Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi A3 konečně poprvé spatříme v Ženevě. O ostré S3 však už toho víme dost

David Bureš
Diskuze (7)

Audi se konečně chystá na premiéru nové generace kompaktního modelu A3, který opět samozřejmě dorazí i ve sportovní verzi S3. Co už o tomto derivátu víme?

Aktuální Audi A3 je tu s námi již od roku 2012, a tak už poměrně přesluhuje. Automobilka dala v minulých letech raději přednost vývoji nových elektromobilů (e-tron a e-tron Sportback), a tak příchod čtvrté generace pozdržela. Letos se však nové A3 konečně dočkáme, a to v rámci masivní mezigenerační změny koncernových kompaktů. Už je na ni nejvyšší čas, konkurenční Mercedes A i BMW 1 jsou tu už v nové generaci dávno, a tak Audi má co dohánět.

Audi A3 přitom bude až ten poslední model, který se nové generace dočká. Technicky spřízněné modely Volkswagen Golf 8 a Škoda Octavia 4 jsme viděli už loni, premiéru má za sebou i Seat Leon 4, který se světu poprvé představil v lednu. Novou A3 uvidíme až v následujících týdnech, a to nejpozději na březnovém ženevském autosalonu 2020, kde ji čeká výstavní premiéra pro širokou veřejnost.

Už předtím však automobilka uvolnila množství informací o sportovní variantě Audi S3, která samozřejmě bude opět součástí nabídky. Možná trochu překvapivě si nová S3 uchová čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 228 kW (310 k) známý z dnešní generace, automobilka ale pro to má své důvody. Musí myslet na flotilové emise, a tak alespoň u sportovní verze uchovala výkon, než aby ho kvůli snížení emisí snížila, nebo se dokonce tohoto provedení zcela zbavila.

Audi S3 si nadále uchová pohon všech kol quattro, půjde však o novou, šestou generaci systému Haldex, která je lehčí než předchůdci a rychleji reagující. Navíc umožní poslat na zadní kola více síly než dnes. Jedinou možností pak bude automat – konkrétně sedmistupňová dvouspojková převodovka. Novinkou je však užší spolupráce jednotlivých systémů, jako je pohon všech kol, progresivní řízení nebo adaptivní podvozek. Ten už však nevyužije magnetoreologické tlumiče jako dosud, ale s elektrohydraulickými ventily.

„Nyní máme centrální dynamické ovládání systémů včetně tlumičů, pohonu všech kol a vektorování točivého momentu pomocí brzdění, které nyní mají stejné informace. Například všechny systémy budou vědět, zda auto není v nedotáčivém smyku a všechny zareagují, aby jej vyrovnaly. Dosud byly decentralizované, a tak jeden nevěděl, co dělá druhý,“ říká k důležité novince inženýr Sebastien Straasser.

Výsledkem této změny mají být agilnější jízdní vlastnosti, chování automobilu má pak pro řidiče být více předvídatelné. Plusem bude i širší spektrum naladění, od ryze sportovního, po komfortní.

Audi už uvolnilo též několik snímků prototypu S3. Ten sice díky speciálnímu zbarvení neodhaluje zcela svůj design, přesto je znát, že Audi jako již tradičně půjde cestou evoluce tvarů než revoluce. Viditelné každopádně jsou třeba nově tvarované světlomety, inspirované e-tronem. Podobu interiéru zatím neznáme, jako již tradičně se ale můžeme těšit na luxusní zpracování. Jistotou je také použití méně klasických tlačítek, která budou nahrazena dotykovými plochami, podobně jako u koncernových bratrů. Stejně tak se dočkáme rozměrných displejů, v kapličce přístrojů i na vrchu středového panelu.

Čtvrtá generace Audi A3 postupně dorazí hned v 11 derivátech. Vedle výchozího pětidveřového hatchbacku A3 Sportback se opět počítá se sedanem, které se dočkají rovněž sportovních variant S3 a RS 3. Kabriolet naopak nahrazen nebude, stejně jako třídveřové provedení, spekuluje se však o zvýšeném oplastovaném Allroadu (nebo citycarveru, chcete-li) nebo sportovně stylizovaném fastbacku.

David Bureš
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - Emel
5. 2. 2020 16:24
Re: Nejvyšší čas byl včera.
Vypadá to, že z profilu to trošku zesportovnělo... ten zadek bude víc šmrncovní.

Zajímavý je, že se na střeše objevily ližiny...
Avatar - Alf1k
5. 2. 2020 13:36
Nejvyšší čas byl včera.
Když nebudeme počítat facelift někdy 2016, tak je to nějakých 8 let.. Samozřejmě jsou auta, které jsou na trhu i déle, ale zrovna u á-trojky mi těch 8 let přijde jak nekonečno..
Doufal jsem, že exteriér bude trošičku víc slanější a ostřejší, takhle to vypadá, jakoby ke světlům přidali “zoubky” a víc nic, ale budu hodnotit, až se svlékne úplně, zatím rozhodně nejlepší, když porovnám Golf, Ocet a Leon..
Vzpomínám na těch pár pátků, kdy jsem ji měl a bylo to fajn auto, strašně mě bavilo jak jsem si mohl tlačítkem “uklidit” displej.. 😉
Jsem zvědavej jestli RS3 alespoň dožene 45S výkonově, když u S3 to vzdávají, byla by hrozná škoda, kdyby ne, ten 5vál si to prostě zaslouží, stejně jako by se mělo zapracovat pořádně na podvozku, pak by to bylo “KLADIVO KLADIV” a i když ten sound motoru už asi nebude tak ostrej a hlasitej, protože deb.ilní regule.. Doufejme.. :yes:
5. 2. 2020 13:00
striptease
Bud to auto chcem ukazat alebo nie... tieto marketingove strategie su podobne cool ako stierace na ponorke :-O