze čtvrté na pátou řadu, který byl z pohledu designu přelomový.
Podobný dojem mám i z interiéru. Ten vyniká hranatými liniemi, přičemž řešení středového panelu opět připomíná předchozí generaci. Zde na první pohled zaujmou jakési dva „rohy“. Na levém se nacházejí spínače volby jízdních režimů a přímá aktivace EV, tedy elektrického módu. Na pravém pro změnu ovladače dodatečných jízdních režimů, které se uplatní zejména při jízdě v terénu.
V předchozí generaci byly zmíněné „rohy“ kulaté, tvořené otočnými ovladači nastavování teploty pro levou a pravou stranu s tlačítky pro klimatizaci uvnitř ovladačů. Klimatizační soustava zde využívala vlastní ovládací panel, který u nové generace odpadl. Zčásti se nově nachází pod centrální obrazovkou, kde lze měnit jednak teplotu v levé, respektive pravé části kabiny, a dále jsou zde spínače rychlého odmlžení čelního skla a vyhřívání zadního. Zbytek, tedy směr proudění vzduchu či rychlost ventilátoru, nastavujete na dotykové obrazovce. Zaujalo mě vnitřní obložení dveří, které pro změnu připomíná současnou generaci malého Yarisu. A sice panelem s tlačítky na ovládání skel dveří a vnějších zpětných zrcátek, který je situován výše a hlavně více vpředu oproti loketní opěrce.

Líbila se mi rozměrná a na první usednutí velmi komfortní sedadla, stejně jako nabídka prostoru včetně zavazadelníku. Když jsem si nastavil sedadlo řidiče, abych mohl pohodlně řídit, a posadil se za něj, prostoru bylo skutečně dostatek. Na druhou stranu měřím 170 cm, přesto si myslím, že i kdyby byl řidič vysoký třeba 190 cm, stále si za něj bez problému sednu. Více o nové Toyotě RAV4 přineseme po absolvování prvních jízd.
Zdroj: Autorský text, video: Toyota